![]() |
Irroitettava vinssipeti?
Olisin kysellyt löytyykö porukalla kokemuksia noista irroitettavista vinssipedeistä ja löytyisikö kuvia asennuksista?
Mites kiinnitys,pulteilla profiili runkoon vai hitsaamalla? Pajeroon olisi tarkoitus asennella syksyksi hirvihommiin runwan 12000 kela... http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/55517/129 TP |
tästäkin löytyy..
Kun mulla oli vielä napero niin siihen laitoin, omavalmiste pedin kylläkin mutta irrotettavaksi... Tarpeeks jytkyä kulmaa runkopalkkeihin kiinni ja sit kolmella pulttia/puoli kiinni... pysyi ja vedettiin joskus tiukkaakin vinssausta... olikohan etelän hetelmä tai jotain topikin nimi... mutta haulla löytyy jotain... laitoin sit kuitenkin suoran linkin... siellä kuvatuksia ja jotain... (melkeinpä helpompi laittaa kiinteäksi peti kiinni...)
http://forums.offipalsta.com/showthr...eik%E4l%E4isen |
http://forums.offipalsta.com/showthr...n%E4pertely%E4
Tos on kaverin hodariin tekemä vinssi asennus. |
Tällainen sen pitäisi olla jos on oikeasti irrotettava
Kaikki pulttikiinnitteiset asennukset ovat tietty periaatteessa irrotettavissa mutta eikös sen vinssipedin vinsseineen irroitus pitäs onnistua ilman työkaluja "kädenkäänteessä" jotta se on oikeesti irrotettava. :rolleyes: Ja oikean irrotettavan vinssipaketin (vinssi ja peti) voi metsään mennessä nostaa paikalleen tarpeen mukaan eteen tai taakse vasta metsässä ja ottaa sitten mettästä lähtiessä pois eikä keulalla tai takanakaan törsötä mitään ylimääräistä siviilikäytöä häiritsevää :eek:
Kysyjällä jo olikin yksi esimerkki ja Offivarusteelta löytyy samnlainen ratkaisu:cool: |
Juuri semmosta pika kiinnitystä tarkotin et ois vaihdettavissa edestä taakse ja mahtus tuonne huoltoauton laatikkkoon säilöön kun vinssailu on vaan satunnaista...sähöt ois sitten noilla trukki liittimillä pitkällä irto kaapelilla tai sitten eteen ja taakse omat kaapelit.... Jostakin Jeepistä oli kuva tääl foorumilla,oli tuommonen pika kiinnitys peti+vinnsi...ois mukava nähdä miten on kiinnitetty runkoon se adapteri osa ?
TP |
Sama vinssi Libertyyn, JEgoNEERiin ja Cherokeehen.
Ite muokkasin rajullaädellä valmista irtovinssipetiä ja näin vinssi nousi 10cm ylöspäin ja petiin tuli liukurauta eteen.
Tässä muutama kuva Libertystä. Liberystä ei päältä näe että saisi vinssin kiinni, Cherokeessa näkyy kiinnityspiste nelikulmio. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56227 Palkki puskurin sisällä, pahka palkin päällä ei ole tarpeen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84127 Sama palkki altapäin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84128 Libertyn puskurin sisältä on poistettu muovit ja tilalle on tehty palkki joka on runkopalkkejen päässä tukevasti kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65129 Palkkiin kiinnitetään tarvittaessa kiinnityspiste neljällä pultilla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65130 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65131 Ja siihen irtovinssipeti vinsseineen tappi ja sokka kiinnityksellä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65132 Sähköt on piilossa puskurin sisällä ja liitetään ison trukkiliittimen kautta. Kuvassa Liberty Mäntsälän Safarin vetämisen jäljiltä, useamman kerran tarvitsin vinssiä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71111 Huomaamaton , mutta toimiva. Tässä vielä sama vinssi ja peti ennen muokkausta Cherokeessa. Vinssi oli liian matalalla kun Mäntsälän safarilla heti ensi töyräässä meni rullakita solmuun ja ajatus pedin muokkaamiselle sai kipinän ja heti tuli samalla ajankohtaiseksi liukukidan hankintakin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45926 Sama vinssi ja peti JEgoNEERissä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59677 Kun vaijjeri on liian tikkuinen niin vaihdan naruun, se kun on kevyempää nostella ja mukvampaa kädessä. Hyvää tässä on se että voi käyttää samaa vinssiä eri autoissa ja vinssi säilytetään lämpmässä ja kuivassa talissa kun sitä ei tarvita. Huonona puolena voi pitää sitä että vinssi heiluu ja kolisee vaan niihän se kokoko autokin maastossa. t. Ismo Ämmä |
Kiitoksia kuvista,tuommosta kiinnitystä juuri tarkotin...selvensivät kummasti...ihan rautakauppa kamaako tuo profiili putki on,50x50? paljonko tarttee olla seinämä paksuus etta kestää?
|
Palkkia.
