![]() |
Kemppi 180c käryää!!!!
Moi offilaiset!
Minun kemppi 180c alko käryään ja lanka loppu kulkemasta. Oisko kellään tietoa mikä vois olla vikana??? Koneella on tosi vähän hitsattu.... |
oikeastaan lanka kulkee välillä mutta heikosti...
käry nousee minusta etummaisesta kondensaattorista vai mitä net isot mötikät nyt onkaan??? |
No jos et ole sähkömies niin sitten kone takapaksiin ja vie se huoltoon.
|
kyllä mie jonku verran olen nuitten sähkövempeleitten kans värkäny :)
aattelin vain että olisko nuissa kempeissä ollu joku tyyppivika mikä tekis tuomosen oireen?? huoltoon on niin pirunpitkä matka.... |
kaveri kerto että nuista ruukaa kärähtää muuntaja...
mistäkhään nuihin vois saada uusia muuntajia??? |
Kuulin, että tyyppivikana noista palaisi diodit. Ei kuulemma ole huolto kovin kallista ja huollon jälkeen pelaa hienosti.
Soita hitsikonehuoltoon ja kysy mitä maksaa. |
Jos itse alkaa vaihtamaan diodeja, niin silloin kannattaa varmistaa, ettei mikään väli ole palanut piirilevyllä, koska silloin saa uusia diodit uudestaan jos pistää virrat koneeseen. Muutamalle koneelle on käynyt näin. Ja kondensaattorinkin saa mitattua, että onko siinä eloa, mutta esim yhdestä puikkokoneesta oli revennyt konkka irti, mutta silti paloi vielä 2mm puikko.
|
nyt kun tarkemmin katselin konetta niin etummainen muuntaja kuumenee aikas paljon...??
|
hyväpuoli Kempin koneissa on että huoltopaikkoja ja varaosia löytyy, niitä valitettavasti tarvitaan .
Hitsausominaisuudet vaihtelee yksilöiden välillä hurjasti,, kuten myös kestävyys Hinta ja laatu kulkee yleensä käsikädessä, mutta kempi on ikävä poikkeus Kemppi on kovaa valuuttaa...mutta vain suomessa, kyllä niitä on muuallakin ,mutta aina on kotimainen paras? 35 vuotta olen kuvasaumoja putkelle pyöritellyt ,enkä kenppiä omilla rahoilla osta |
Huoltoon.
Lainaus:
|
Ja jos kaveri kertoo näkemättä mikä siellä on vialla niin ei muuta kun pyydät korjaamaan.
Jos taas ei itellä ole hajuakaan edes siitä mikä mikäkin komponentti on niin ainut mikä todennäköisesti tulee onnistumaan on se että onnistuu kytkemään itsensä osaksi virtapiiriä. Onkos tuo kolmevaihe kone??? Ja jos on niin onko kaikki tallin sulakkeet ehjiä... |
Vähän ot:mutta kun kysyy vanhemmita hitsareilta niin kyllä järkiään vastaukset menee niin että Kempin Tylarc puikkokoneet on parhaimpia mitä on tehty,itsekkin sellaisella hitsanneena voin sanoa ettei parempaa konetta vähässä kummassa ole,polttaa vaikka 16mm harjaterästä jos tarve vaatii. Mutta nuo hitsauskoneet on kuten kaikki muukin,toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä. Ja aiheeseen vastaten,käy nakkaamassa huoltoon se kone niin selviää helpommalla. Osat nyky koneisiin(ainakin Walliukseen) on niin halpoja ja huollolla on kuitenkin takuu etten itse alkaisi korjailemaan.
|
soitin huoltoon ja meinasivat että muuntaja vika. eikä vaikuta korjata.
ihmetyttää tuo muuntaja vika ko koneella ei ole hitsattu paljoa ollenkaan... eikä lyö hallin vikavirtasuojaa päälle vaikka kone alko käryään...?? |
Tuolla ensimmäisissä luki että "Iso kondensaattori savuaa"
Se on hyvin epäilyttävää, Samoin on muuntajan hajoaminen. Vanhoissa hitsauskoneissa on yleistä että diodit ja vastaavat jotka ovat pulttiliitoksin kiinni virtakiskoissa löystyvät ja kontakti huononee sen myötä.(aiheuttaa ongelmia). Ne on helppo korjata tarkistamalla liitokset ja diodien ehjyys (yleismittarilla). Uusia Diodeja saa esim. Bebek. Myös muuntajan ensiö ja toisiopuolen pystyy kotikonstein mittaamaan. Jos omistaa lehmän hermot niin pystyy myös korjaamaan:) Langanyöttö ongelmat ovat yleensä mekaanisia vikoja... Moottorin ohjaus voi olla piirikortilla joka taas on ammattilaisen asioita,tai sitten ei... Laita kuva savunneesta osasta. |
1 Liiteet
tuosta se savu minusta tuli...
|
Tutun oloinen vika, itsellä kuumeni/savusi esabissa(250 power compact) yksi muuntaja. Virtakytkin oli rikki ja jättänyt kaksi tehoa päällekkäin. Purin tuon muuntajan/pakan irti, eli pirusti niitä peltiliuskoja. Käämittivät uudelleen ja makso jotain 150€. Uus tehonsäätö putikka 70€ turun hitsauskone huollosta. Nyt on palvellu korjauksen jälkeen vuoden ja hienosti pelittää. Mulla tosin palo yksi sulake heti kun tarjos rautaan....
|
Sivu luotu: 05:02 (GMT +2). |