Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   trafi on ystävä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=84499)

landruiseri 20.05.2011 13:22

trafi on ystävä
 
http://www.talouselama.fi/uutiset/article629979.ece

go suomi, jos tuo pitää paikkaansa.. voi vittu :D

Heguli 20.05.2011 14:13

Jokseenkin naurettavaa puuhastelua.......:mad:

JeepTrainee 20.05.2011 14:18

Jo kaksilitranen kone luokitellaan rangaistavan suureksi! WTF! :eek:

Eikö tuota edes voisi jotenkin suhteuttaa auton kokoon? Jos perheellinen tarvitsee esim. sen tyypillisen tylsän ison tila-auton niin kyllä tuo kaksi litraa on mun mielestä minimikoko jolla viittii lähelle parin tonnin painosta autoa liikutella vaikkapa viisihenkinen perhe ja matkatavarat kyydissä. Ja mitäpä sitten kun pitäisi vielä saada asuntovaunu kulkemaan perässä... jaa niin mutta yksityisautoilu ja esim. puulla talon/saunan lämmittäminen taidetaan jo muutenkin luokitella ympäristörikokseksi. Muutama vuosi vielä eteenpäin niin yli 3 vuotta vanhat tai yli litran koneiset autot varmaan takavarikoidaan omistajilta rikoksentekovälineinä. :rolleyes:

Timo_L 20.05.2011 14:28

Komppaan kyllä yllä olevaa tekstiä ihan täysin. Aika älyntöntä että siitä rankaistaisiin jos sattuu olemaan iso perhe ja tarvitsee tilavan auton, tai jos on tarvetta vetää (isoa) peräkäryä.

Toissa kesänä lainasin mutsin 1.6 litran bensa- Volvoa vm. 2006, jolla sai vetää 1390kg kärryä. Meitä oli autossa viisi päällä & jokaisella pieni reppu mukana, ja perässä 1350kg kokonaismassainen asuntovaunu (tyhjänä). Edestakaisella reissulla Helsinki-Pori- Helsinki, max. 80km/h ajaen ja perinteisen rauhallisella karavaanarietenemisellä reissun keskikulutus 13,5 litraa sadalla. Että kyllähän tollainen pikkuato on helvetin hyvä ja ympäristöystävällinen kikotin vetää kärryä :D

Kiskoin joskus muutama vuosi sitten 1700kg kärryä vuosimallin 1995 2,5 litran V6- bensa Omegalla vastaavissa oloissa, kulutus oli jossain 10-11 litra huitamilla.. Jos olisi esim. 2,0 tai 2,5 litran nykydieseli, niin ei pitäisi juuri enempää kuin 7-8 litra satasella mennä vähän isommankaan kärryn kanssa.


Mikähän vittu noita Trafin idiootteja oikein vaivaa, kun eivät osaa aivojaan käyttää? :mad: :rolleyes:

DarkestMessiah 20.05.2011 14:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 768863)
Komppaan kyllä yllä olevaa tekstiä ihan täysin. Aika älyntöntä että siitä rankaistaisiin jos sattuu olemaan iso perhe ja tarvitsee tilavan auton, tai jos on tarvetta vetää (isoa) peräkäryä.

No mutta kyllähän sitä bussilla, metrolla, ratikalla ja paikallisjunilla pääsee hyvin liikkumaan.

Ai eikö se toimikkaan muuta ku helsingin keskustas, jos edes sielläkään, no ei se mitään haittaa, 2015 voidaan vaikka kriminalisoida kehä 3:n ulkopuolella asuminen.

Rekisteröimätön 20.05.2011 14:43

Heh Heh Heh
 
Taas on "viisaat" hyvin koulutetut(lue ylikoulutetut) käytännöstä tietämättömät olleet pohtimassa mikä saastuttaa(lue miten ja kuka maksaisi portugalin yms. lahjoitukset)

Ei tällaisella ole oikeasti tarkoitus vähentää saastuttamista.

