![]() |
turbon öljyn paluu letkun paikka mihin??
elikkä mietin tässä että voinko laittaa öljyn suodattimen väliin laipan jonhon saisin turbon öljyn paluu letkun kiinni. kun en viitsi alkamaan porailemaan lohkoon/ öljy pohjaan reikään että toimiiko se tälleen?? kertokaan mulle joku
|
Jos ei virtausta haittaavia tekijöitä (Mutkat,kuristuskohdat,Vastapaine...) ole niin mikä ettei.
Itse veikkaan ettei ole hyvä.. Samaisen asian tein itse (halvalla ja nopeasti:D) hitsaamalla putkentumpin öljypohjan yläreunaan ja sen jälkeen putken sisään terävä meisti ja lekaa jolla puhkaisin öljypohjaan reiän:o. Ei järkevin ratkaisu mutta nopea ja toimii eikä öljyn sekaan mene metallilastuja:D |
tota, eikös suodattimen jalasta tuu paineella öljyä vastaan? öljypohjaan se paluu kannattaa laittaa.
|
Lainaus:
|
Joo, ei missään nimessä suodattimen alla tai -jalkaan, ei ainakaan jos ei
varmaa tietoa että se menee suoraan kampikammioon. Tuo alipainepumpun öljypohjaan menevä putki on välttävä vaihtoehto, Paras olisi tosiaan tuo lohkoon porattu, vähintään turbosta lähtevän reiän kokoinen putki, joka tulee lohkossa riittävästi öljypinnan yläpuolelle. Joskus olen nähnyt, että turbon paluu tulee jakopään koppaan, siihen kampiakselin yläpuolelle, ja pitää tietty olla kohta minne öljy ei lennä suihkulla jakopäästä Niin, mihinkä moottoriin tämä turbo oli tulossa |
Lainaus:
Mutta eipä tullut silloin mieleen että kone oli vielä vähän lämmin, kun eihän öljynpaluuta voi rakentaa ennenkuin on kuunneltu turbon vihellystä :D Öljyt olin kyllä laskenut pois..... mutta tulvivat strömbergit olivat vuotaneet REILUSTI bensaa sylintereihin ja siitä mäntien ohi öljyn sekaan..... jokainen varmaan arvaa miten siinä käy kun miggiliimaa tarjosi tuohon öljypohjaan kun moottori täynnä bensahöyryä....... Noo, korvat soi sitten jonkun aikaa ja kampuran stefat ja peltitiiviste imusarjan alta meni vaihtoon....... taas oppi jotain :D |
Jos siellä koneessa on öljylinko, niin sen alapään paluu menee kyllä kampikammioon. Muutoin tuo turbon paluu kyllä kannattaa laskea siitä turbolta mahollisimman suoraan alaspäin jonnekkin vapaaseen öljytilaan.
Ite vedin öljynpaluun HJ:n ykkösversiossa lohkon kyljessä olevasta venttiilinnostimien peitinlevystä läpi nostimien päälle, kakkosversiossa suoraa öljypohjaan. Siinä olis kyllä ollu tarjolla myös se alipainepumpun paluu, mutta näytti se banjopultti niin onnettoman pieneltä, jotta ajattelin sen ahdistavan paluuvirtausta liikaa... |
selvä puhallin tulisi mazda b2600 ja tossa eilen tutkiskelin niin onneksi sen öljy pohjan saa helpolla pois niin on helpompi hitsata siihen paluu letkun kohta. ja kierron meinasin ottaa öljynpaine anturilta.
|
Niin se toimii.
T-haaralla siitä Ja kun teetät sen öljyletkun niin älä säästele vaan ota se kalliimpi... |
Sivu luotu: 20:06 (GMT +2). |