Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Honda Monkey (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=86277)

sisua45 16.07.2011 19:09

Honda Monkey
 
Tuli ostettua tuollainen -88 mallinen Z50J.

Montako vaihdetta siinä on...?! Myyjä puhui kolmesta. Ajelin sillä tänään, enkä enää kolmosen jälkeen isompaa yrittänyt. Ohjekirjassa ei mainita vaihteiden määrää, mutta yhdessä kaaviokuvassa on 1, välivapaa, 2, 3 ja 4 vaihde.

En viitsi enää tänä iltana lähteä kaljapäissäni kokeilemaan... :D

pastirolli 16.07.2011 19:19

Joskus kersana meikäläisellä oli -84 puoliautomaatti ja siinä oli ainakin vain 3 vaihdetta. "Manuaalilaatikkoisessa" saattaa olla jo neljä vaihdetta.

Muistelin että puoliautomaatissa vaihteet olisivat olleet järjestyksessä vapaa, 1, 2 ja 3.

samisami2 16.07.2011 19:47

Samanlailla muistelin ja tuolta löytyy varmistus...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Honda_Monkey

Dectane 16.07.2011 20:10

Kaikki oli alaspäin? Jos näin niin 3

Rompe1 16.07.2011 20:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 782825)
Tuli ostettua tuollainen -88 mallinen Z50J.

Montako vaihdetta siinä on...?! Myyjä puhui kolmesta. Ajelin sillä tänään, enkä enää kolmosen jälkeen isompaa yrittänyt. Ohjekirjassa ei mainita vaihteiden määrää, mutta yhdessä kaaviokuvassa on 1, välivapaa, 2, 3 ja 4 vaihde.

En viitsi enää tänä iltana lähteä kaljapäissäni kokeilemaan... :D

4 vaihdetta, ykkönen ylös, loput alas.

Anteex juu, päinvastoin... Ei meinaa enää muistaa, kun on koht paarkytä vuotta aikaa... ;) :D

sisua45 16.07.2011 20:35

Tässä pelissä on 1 alhaalla, ylöspäin välivapaa, ja sitten 2, 3. Ja sitä mahdollista nelosta en yrittänyt enää nostaa esiin.

Ja ihan kytkin kahvallinen härveli, ei vanhempi "kahvaton automatik".

Repro 16.07.2011 20:36

Jos siinä kytkinkahva on niin neljä, jos ei niin kolme.:eek:

H&K 16.07.2011 20:36

Käsikytkimellisessä monkeyssä on neljä vaihdetta, järjestys 1 vapaan alapuolella ja loput 2,3,4 vapaan yläpuolella.

EDIT: Repro perkele oli nopeempi

sisua45 16.07.2011 21:08

Jees, elikkä koitan huomenna kaivella nelosta esiin. :D

Vähän noita välityksiä ihmettelinkin, kun jaksoi niin hyvin kolmosella risteyksissä vetää. Mittarin mukaan 20-25 nopeudessa kolmosella alkoi pirunmoinen jurnutus ja tärinä, kuuluu laatikosta? Siksi en viitsinyt ääretöntä huippua kolmosella etsiä. Ketjut olivat melko kireällä, löysäsin niitä vähän, muttei auttanut tuohon vaivaan.

On tuossa muutakin pientä laittoa. Bensa on vanhaa, moottoriöljyä on liikaa ja se haisee bensalle, tulppa on uusi mutta noen musta kuin korppi, sammuilee tyhjäkäynnillä, jne. Pikkuvikoja, helppo korjata. :)

Repro 16.07.2011 21:56

Ei riitä että ketju on kireällä, ketjulinja pitäisi olla myös suora eikä mutkalla

pee 16.07.2011 22:04

ja onhan tiedostettu, jotta nuihin saa alkaen parill satkulla tehdas(kiinan)uusia moottorivaihteistokaasari bolt on paketteja, joissa riittää tehoa, vääntöä, kuutioita ja vaihteita... 125 cc menee aivan heittämällä, ja kulkee hienosti 3 päällä kaljalastissa ylämäkeen ;) 150 cc vaatii jo etuloksun lyhennystä, kun ottaa venttiilikoppaan kiinni :eek: 200 cc alkaa ottaa takaraivo maahan ylemmissäkin vauhdeissa...

sisua45 17.07.2011 00:02

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84406

Kunhan saan mopon vietyä sisu-verstaalle, niin tarkastan myös ketjulinjan.

Tämä tulee säilymään ihan made in japan, and bone-stock. :) Tämä ostettiin pojalle (kohta 10v...) joten sen ei tarvitse kulkea montaa sataa.

Katselin toki tuohon viri-viri nokkaa, ja sais siihen 72 ja 81 cc pyttyjä... :rolleyes:

Tässä täytyy olla varovainen, tai alkaa kohta mopo kirjaimellisesti keulimaan. :D:D:D

Joku on tehnyt tuohon aikanaan ison työn, ja maalanut rungon, sarvet, ja muuta pientä met siniseksi. Maalaus on tehty aika huolellisesti, koko peli on purettu osiin. Runko on ollut alunperin punainen, ja sarvet mustat. Tankin alkup väristä ei ole vielä tietoa, tuo keltainen väri on melko tuore.

