![]() |
4Runner purkaa akkuja
Nimimerkki epätietoinen kyselee taas apuja ammaattilaisilta. 4Runner purkaa akkuja hiljakseen.
Onko jokin tyypillinen paikka mistä vuotoa kannattais alkaa etsimään. Vai laittaako vaan päävirtakatkaisijat pirttiin? |
joku valo ottaa maihin..jos pikkuhiljaa purkaa.kattovalo esim..päässy kosteutta johonki?? tai joku johto hiertyny puhki,
mun veikkaus.... |
Motonetin autosoitin imi golffin akun kuiviin. Viikonlopun jälkeen saattoi olla tarve kaapeleille.
-Jussi- |
Mulla taasen RJ:ssä purkaa laturi ihan urakalla.
|
Jos mankka on jo suljettu pois laskuista niin seuraava hyvä kohde on juurikin tuo laturi. Eli aamulla voi vaikka kädellä koittaa onko se lämmin, tai sitten tekee niin että ottaa akun kengän irti ja laittaa väliin yleismittarin jossa amppeeri asento tai vaikka koetuslampun tms. Ja jos kulutusta on eli mittari näyttää lukemia tai lamppu palaa niin sitten laturista paukkuvirtapiuha irti ja jos kulutus hävisi niin vika on siinä.Ja myös ne muut piuhat kannattaa käydä läpi.
Niin ja onhan akku/akut muuten iskussa eli vettä on eikä ole vielä ehtoopuolelella muutenkaan??? |
"käytä hakua"
Eli usein käytetyllä herjalla liikenteeseen. Huumormiehii...mutta asiaan:startissa on joskus niin (solenoidi)paljon kakkaa et vuotaa runkoon. Toinen hakukikka on et sulake kerrallaan irti ja virtakynä väliin ja se missä lanppu palaa ni sen sulakkeen takana syöntiä,näin on helpompi rajata vikaa.
|
purkaa
Jep Runnerissa on nyt 2 päivää vanhat Vartan akut ja laturi on n vuoden vanha. Soittelin ent. omistajalle tuttu mies kun on ja hän kertoili seuraavaa...
Konehuoneessa ohjaus akselin yli menevässä johtonipussa oli lähimenneisyydessä jonku johtimen eriste hieraantunut ja antanut maihin. Tämä oli aiheuttanut laturin rikkoutumisen??? Tämä vika oli tullut esiin kun ko. maavika oli saanut etuperän kytkeytymään välillä päälle. Liekköhän tuttu vika Runnerin omistajille Huomenna pitää aloittaa Yleismittarin ulkoiluttaminen |
Lainaus:
Siis ota autosta akun maakenkä (-) irti, ja ota "kopukynä", siis normaali jännitteestä syttyvä valo, esim mittarivalohehku, ja kytke se akun -navan ja auton rungon väliin, niin että näet valon "koko ajan". Siis kun tuo 1.2 watin hehku palaa, niin kulutusta on:confused: Ja ensimmäiseksi sammuta sisävalo! Ja sitten kirjaisin ylös kaikki sulakerasiassa olevat sulakkeet, siis koko ja paikka! ja sitten katsellaan valoa, että milloin sammuu/himmenee kun sulakkeita käytetään pois;) Jos tuo "vuoto" ei löydy sulakkeista (siis niistä kaikista-) niin silloin ottaisin ensimmäiseksi laturin päävirtakaapelin irti. (laturi palaa? jos käytät autoa=) Ja MINÄ käyttäisin viimmeksi irti startin pää-virtakaapelin. |
Sivu luotu: 20:18 (GMT +2). |