Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Rungon hitsaus, kannattaako ja sallitaanko? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=84600)

Cumminski 23.05.2011 17:02

Rungon hitsaus, kannattaako ja sallitaanko?
 
Ihan tampiona hitsarina kysyn vain kun katsastaja ol sitä mieltä että kingcabin takimmaisen poikittaispalkin ja runkopalkin nurkkauksessa on ruostuma tai jotain, että kai sitä voi ite hitsata kerta osaa? tankki täytyy ensi ottaa alas ku on oikeella puolella.. Entä, jos hitsaan samantien rosteripuikolla, liekö raudoissa eroa? ei ainaskaan ruastusi het.. :)

Arska-tehtaalta 23.05.2011 17:18

Kyllä sitä saa hitsata. Hitsaa 48 puikoilla, jos siulla on vain puikkokone.

Unohda rosteripuikot mustan hitsaamisessa..

BJ-40/76 23.05.2011 17:29

Hitsaushan on se ainut oikea tapa korjata tuo ruostevamma.
ja jos hitsaat sen rosteripuikolla, niin saat siihen sähkökemiallisen parin, joten ruostuminen on entistä nopeampaa, ja materiaalirajapintoja parit ylimääräiset.
-> normaali puikolla olis paras hitsata.

Et kertonut ninkä iköinen tuo sinun kc on, mutta kannattaskohan tutkia se
ruhko pikkasen tarkemmin? meinaan että onkohan siellä muita ruostereikiä,
tai jos ei nyt niin ensivuonna?

Ja tuossa rempassa ei tarvita ohutta peltiä, vaan minimi 4 mm levyä

Hommana ainakin mukavampi, jos lava ei ole haitolla, joten se pois ensiksi
(muista tankin täyttöputki yms ja sähköt)

Tarkasta jarru ja polttoaineputket, nyt ne on helppo uusia.

Sitten tankki pois ja pesu vähintään painepesurilla, koteloita unohtamatta, ja korjaa kaikki ruosteet kerralla, maalaa/rasvaa kunnolla ja kestää vuosikausia.
Jos meinaat joskus myydä tuon kc:n niin tuo takarungon kunto vaikuttaa
paljon hintaan. (tankkikin kannattaa käydä läpi, ettei tarvi syksyllä uudestaan)

Työmääränä kuulostaa suurelta, mutta jos noilla opeilla ruosteongelmat ohi
takarungosta 2010 luvun, niin tuo viikonloppu pari ei mene hukkaan

jyrden 23.05.2011 18:30

Taitaa olla se etummainen poikkipalkki kyseessä, kun tankkikin on ees... No, tankin kylessä on varmasti pehmyttä... Sit toinen paikka on siit heiman perään päin se toinen poikittainen palkki... Ja kolmas sit runkoaisan sisemmät päät... Ulommat ei niinkään haperru, mutta se sisempi jostain syystä tuppaa karkaan ajan myötä.
Ite hiekkapuhaltanu kaks takarunkoo ja sit Ferrexiä pintaa... Ja sit paikkaan kaa... Mut kyllä sitä ekan jälestä jätti maalit pois ku siit tuli nuppi kipeeks... Tokan suoraan j asit vasta Ferrexiä ja massaa perään... Eikä oo ekakaan märäntyny uudestaan, vaikka siit on kohta 8v... Toisesta sit vähemmän, kun eri kampe ja ns. asiakastyö...

Cumminski 23.05.2011 21:03

Tak ja tos, otan nelikasin puikkoja. Vetääsisin langalla, mutta toi kaasunsaanti tähän hätään on kaukaa haettua.. Joo siis 89 vuosimalli on, ja vuodesta 2002 asti on koko alapohja vedetty öljykuraan (ei jäteöljy), jotakuinki joka vuosi. Mutta ku ei mitään pitkää putkisuutinta oo jolla pääsis kunnolla rungon ja palkkien sisään ensi puhaltamaan ja sitte öljyymään, nii on tainnu suola tehdä hommiaan. Ja viimevuonna koko öljyyminen jäi, ku äijä otti ja lähti taivaallisia hommia tekemään, ni ei oo ehtiny. Enkä muistanu ku autoki on äiteen nykyään. Että kyl sitä on jo vuosia huolehdittu, tiedä sitte kuinka pahaksi on päässy koko runko-osa.. noh, tehhään kevyt-peräkärrit rattorin perään sitte ku kilsat on riittävän pitkät, on ne tosin jo 400 tuhatta.. ja se alkaa jo näkyä ja tuntua :(

Se palkki on heti tankin takana. Eli olisko toiseksi viimeinen..

Mutta sanotaan että kahta en vaihda; Nissania ja Tojotaa (rotke on harrastepeli ;) ) Wolsu on paska

Yölento 23.05.2011 21:06

Henk.koht. mielipiteenä heitän että ota 52 tai 55 puikkoja, ainakin omasta mielestä parempia hitsuutella kuin 48.


Sivu luotu: 16:00 (GMT +2).