HRD 17.07.2011 02:23

Kasan paskaa siinä haukkaa jos aidon hondan koneen menee kiina himmeliin vaihtamaan...

Rompe1 17.07.2011 10:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 782900)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84406

Kunhan saan mopon vietyä sisu-verstaalle, niin tarkastan myös ketjulinjan.

Tämä tulee säilymään ihan made in japan, and bone-stock. :) Tämä ostettiin pojalle (kohta 10v...) joten sen ei tarvitse kulkea montaa sataa.

Katselin toki tuohon viri-viri nokkaa, ja sais siihen 72 ja 81 cc pyttyjä... :rolleyes:

Tässä täytyy olla varovainen, tai alkaa kohta mopo kirjaimellisesti keulimaan. :D:D:D

Joku on tehnyt tuohon aikanaan ison työn, ja maalanut rungon, sarvet, ja muuta pientä met siniseksi. Maalaus on tehty aika huolellisesti, koko peli on purettu osiin. Runko on ollut alunperin punainen, ja sarvet mustat. Tankin alkup väristä ei ole vielä tietoa, tuo keltainen väri on melko tuore.

Tankin pitäisi olla myös musta, ja siin on sit ollut puna-musta-valkoiset teippaukset.

sisua45 17.07.2011 18:38

Vaihdoin tänään apinaan bensat (laitoin 98E5) ja öljyt. Taka-akseli oli vinossa, laitoin sen suoraan. Ketjulinjaa en viivaimella vielä tarkistanut.

Sitten potta päähän, ja baanalle. Neljäs vaihde löytyi. :D Ajoin 6 km lenkin.

Jurnutus väheni, muttei kokonaan poistunut. Kaasari täytyy vielä säätää, tyhjäkäynti lämpimänä välillä hakusessa. Kylmänä lähtee kakkosella tyhjäkäynnillä liikkeelle puhtaasti.

Lokasuojat ovat olleet valkoiset, nyt niissä on musta maali päällä.

Teen työkseni 400-1000 kg painoisia dieselmoottoreita. Ja sisu-verstaalla seisoo 1100 kg painava Detroit Diesel. Jotenkin aina naurattaa tuo hondan moottorin koko. :)

HJ60_Jussi 17.07.2011 19:09

Tyttärelle tuossa rakennellu mankia vm-99 ja kyllä se vaan nauratti kun hain siihen osia ison kasan. Uusi alkuperäinen mäntä maksoi jotain 17 euroa kun en viittiny ostaa kopiota hintaan 10 euroa. Mukana tulee renkaat ja tappi. Tiivisteet oli vissiin 7.5 euroa ja ohjurin kummit pari euroa. Kytkin ja jarrukahvat 2.90 euroa kipale.

http://www.emc24.fi/index.php?cPath=400

opelman 18.07.2011 09:01

..
 
Täyttä viriä vaan, oppii ajaa sitten moottoripyörällä...
Ku mankii saa 188cc konetta, ja efi:ä ja turboa. nii hyvähän siitä tulis.. ;)

pastirolli 18.07.2011 09:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja opelman (Viesti 783132)
Täyttä viriä vaan, oppii ajaa sitten moottoripyörällä...
Ku mankii saa 188cc konetta, ja efi:ä ja turboa. nii hyvähän siitä tulis.. ;)

Ja sitten isän vastuulla ajellaan ja telotaan itsensä. :rolleyes:

opelman 18.07.2011 10:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli (Viesti 783139)
Ja sitten isän vastuulla ajellaan ja telotaan itsensä. :rolleyes:

Niii..i :D Tiellä varsinkii siinä 10v... :D

sisua45 18.07.2011 17:29

Poika ei tarvitse mopoon yhtään enempää kulkua, eikä kyllä isäkään. Että kone on vakio ja vakiona pysyy.

opelman 18.07.2011 19:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 783208)
Poika ei tarvitse mopoon yhtään enempää kulkua, eikä kyllä isäkään. Että kone on vakio ja vakiona pysyy.

Niii, itelläkii oli sillon pikkumiehenä vakio monkey ja pysykii vakiona.. :rolleyes:

sisua45 20.07.2011 14:52

Hommattu uusi akku, 6.90e, ja sähköjä parsittu kuntoon. Lampun takaa löytyi mm 4 kpl "ryöstäjiä". Nyt alkaa valot olemaan kunnossa. Ei mankissa paljoa johtoja kulje, mutta joku on onnistunut saamaan ne vähänkin päin persettä. :D

Löytyykö jostain netistä 1988 mankin kytkentäkaavio?

khn81 20.07.2011 16:14

http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/kaavio88.htm

sisua45 21.07.2011 21:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khn81 (Viesti 783682)

Kiitos tästä :)

Mikki 24.07.2011 19:33

Kiinanpaskoissa jotain hyvää...
- 85cc pytyissä lukee 50cc ja katsuri kelpuuttaa ne siltä kädeltä! Ja kromattuja pyttyjä, joten kestää noi tehot!:D


Sivu luotu: 18:47 (GMT +2).