![]() |
Jeep CJ7 "Värkkäystä" edelleen pohjatöitä...
Elikkäs ruvetaan päivittämään tänne kun ei malta olle tekemättä muutoksia.
Tarkoituksena tehdä stanuluokkaan kelvollinen peli. Jeep on mulle suht tuore hankinta ja paljoa en ole kerennyt vielä kokemuksia kerään. Korjattavia kohteita kuitenkin on jo kertynyt. -Kytkinluistaa pirusti Uusi tilattu ja pitäis olla tälläviikolla maassa. - Etuvinssiksi tuli ens hätään T-max 9000 mutta tilasin uuden räikkäwarnin tänään joten siirrän T-Maxin taakse. - Lehdet ihan kuolleet samoin iskarit joten samalla warnin tilauksella meni tilaukseen myös uudet pakat,puslat ja iskarit. Pitäis olla parissa viikossa maassa. - Renkaan on vielä mietinnässä mutta 33" boggerit olis tallissa toisen projektin alla joten jos ei muuta niin ne lähtee lainaan sieltä. Kone saa pysyä tuollaisena vanhaa kasia on piristetty Edelbrockin kaasarilla,imusarjalla ja hedmanin pakosarjoilla. Päivitän kuvilla illemmalla kunhan on muksujen kanssa ekaks ulkoiltu. |
kuis pitkää työ yleensä ulkoilette? 4 päivää on jo aika paljo..:p KUVIA!
|
Tästä pitäis aloittaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80596 Tätä mää oon aina halunnut http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80599 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80598 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80597 Etupäässä hilut paikallaan muutos ei dramaattinen mutta kyllä sen huomaa!? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80604 Pakat ei ollut ihan odotusten mukaiset eli vaikuttaa kierrätys kamalta? Uudelleen taotut ja värjätty ruosteen päälle mustaksi. Katsotaan nyt kuinka toimii ei ehkä ole kaikista paras vaihtoehto mutta ei myöskään ole hinnan kiroissa. Taustalla myös projektin vaudittajat puolet työkaluista vieläkin hukassa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80601 Sääli vanhaa iskaria. Sitä ei muuten koskaan enään löytynyt! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80600 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80605 Ja kun rullamittaa ei löynyt niin käytössä perus nokiamitta. alla uudet paakat http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80603 sama vanhoilla http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80602 |
5 Liiteet
Ja vinssi vaihdettu ja kytkinpaketti vaihdettu.
Oli kiva käydä kokeilemassa kun kaasusta saa soratiellä poikittain. vanhalla kytkimellä tulivaan käryt kapiiniin... |
2 Liiteet
hups kaikki kuvat ei mahtunut ekaan...
|
perhanan komia vinssi peti!:)
|
Kiitos.
Väriin tulee sitten kun saan päät tehtyä valmiiksi. täytyy vaan päästä sillä pajalle että saa vähän mittoja |
Terveeks taasen pitkästä aikaa.
Jeepille ei ole tapahtunut kummoisia ajelta silloin tällällöin siellä täällä.... Nyt kuitenkin pakosarjoja tuossa tuskailen. Otin vanhat peltisatsit irti ja hakusessa olisi alkuperäiset valusarjat!? Löytyskö kellään nurkissa ylimääräisiä? Konehan on AMC360 |
2 Liiteet
Talvisodassa hajonnut lämppäri tuli korvattu JA-Yhtiöin tarvike lämppärillä.
Lähdöt osukivasti eli lasille kaks lähtöö ja molemmille puolille jalkatilaan omat. Raitis ilma tulee vain repsikan koville ja siihen jäi sulkupelti paikalleen. Nopeuden sain omaan katkaisijaan mutta lämpötilan säätöön pitää vielä hakea tarvike sulku ja uus vaijeri... Ilman määrä melkein tuplaantu jos tällä nyt tarkenis viileemmäälläkin kelillä... |
3 Liiteet
Kuvan pointti oli yllätys kun otin vuotavat pakosarjat veks?