Suzuki 1,3i vain 17l/100km Saasteveron toiseksi pienin luokka!
Hummer Bensakoneella(aivansama minkäkokoinen) Kuorma-autoksi rekisteröitynä saastevero 0€

Eihän vihreät lemppari autoaan verolle laita!

Hane nyyppänä

Cruiseristi 20.05.2011 14:54

Kuinkahan paljon vähemmän päästöjä syntyy "nykyaikaisesta" 2-litrasesta versus esim. 90-luvun 2-litraseen ,
jos käytetty polttoainemäärä on sama , eikä pakokaasuja suodateta/kierrätetä ?:rolleyes:

yypy 20.05.2011 15:24

Bensa- ja diesel koneita ei myöskään voi laittaa samalla linjalle iskutilavuuden mukaan. Sitäpaitsi normaalisti se saastutus ei ole yhteydessä moottorin kokoon.

Heguli 20.05.2011 15:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Cruiseristi (Viesti 768875)
Kuinkahan paljon vähemmän päästöjä syntyy "nykyaikaisesta" 2-litrasesta versus esim. 90-luvun 2-litraseen ,
jos käytetty polttoainemäärä on sama , eikä pakokaasuja suodateta/kierrätetä ?:rolleyes:

Tuolta voi katsella noita euroX-päästönormeja. Niistä saa suuntaa antavaa tietoa eri ikäisten autojen saastepäästöistä:

http://www.autowiki.fi/index.php/P%C...%B6luokitukset

Timo_L 20.05.2011 16:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja DarkestMessiah (Viesti 768867)
No mutta kyllähän sitä bussilla, metrolla, ratikalla ja paikallisjunilla pääsee hyvin liikkumaan.

Ai eikö se toimikkaan muuta ku helsingin keskustas, jos edes sielläkään, no ei se mitään haittaa, 2015 voidaan vaikka kriminalisoida kehä 3:n ulkopuolella asuminen.

Juu ei toimi edes Helsingissä, itellä on duunimatka kotoa töihin 10km ja vielä näppärästi vain metrolla ja bussilla - aikaa menee 45min- 1:30 min..

HJ60_Jussi 20.05.2011 17:17

mutta tuon ehdotuksen mukaan raja on 2 litraa ja sitä suuremmat. Mulla on tos pihalla saksan tuonti calibra 1.989 litraa eli tuohan jää alle tuon 2 litraa. Ei siten koskisi mua jos ei joku taas pyöristä ylös päin. No jos pyöristää niin missä se raja menee. Tästä tulee taas paska lakiehotus

Mutis 20.05.2011 18:50

EU ja vapaa tavaran liikkuvuus...? Vai saako "vihreyden" nimissä tehdä tuontirajoituksia?

sumpe 20.05.2011 19:27

Pers,aukiset ajaa uusilla ja pikkusilla koneilla ja pelastavat maailmaa.Perkele!

Ooppeli 20.05.2011 19:41

Jos kaikki autoilijoilta kerätyt rahat valtiolle menisi suoraan teiden kunnossapitoon niin jokaisen pihaan ois moottoritie noin niinkuin verrannollisesti sanoen.

Ja mitä merkitystä sillä on minkäkokoinen moottori autossa on? Niin kuin joku tossa kertoikin niin kyl jollain 1.6 bensalla taitaa saastuttaa enemmän kuin jollain kolmelitraisella jos vetää sitä naimakoppia perässä Helsingistä Ivaloon.

Fuck The Fuel Economy

Viipo 20.05.2011 20:48

vitut siellä mitään CO2 päästöjä mietitä. Rahastustahan tuo on koko paska. Vitunko väliä sillä on jos saksasta tuodaan 5-7 vuotta vanhoja autoja? Eikse kuitenki oo parempi vaihtoehto kuin se, et ei oo varaa uusia tuota kalustoa edes sitä vertaa, vaan halvempaa on vielä pitää kunnossa se 30v vanaha peltilehmä ja ajaa sillä ne tarpeelliset päivittäiset ajot?

Jos uusi, pieniruokainen, mukava auto kaikilla herkuilla maksaisi alle 2000e, niin kyl mieki semmosella ajasin paljon mieluummin ku taivahan vanahalla Tojotan räppänällä.

