Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Samurain kuormaventtiili (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87112)

0201346 10.08.2011 12:43

Samurain kuormaventtiili
 
onkos kukaa kokeillu tosielämässä ottaa suzukista takajarrujen venttiilin pois eikä laita mitään tilalle et muuttuuko jarrut takapainosiks? jarruputket täytyisi tehdä uudet niin tietää että tarviiko hommata mitään ruuvattavaa venttiiliä väliin. searchillä löyty kyl et on ruuvattavaa laitettu noitten tilalle mut en kyl löytäny yhtää sellasta mis ois jätetty se kokonaan pois. yks helppo ja siro vaihtoehto ois foordin jarruventtiili joka ruuvataan tuohon putken väliin, tuo ilmeisesti kuristaa ton putken vaan.

wikke 10.08.2011 16:55

Poistaa en ole kokeillut mutta viimeisessä SJ:issä se oli jumppasessa ja jarrukenkien vaihdon jälkeen ulahti takakumit kun vain katsoikin pedaalia...

Fruehauf-CJ 11.08.2011 21:48

Painin joskus tuollaisen tukkeutuneen venttiilin kanssa...
Purkaessani sen tulin siihen tulokseen, että se kuristaa virtausta ja siten hidastaa paineen nousua jarrun sylinterissä. Sillä estetään pintakovan jousituksen aiheuttamia ilmiöitä kevyissä autoissa.
Kuorma-autoissa lienee ihan hyvä varuste. Niissä paino vaihtelee parikymmentä tonnia lastauksesta riippuen. Jousitus on tietenkin tehty raskaimman mukaan.
Henkilöautoissa varsinkin ABS: illisissa sillä saa vain yhden lisärivin myynti ilmoitukseen!

Eihän tuo systeemi kuitenkaan tunnista muuta kuin akselin tai pyörän navan korkeuden suhteessa muuhun koriin.
Poista käytöstä niin jarrut eivät ole enää niin herkkiä vikaantumaan!
Taitaa maksaa muutoskatsastuksen jos irroittelee?

sos 13.08.2011 05:58

mulla ainaki samuraissa tuli kaks putkea ja lähti yks ni toinen tulevista oli etupiiriltä joka puotti takapainetta eli ei kannata ottaa pois, eli ei ole kuormaventtiili vaan paineen säätö


Sivu luotu: 18:21 (GMT +2).