![]() |
Vitaran kevyt korotus
Piti ruveta vitaraan tekemään kevyt korotus ja lähteä biltemaan tutkimaan jousia mutta tietysti oli ne sopivat loppu mutta mukaan tarttu vw ja mb jouset. iskarit jää vakiot tällä erää ne päivitetään tulevaisuudessa ehkä.....
ensin vakio puoli http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81565 toinen puoli korotettuna http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81566 Ulosjoustoa tuli tuon verran noin 7cm lisää alkuperäiseen ja taustalla näkyy iskarin kiinnityksen muutos http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81564 Etupää olikin melko ahdas tunkea jousi paikolleen kun pohjaanlyönti kumi on vähintään riittävän pitkä. Mitähän iskaria tuonne keulaan on vaihdettu kun ei jaksanut ruveta ihan summassa kattomaan kaikkia bilteman paketeita läpi ? Huomenna pitäs askarrella toinen puoli ja suunnitella eteen iskarin alle jatkot niistähän olikin tuolla hyvä malli jo yhdessä projektissa. |
Kylläpä se suikka kummasti komistuu kun saa hiukan ilmaa kaaren ja kumin väliin.
|
Toiselle puolelle meni jousikin paikolleen helposti kun jarruletkussa oli enemmän varaa venytellä. Nyt pitäs suunnitella etuiskarin alle koroketta noin 60mm..... Piti tulla kattomaan mallia foorumilta;)
|
Päivä 2
Pakollinen kahvi aika pukkas päällensä mutta toinen etu jousi jo paikollaan http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81609
Eteen iskarin jatkot http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81608 Meinasin tehdä helpomman kaavan mukaan ja hitsata tuon putken tuohon alkuperäiseen laippaan ja sitten vaan samanlainen laippa hitsaten päälle johon kiinnitys pultit. Ei tarvi tehdä kahta laippaa aina per iskari ja varsinkaan rälläkällä tuota 50mm reikää putkelle kun se on tuskasta hommaa :mad: Riittää kun poraa pikkureijän josta saa yläpään mutterin paikolleen. |
Lopputulos
Nyt on saatu vitaraan uudet vieterit alle ja auto jopa liikkuu vielä:eek:
Tässä lopputulos eli näyttää kuvassa että ei noussut yhtään http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81708 Mutta auto nousi noin 4-5cm keulasta olis saanut nousta vähän enemmän mutta jouset oli vähän liian pehmeet niin jäi tuohon. Eteen tuli iskarien alle tommoset oli muuten tuo noin 6cm aika maksimi nivelille kun on ihan iskari suorana niin ei enää käsin pyöri jarrulevystä mutta renkaasta kylläkin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81706 Kukaan ei ole ilmoittanut vielä että löytyykö varaosana pidempiä etuiskareita ?? Toivottavasti noista ei ole katsastuksessa huomauttamista on ne kyllä ainakin jämäkästi tehty. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81709 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81711 Pukista loppu mitta niin ei saanut testattua tuon enempää joustoa mutta varaa jäikin vielä iskareihin muutemia senttejä. |
Lainaus:
Lainaus:
http://www.jimnybits.co.uk/shop/vita...s/prod_42.html |
Nuo iskarit oli ne järkevämmän hintaset jotka löysin kun itsekkin katselin mutta ehkä vielä tässä vaiheessa liian kalliit mutta ei sinne taida olla mitää bilteman hyllystä "vastaavia" olemassa? Nuo paikollaan olevat on vissiin alkuperäiset ja ne oli kyllä ihan turhat kun käsin nyki edestakaisin niin välillä hurahti 5cm ilman mitään vastusta:confused:
Pitäs varmaan jotain tehdä sisemmille murroksille ne on kyllä vähän liian tiukalla niin kumitkin kuin niveletkin. Onkohan minkälainen homma laskea perää ? Lisää projektia pukkaa kun huomasin samalla että toinen etu jarru laahaa ja pöydälle ilmaantu tommonen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81607 |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57846 Calminin tuote: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81863 |
Eikö tuo jimmys tuote ole se rauta joka tulee kuskin puolen vetarin juureen ?
Miten ne kumit jonka päällä murikka itessään makaa kun eihän se mahdu laskeutumaan juurikaan kun ottaa siihen apurunkoon kiinni ? Pitää kattoa jos lyhentäis iskarin jatko palat noin 4cm mittasiksi nii sekin jo auttas vähän vaikka siinähän mennään vähä väärään suuntaan kun pitäs maastokelpoisemmaksi saada autoa :p Eihän tästä mitään todellista offiautoa ole tarkoitus tehdä mutta kyllä tuolla jo nytkin melko pahaan paikkaan pääsee kiinni. |
Lainaus:
Pinjoni pysyy samassa korkeudessa, eli perä vain "kääntyy"...ja täten putoo vähän alemmas. |
Mikä tuossa aiheutti mahdollisesti perän rikkoutumisen ?
|
Lainaus:
Mutta Jimmys tuotteen peränlasku sarjan vasemman puolen pusla pettänyt, akselista pettänyt oikealta puolelta kierre...lopputuloksena oikeanpuolen korvakot halki, jonka jälkeen halkes paljon muutakin...eli jossain kohdin safaria olisi porsinut, nyt vain porsi erittäin naurattavassa paikassa. Mikäli poikkeaa rotvallin toiselle puolelle niin suosittelisin askartelemaan tämmöisen: http://www2.izook.com/?page_id=308 Toki noita joku pulju möi 60tollarin hintaan valmiitakin. Pikaisella tutkimisella Jimmys tuotteen peränkääntöön pääsee ihan poraamalla pari reikää lisää, Calminin tuote puottaa jo perää reilummin. Ja jos tykkää rautaa muotoilla niin kohtuullinen homma rakentaa alkuperäisestä vähän tukevampi ja samalla tuuman kääntö perälle. Raportoin omaan tai tähän topiikkiin lisää kunhan asia nousee enemmän esille, nyt menossa pohdinta alumiini vai rauta. |
Eteen tuli iskarien alle tommoset oli muuten tuo noin 6cm aika maksimi nivelille kun on ihan iskari suorana niin ei enää käsin pyöri jarrulevystä mutta renkaasta kylläkin.
Kukaan ei ole ilmoittanut vielä että löytyykö varaosana pidempiä etuiskareita ?? .[/QUOTE] Onkohan pitempiä iskareita löytyny suomenmaalta? Tarvis kans.. Hitsasikko tuon laipan kallelleen että campperi korjaantuis samala? |
Tuosta tuli kyllä suora tai ainakin piti tulla :p Ei kannata tosiaan ihan noin pitkästi jatkaa kun alkaa nuo nivelet olla pikkkusen rajoilla itse tyytyisin vähän alle 5cm nyt.
|
Sivu luotu: 19:40 (GMT +2). |