![]() |
outoa kitinää / nitkunaa / helinää / Jeep XJ
Mikähän mahtaisi olla syy, kun veto päällä ikkunat auki autoon kantautuu korkeaääninen sirkutus tai nitkuna tai helinä tai joku? Kaasua laskiessa ääni häviää ja polkiessa häviää tietty moottorin pörinän alle. Takavedolla ja molemmilla nopeilla nelivedoilla ihan sama juttu.
Auto on Jeep XJ -92 AW4 automaattiaskilla ja NP242-jakoaskilla. |
Kartaanin keskitukilaakeri ?
|
Lainaus:
|
En kai minä sitä tiiä onko mutta moisen kanssa tappelin itse ja sieltä löytyi syyllinen :D
|
kuiva kardaanin ristinivel
|
Kiitos ehdotuksista, täytyy hypätä auton alle sopivana hetkenä ja työntää voitelua paikkoihin. Milläs tökötillä noita ehdotettuja vikakohteita kannattais voidella ja tarvitaanko tähän työkaluja, vai onko kohde esillä ihan sormin kosketeltavissa?
Oon kohtuuttoman nyypiö autotekniikan parissa ja siks pitää kaikki perustavimmatkin asiat kysellä viisaammilta. Älkää hämääntykö jos joskus esitän fiksun olosia mielipiteitä mitä oon lukenu jostain :) |
Pakoputkenlämpöpelti?
|
http://www.sunkaupax.fi/product_thum...pg&w=167&h=190
+ http://www.getprice.com.au/images/up...120_134078.jpg on tiemmä joka ofarin vakiotyökaluja.... joku hyvä, vettä sietävä "multi purpose" vassu on ehkä helpoin ratkaisu mä olen itte tykästynyt käyttään juurikin tota castrolin agri plussaa kun sillä sai aikanaan blazessa ristikot kestään monta viikkoa vs. monella mulla rasvalla kokeiltuna sen 3-4 päivää, syytä en tiedä |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1083200 |
Vetolevy halki?
|
No, tarkemmin tänään kuuntelin ja mekkalahan kuuluu auton seistessäkin niin kauan kun moottori käy ja joko katoaa tai peittyy alle kierrosten noustessa tai rasituksen kasvaessa.
Tämän lisäksi huomasin hihnojen huutavan leipää, joten kyselenpä jos tosta lähihuoltamosta irtois sopiva puolikiireinen aika... Sit kun oon iso ja vanha ja rikas niin ostan ison autonlaittohallin ja palkkaan pari gurupartaa mentoreiksi neuvomaan miten nää hommat kuuluu tehä mut siihen saakka saatan välillä ulkoistaa. |
Tuli tuosta vetolevystä mieleen, että se ei välttämättä ole halki. Mutta näissä on ollut toisinaan ongelmaa vetolevyn pulttien kanssa, kannattaisi tarkistaa/ tarkistuttaa että on kireällä, tai edes paikallaan.
Helppo vika korjata, mutta jos ei fiksaa ja pääsee pultti irti/ väärään paikkaan niin sitten voikin jo tulla paljon isompi vahinko :eek: |
Moniurahihnanvälipyöränlaakerointi pettänyt tai sitten Dampperi hankaa jakopäänkoteloa vasten, jos kerran paikallaan ollessakin ääntelee. Chevyn rulla on sitte halvempi ku Jeepin oma jos vika löytyy tosta rullasta. Pelkän laakerinkin pystyy kyllä vaihtamaan.
|
Joo mitääntietämättömän suurella varmuudella oon samaa mieltä, hihnoissa vika :) Kiitosta diagnosoinnista, näillä edetään.
Kehitetään hei semmonen litterointimerkintä näille eri auton äänille vähän samaan tapaan kun lintujen lauluääniä voi kirjottaa, titityyt ja tsuippaduidat ja kumppanit. |
Oliskos se serpentiini remmin ohjainpyörä, idler pulley, siinä flektin ja ilmastoinnin kompuran välissä. Mulla piti aika ihme ääniä...Lopuksi kaveri kysy kun tulin pihaan että "oot sää turbottanu ton?"
|
Sivu luotu: 00:13 (GMT +2). |