Lainaus:
t. Ismo Ämmä |
Aattelin tuota irtokaapelia noilla trukki liittimillä,kuinka paksua ja kuinka pitkä kärsii olla että pystyisi taka vinssissäkin käyttää? Tarkotuksena olisi että pystyisi siirtää myös emännän CR-V:hen tarvittaessa takavinssiksi.
|
Trukki liitin ja kaapelit.
Lainaus:
Omaan tuli myyjän suosituksesta hankittua pykälää isommat liittimet, niin eipähän ainakaan rupea lämpenemään niin helposti. Tossa ekassa kuvassa näkyy Cherokeen puskurissa tuo liitin hyvin, 160A 150V ja siihen sopii sitten normaalia pykälän paksumpi kaapeli. Vinsseissä tulee mukana hieman ohuempi kaapeli ja senkin saa kyllä tuohon liittimeen kiinni tai ostaa ohuempaan kaapeliin sopivan liittimen. t. Ismo Ämmä |
3 Liiteet
Morjes. Tein si tämmösen irrotettavan vinssipedin. Kaapelit on 35m2 ja päissä trukkiliitimet. Jotku kahvat vielä pitää laittaa ni on kiivempi nostella tota mötikkää. En ole vielä kerinny testaan miten toimii.
|
5 Liiteet
Tuossa muutama kuva pajeron vastaavasta...vakiopuskuri.
Toni |
kongiin tuli väsäiltyä vinssi homma
4 Liiteet
homma ois virtoja vaille valmis, oisko ehdotusia miten vetäisi virrat perään?(runkopalkkiapitkin) ja riittääköhän perässä maadotus jos ottaa runkosta? vinssi opuksessa luki että akulta, mut aika kallista tuo peukalon vahva kaapeli..
onkos muuten pakolliset nuo kilpivalot?? tuo vetokoukkukin on mallia irroitettava.. Liite 27469 Liite 27470 Liite 27471 Liite 27472 |
Lainaus:
E: ja ajatus palkkia pitkin vedosta on hyvä. |
Irtovinssi.
Hyvältä näyttää.
Kyllä ne sormenpaksut kaapelit kannataisi sieltä akulta asti vetää. Takan on rekisterikilven valo pakollinen, hylky tulee jos katsastuksessa ei ole koko valoja. t. Ismo M Lainaus:
|
Lainaus:
|
Joo, maapuolen osalta. Plussa palkin päällä tai jos jollain ihmeellä onnistuu niin sisällä. Ja ei voi korostaa kuinka tärkeä on saada hyvä kosketus maakaapelin runkoliitäntään ja sen huolellinen korroosiosuojaus.
E: ajatuskatko, ei voi korostaa liikaa... |
Lainaus:
vetelin tuossa sitä virtakaapelia runkopalkin päälle, ni haittaakohan leimalla kun se menee polttoainesäilijön vierestä? vai siirtäiskö toiselle puolelle, siel on taas pakoputki melko iholla.. liittimiksi olen suunitellu niitä trukkiliittimiä, mut oletteko käyttäny sulakkeita näis hommissa? |
Lainaus:
Tuo plussakaapelin olet varmaan suojannut putkella tai sellaisella ruttuputkimuovilla ettei pala koko auto jos sattuu eriste reikiintymään? Sähköpalo sammuu vasta kun virtapiiri menee poikki tai akusta loppuu puhti. Sulakkeita noilla virroilla ei oikein voi käyttää. Liian pieni sulake palaa heti ja liian iso ei pala jos tuleekin ihan oikea vika. |
Tommonen pikakiinnike kannattaa varmaan tehä saman kokoseksi kuin jenkkiautojen peräkoukun profiili, niin saa sen peräkoukun tarvittaessa myös keulalle. Perhanan helppo vekslata peräkärryä ahtaaseen väliin kun se on kytketty auton keulaan...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Ton motskarin voi kyrtsäyttää helposti pitkäaikaisella vinssauksella sulakkeen palamatta. Paras keino olisi jos jonkunlainen lämpörele itse koneessa, mutta niitä ei taida kaikissa vinsseissä olla? |
Sivu luotu: 12:04 (GMT +2). |