![]() |
englannista toyota hj turbo
do dii onkos kellään kokemuksia noista englannissa myynissä olevista ct26 turboista et tekeekö niillä mitään? olisi tarkoitus turbottaa toi oma hj 60 niin uus siellä maksaa noin 230€. mikähän ero noilla mahtaa olla kun siellä on myynnissä toyota ct26 4.2L ja toinen on toyota ct26 4,0L käykö tuo 4.2L niin tuohon hj 61 pakosarjaan..tietääkseni niin ne on saman laiset vai olenko väärässä?
|
Vähän OT mutta mikäs englantilainen sivusto on kyseessä? Kiinnostais itseänikin
|
ei taida olla muuta eroo kun että pesät ja runko on eri asennossa toisiinsa nähden.
en ole kyllä verrannut vaikka molemmat löytyy tontilta... |
Eikös noi oo ebaystäkin löytyviä kiinan replikoita. Osa pysyy kasassa osa ei.
|
niin turbot ovat myynnissä ebayssa..
|
ei iha hirveitä maksa räätälöitykkään perushuollettu ahdin turbo pajalla esimerkiks T3:seen räätälöiminen n400€ paikasta riippuen tai sitten ihan uuden. ite en välttämättä lähtis tuota ct26 sinne laittaa kun parempiakin saa samaan rahaan. mieluiten ostaa kerralla hyvän ku säästää muutaman satasen ja kohta saakin ostaa taas uutta..
ja oikein mitoitetulla ahtimella on sit mukava päästellä :) |
tosta mun hjsta missä on ct-26 ja vaihdettu 47mm kompurasiipi, lähti noin kilon ahdolla 205hp ja 475nm ja ilman savua!
sitten loppu penkki kesken ja ei saanu mitattua suurempaa vääntöö, kun ei pannut rullat tarpeeksi vastaan että olis ahdot noussu enempi. ja on mun mielestä hyvä ja halpa ahdin. tekis mieli tehdä tohon hdjhin myös samanlainen ahdin. niin mutta tää onkin tehty toyotan alkuperäsistä turboista ei kiinan kopioista... |
turbo
Lainaus:
|
aijaa tallikaveri teetätti justii itelleen ahtimen 450€. on siinä tietenkin alennusta mutta ei minusta pahan hintanen :rolleyes: kannattaa kysellä erivaihtoehtoja eripaikoista. työ siinä eniten maksaa ei korjaus sarja ole niin mahottoman kallis.. niin ja unohdin mainita että hinnan myös määrää löytyykö turbopajalta käytettyjä ehjiä siipiä ym jota voi hyödyntää.
|
No mulla on tuossa 2h motissa gt32 ja vaikuttas just sopivalta, eli suosittelen:D. Tosin välilaipan joutuu tekemään jos vaihtamaan rupeaa. 35" renkailla mittarinopeutta 80km/h ahtoa 0.1-0.2, mutta kiihdytykissä nostaa kyl paineet hyvin ja vetää muutenkin ihan toisenlaisesti mitä vakio ct26.
|
Kehitystä.
Joo kyl se vaan niin on et on ahtimis vuosien mittaan tapahtunu kehitystä. Oikein mitoitettu uus ahdin on varmasti parempi kuin hyväkään orkkis ahdin. Hintaa miettiessä täytyy ottaa huomioon et Hoijakkaan löytyy vrmaan 10 erilaista kompurapesää ja jokaseen 4 erilaista siipeä ja turbiini puolelle samat vaihtoehdot ja joka merkillä sama arsenaali. Sit sen "parhaan" ahtimen kokoonpanosta on monia eri mielipiteitä eri tekijöillä ja vielä kuskistakin riippuu mistä ominaisuudesta tykkää. Varmaan kannattaa miettiä mitä haluaa ja paljonko lompsa antaa myöten,sitte lampsia ammattimiehen pakeille,kunnon ahtimen rakentamiseen tarvitaan hieman eksoottisempia välineitä joten senkään takia ei kannata itse vaivautua.
|
Sivu luotu: 22:00 (GMT +2). |