![]() |
Lokasuojan irroitus nykyautosta?
Tuli tuossa tällainen ongelma, kun ajattelin purkaa tuon auton (Uno -91) käyttiksen varaosiksi ja katselin siinä mm. olevan ihan priimat lokasuojat, mutta:
Miten tuollaiset liimatut lokasuojat otetaan ehjänä irti, kun ovat pulttien lisäksi liimattu sellaisella koriliimalla. Vai onko tämä mahdotonta tuhoamatta joko maalausta tai vääntämättä peltiä solmuun? (En siis tarvi tästä itselleni kuin moottorin johtoineen ja siihen liittyvineen osineen, loput on jouten) |
Neuvoa kaipailit?
Ne liimatut korinosat lähtee irti lämmittämällä liimattua kohtaa esim induktio
lämmittimellä, ja kiiloilla erottaen, tai sitten kansanomaisemmin ohuella vaijerilla, esim polkupyörän vaihdevaijerilla sahaamalla. kaikkein ahtaimpiin väleihin 0,6 mm mig-lanka. |
Juu mikkilankaa löytyy, pitää kokeilla sitä. Tuo induktiolämmitin on jostain syystä unohtunut hankkia...
Mutta tämähän menee ihan harjoittelun piikkiin, ei onneksi ole mitään onnistumispaineita :) |
En tiiä mitä liimaa Fiiateissa on, mutta 80-90 luvun ooppeleista lokarit lähti irti ihan vetämällä, kun pultit otti pois. Se liima mitä niissä käytettiin oli lähinnä jotain tiivistysainetta. En tarkkaan muista mitä, mutta yli pursunneet rääppeet oli kovia ja metellin väliin jääneet pehmeitä.
- Asennukseen sai sitten autotarvikeliiikkeistä koriliimaa, joka toimi suurin piirtein samoin, eli ei jämähtänyt vaan tiivisti. |
Onko Unosta oikeesti jotain jäljellä tuossa vaiheessa? En muista milloin viimeksi olisi Unoa nähnyt liikenteessä.
|
Lainaus:
lokasuoja lähti kohtuudella, kun miglangalla sai leikottua yläreunan irti. Takareuna oli hieman lujemmassa, johtuen yhdestä pultista joka oli ruuvattu kätevästi sisältä päin, eikä näkynyt helposti muut pultit irroittaessani. Tuokin yksilö olisi paremmassa kunnossa, jos ei olisi pieniä kolarivaurioita. Silti yllättävän hyvässä kunnossa, peltien ollessa suurimmaksi osaksi kuin uusia. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 14:37 (GMT +2). |