HJ60_Jussi 20.05.2011 20:54

Normaalisti kuljen töissä HJ:lla ja sitten kun oli autoton päivä niin kaikki kettuili että kyllä sunkin pitäs tulla edes kerran vuodessa linja-autolla töihin. No sitten kun se autoton päivä koitti niin täräytin aamulla scanian käyntiin ja ajoin töihin. Työpaikalla ihmettelivät että miksi pihassa seisoo bussi niin sanoin että nythän on autoton päivä niin mäkin tulin bussilla töihin. Loppu se kettuilu siitä.

Kuulemma HJ:sta ei voi sanoa että siitä jää hiilijalanjälki vaan siitä jää savinen renkaan jälki.

L-200 20.05.2011 21:36

Saahan ne siellä huudella että raippaa raippaa saksan-tuonneille.
Eikös se verottaja sitä raippaa EU:ssa kokeillut n 15 vuoden ajan ja sai turpiinsa koko ajan ja jatkuvasti jouduttiin rustaamaan lakeja jotta ei syrjintää toteutuisi.
Patarumpua siellä vain Järki Käteinen on käskenyt alkaa paukuttaa kun on tullut totuus eteen ja rahalaarissa pohjalaudat paistaa.....
Ja sitäpaitsi, kyllähän jossain on löysää rahaa ja paljon jos auto -08 M-B E 220 cdi/BMW 520d Saksasta tuotuna, Suomeen rekisteröitynä + verotettuna on n. 7-10 K€ halvempi kuin "Suomi-auto" liikkeestä ostettuna.

Irwin lauloi aikoinaan totuuden julki, Haistakaa paska koko valtiovalta, muuta ette osaa kuin verottaa....

patroltd 20.05.2011 21:46

Mitä väliä päästöillä on? (joo tiedän, näillä veroilla ei ole MITÄÄN tekemistä päästöjen kanssa), mutta voi sitä silti kysyä jos vaikka joku hippi alkais itkemään tulevaisuudesta ja millaisen pallon jätämme tuleville sukupolville.:D

-MaTTi- 20.05.2011 23:07

Kukapa sitä mitään peruskorollaa lähtis Saksasta hakemaan kun hinnat on samat siellä ja täällä.

Helkkari tota Trafia ja koko autoilun verotusta. Just kun johonki verotukseen edes puoliksi tottuu, niin jo ollaan uutta rustaamassa päälle.

Lainaus:

Käytettyjen autojen tuonti uhkaa Trafin mukaan liikenteen hiilidioksidipäästöjen vähentämistavoitetta. Virasto haluaa uudistaa autokantaa vero-ohjauksella. Suunniteltu korotuksen kohde on auton käyttömaksu eli vuotuinen ajoneuvovero.
On tää just tätä; halutaan ohjata ihmisiä pienentämään hiilidioksidipäästöjä, mutta kun se pienentää verotuloja, niin verotusta pitää kiristää. Kassan pitää kilistä tyylillä tai toisella, tietty veropotti pitää saada kerättyä. Mutta miksi iskutilavuus on temmottu tähän mukaan kun kerran CO2:n perusteella mennään. Joku kateusfaktori on selvästi taustalla, trafilaista verosuunnittelijaa vituttaa kun 2-litraisella diisselillä varustettu bemari ei päästä kuin 130 g/km.

Greenday 21.05.2011 05:40

On se väärin rokottaa jostain autoilusta ,joka on muutenkin välttämätöntä tulojen,elämisen
kannalta pitkienmatkojen Suomessa.Suosittelisin aivolopotoomiaa näille pättäjille.Tarvitseeko meidän pienten Suomalaisten olla aina edelläkävijöitä joka asiassa?
Eiköhän se ole niin,että muualta ne saasteet tulevat,kun tästä pikku läntistä.

