![]() |
Millä kauan seisseen mopon tankki puhtaaksi
Tankista tuli ruostemöhnaa vaikka kuinka. Miten se pitäisi puhdistaa ja entä kaasari, ultraperusiin kait, mitäs muuta tuollaiselle pitäisi tehdä, kun ties kuinka kauan seissyt, no kerran ostaessani näin käynnissä 10v sitten
|
Vanhaan hyvään aikaan käytettiin löpöö ja muttereita sekä ankaraa ravistelua, en tiedä olisko tekniikka kehittynyt :)
|
Pensaa tai petroolia tankkiin ja sekaan vaikka muttereita tms. Ja sitten kovaa ravistelua. Sitten mutterit ja neste pois --> sama uudestaan. Tätä rataa niin kauan, kunnes tankki on sisältä suhteellisen siisti.
Mopo on suhteellisen simppeli kapistus, eli ota kaasari auki ja hajota osiin --> pesu pensalla ja kasaus. Tiivisteiden kunto pitää tietysti tarkistaa. Kuin myös esim. bensaletku voipi olla hyvä uusia. Ja voisihan sitä tulpankin vaihtaa. Tsekkaa tuleeko kipuna. Samaten sylinteri irti, tarkastus (myös männänrenkaat) ja voitelu ennen käynnistystä. Ja vaihteistoon uudet öljyt. Ja sitten vaan pensat tankkiin ja baanalle. Olettaen tietysti, että renkaissa on ilmaa muuallakin kuin yläosassa. Renkaat saattaa olla huonossa hapessa, noin pitkä seisonta kyllä haurastuttaa kumin. |
Apteekista pussi sitruunahappoa ja sekoitat 4% liuoksen lämpimään veteen ja se tankkiin muutamaksi vuorokaudeksi. pidä seos lämpimänä, niin prosessi pysyy käynnissä ( lämmin pannuhuone tms. ) (pari pussia (200g) jos tankki noin 5 litraa)
Tyhjennä ja huuhtele saippuavedellä jotta prosessi loppuu. Kuivaa hyvin .Tämän jälkeen ei pitäisi olla ruostetta tankissa. Sama toimii fosforihapolla + saa jonkinlaisen suojan ruostetta vastaan joksikin aikaa... |
Lainaus:
|
ja kaasarista kun muistaa kaikki reijät putsata, varsinki kohojen neulaventtiilin ja tsekkaa että kohot kelluu+liikkuu.
|
Pikku huuhtelut em. ohjein, kaasarin putsaaminen, bensasuodatin letkuun ja kovaa ajua.
Ne muutamat ruostehiplut jää siihen suodattimeen... |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 06:29 (GMT +2). |