![]() |
Land Cruiserin KDJ90L etuperän purun kanssa ongelma
2 Liiteet
Land Cruiser KDJ90L 3.0td vm.2002
Etuperän laakeri ja stefa pitäis vaihtaa kun vuotaa.. Eli etuperässä kiinni oleva kuppi (johon tulee vetonivel) pitäis saada irti. Miten? Räjäytyskuvakin on, mutta eipä auta http://www.megazip.ru/ru/auto/toyota...435701#g435886 |
C-clipsit perässä, eli avattava/halkastava koko perä? Minä näitä toyotia tunne.
http://img.partscat.ru/new/auto/M/49...307593a5e8.png |
Lekaa vaan väliin, kyl se siitä pomppaa niikuin muistakin.
"Use a hammer to force a screwdriver in between the differential and drive shaft, this will help move the driveshaft. Use a brass drift and hammer to knock the driveshaft out of the differential, take care not to damage the drive shagt dust cover.", sanoo korjausooppus. P.S. Miten se on noin loppuun saatu ajettua tuo kyseinen KDJ90? Tuntuu joka paikka kaipaavan remonttia. |
Lainaus:
Kaveri tuotatti auton Belgiasta pari vuotta sitten ja kilsoja oli mittarin mukaan 170t. Varmasti aika reippaasti on pyöritelty pois. Heti alkuun räsähti jakis...ja sen jälkeen on askaretta riittäny. Käyttö täällä Suomessa ihan normiajoa, ei mitään offroadia. Onko sulla muuten tuo korjausopas sähköisessä muodossa? Vois olla tarpeellinen kaverilleri :) |
Niin kuin -matti- kertoi, tuolla sisällä lienee vastaava rakenne
vetonivelen kiinnittämiseen kuin esim hj:n vetonivelen ja akselin välissä, siis c-mallinen jousiprikka, joka puristuu nivelen uraan kun vedetään ulos. Joskus noita tumppeja olen joutunut "repimään" ulos, ja jos sinulla on mahdollista tehdä massaulosvetäjää, niin sillä tuo lähtis turvallisesti. -tuossa nivelessä näkyy uraj johon massaulosvetäjän kiinni. Itselläni oli yhdestä normaaliulosvetäjässä hitsattu massaulosvetäjän kierre kiristyspulttiin:-> ulosvetäjä kiristetään tuohon tumppiin, ja sitten massaulosvetäjä kiinni ja kopsautetaan ulos. |
Lainaus:
Tosin tossa ei ole 1KD-FTV -konetta mikä KDJ:ssa on... sikäli turha siis kaverillesi. |
Sivu luotu: 23:27 (GMT +2). |