--6 vuotta vanha BMW 2,0d 152 g/km--

KerT 21.05.2011 07:42

Jotkut ei vaan ymmärrä että sen 2 tonnin liikuttamiseen kuluu tasan sama määrä energiaa, oli sitten autossa 1,5L kone tai 3,5L kone. :mad:
Pienempi kone vaan joutuu huutamaan täysillä jotta se jaksaisi ja siten myös kuluu enemmän. Ja onko se sitten niin ympäristöystävällistä uusia niitä pikkuautoja/koneita koko ajan kun entinen on jo 200 000km jälkeen finaalissa. Ja kuinkahan paljon nämä kiinalaiset tehtaat saastuttavat kun muoviset autot eivät kestäkään ja joudutaan 5v jälkeen taas vaihtamaan uuteen. mut eihän sitä kukaan ajattele.

Kulutus riippuu enemmän auton ja kaasujalan painosta kuin moottorin koosta.

Mut onhan se kiva keksiä taas uusia veroja :rolleyes:

Nostokurki 21.05.2011 08:48

ompa taas viisasta trafilta. Ylipäätään, mitä järkeä on verottaa autoa yksilönä, kun yksi ihminen ei kuitenkaan voi ajaa kuin yhdellä autolla kerrallaan? Miksi auton omistamisesta rangaistaan, eikä siitä paljonko henkilö tuottaa niitä päästöjä (=paljonko henkilö ajaa autolla)?

Nerd-O 21.05.2011 11:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 769001)
On tää just tätä; halutaan ohjata ihmisiä pienentämään hiilidioksidipäästöjä, mutta kun se pienentää verotuloja, niin verotusta pitää kiristää. Kassan pitää kilistä tyylillä tai toisella, tietty veropotti pitää saada kerättyä. Mutta miksi iskutilavuus on temmottu tähän mukaan kun kerran CO2:n perusteella mennään. Joku kateusfaktori on selvästi taustalla, trafilaista verosuunnittelijaa vituttaa kun 2-litraisella diisselillä varustettu bemari ei päästä kuin 130 g/km.

Valtio saa verotuloja polttoaineista. Jos autot kuluttaa paljon polttoainetta, saa valtio paljon tuloja. Jos kaikki ajaa sillä Suzuki Altolla, ahtaa sinne perheensä, koiransa, mökkiroippeet sun muut niin maailma varmaan pelastuu. Mutta sen jälkeen valtio menettää verotuloja, koska kyseisen auton autovero on niin minimaalinen ja kun se kuluttaa niin vähän. Tämän seurauksena pitää korottaa autoveroa ja polttoaineveroa, että päästään takaisin tilanteeseen missä tuloja tulee yhtä paljon. Pelastajaksi saapuu sähköauto, mikä ei kuluta bensaa yhtään! Sen jälkeen keksitäänkin sähköautoille painopohjainen käyttövero ja koska polttoaineita ei enää kulu niin paljon niin nostetaan sähköveroa.

Jepjep. Luulisi olevan hyvä vaan jos porukka tuo saksasta isolla koneella varustettuja autoja. Varsinkin ne bensa mallit imee siihen tahtiin, että valtio saa hyvät hillot. Vielä kun on tuo päästöpohjainen ajoneuvovero niin saavat vielä enemmän hilloa. Ei oikeesti ymmärrä trafin vinkumista.

Bj Andy 22.05.2011 11:49

Tämä tuossa on takana.

Eli Ek ja viralliset maahantuojat lobbaa nyt trafia siinä että autokauppa pysyisi virallisten maahantuojien käsissä eikä ihmiset syyllistyisi siihen että hakee mieluisen auton itse ulkomailta. Ja tuohon tietysti kuuluisi se että jos ostat auton siltä hyväksytyltä liikkeeltä niin ylimääräistä veroa ei tulisi.

-MaTTi- 22.05.2011 12:22

Eli halutaan rajoittaa tavaran liikkumista EU:n sisällä taas perisuomalaisella tavalla, verottamalla veron päälle. Jos jobbarit kusettaa verovirastoo, niin miks seuraukset pitää yrittää sälyttää myös yksityishenkilöiden päälle? http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon8.gif


Sivu luotu: 21:54 (GMT +2).