etsinyt talven uuttaa pataa tuohon jeeppiin kun vanhan piti olla 305 nen ja halu olis ollut laittaa siihen 360nen no melkoinen WTF pääsi kun pakosarja oli lattialla! Tuohan on 360nen no ei noi AMC:een padat mitään ruuti tynnyreitä oo ja vähän kalliimpia osia niihin on mutta kyllä tän kanssa jo pärjää Olis lievästi voinut vtu ttaa jos olis kerennyt hommaan koneen ja huomannut ton vasta nosto vaiheessa.... Tankki on tiputettu pois ja pajalla on työllä nyt rst tankki pikkusen tilavampana. samalla tehdään sähköpumpulle kunnon paikka ja lähdöt. samoin vtuileva mittarin anturi saa uuden tilalle... |
Tutulta näyttää. Juurikin nostin omasta koneen ja lootat lattialle. Mulla samaa ongelmaa tossa 304:ssa (pitää kyllä nyt tarkistaa omankin lohkon kyljestä..:)) noitten orkkis pakosarjojen kanssa, molemman etupäästään murtuneet poikki, toista on jo joku korjaillut. En viitsis peltisarjoja hommata, täytyy yrittää noita hitsailla kuntoon.
Ja ei ole ruutitynnyreitä joo... tosta mun 1980 vuoden 304:sta tehdas lupaa kaikki 125 hevosvoimaa!:D Siinä kun on kaiken huipuksi automaatti jatkeena, niin mitään suuria G-voimia ei pääse kiihdytyksessä muodostumaan...:) |
CJ
JEEP
Ompa hieno rojekti!! Nokkaa vaihtamalla saa varmasti mosaan mukavasti eloa lisää, mulla 77 cherokeessa mopen 360 sekin jollain saaste härpäkkeillä ollut ei paljo edellistä 6 konetta paremmin vie mutta joskus kun kerkee niin nokkakeppi menee vaihtoon. No 8 on silti aina kiva!! |
Joo kasi on kiva määkin ostin ton kesäautoks lähinnä koneen takia.
Äänet kuitenkin katu-uskottavat ja kyllä sillä mettässä pärjää vääntö on tolla painolle ihan kivasti. Akselit saa helposti paskaks noillakin voimilla ilman lukkoja... Teho haitari noissa koneissa on kans ihan järjetön just jostain 150-250 koniin riippuu vähän koostumuksesta ja lähde tiedosta.. |
Onko noi Pro-Compin jousipakat?
Mä ostin omaan CJ:hiin sellaset jo 13v sitten, Yllättävän kestävät ovat olleet. Nykyään ne SOA:na ja vaikka lehtiä poistettu niin eivät tunnu kuoleentuvan kovin helpolla. |
Noi ei vallitettavasti ollut Pron pakat noi oli jotkut halpis setit kun toi satsaus tuossa kohtaa painottu kunnon vinssin hankintaan.
Noi on ollut nyt ööö vissiin parivuotta alla ei ne nyt vielä oo painunut mutta noissa on lehtiä vähemmän kun alkuperäisissä. vähän etupäästä painu turhan alas mutta heitän noi alkuperäiset taontaan kun kerkeen ja jaksan... Jos en ota uazista jakareita ja tee kierre vietereille koko hoitoo! |
3 Liiteet
Tankin kanssa ollut hankaluuksia alusta lähtien.
1.Vuotaa. 2.Liian pieni. 3.Imu ylhäällä Joten pannaan uusiksi. Pohja 4mm rst eikä erillistä panssaria. kansi 1.5mm rst ja sivuun tehdään upotus ruiskunpumpulle. Anturi vaihtuu arvoiltaan eurooppalaiseksi. Leveyttä tulee 100mm lisää ja korkeus ylöspäin kasvaa 20-30mm ja alaskin samanverran ja runkojen välisessä mitassakin oli vähän viilaamista. Tilavuus karkeesti 70l Sovitettu joten huomenna hitsaukseen ja jos sais viikonlopuks happoaltaaseen.... |
laiskuutta ei jaksanut ruveta tekeen uusia sarjoja joten tilasin tuollaiset?
Toivottavasti sopii... http://www.summitracing.com/parts/he...jeep/model/cj7 Sitten samaan kyytin venttiilikopat http://www.summitracing.com/parts/he...jeep/model/cj7 Noi oli ainoot alumiinikopat mitä löysin.... ai kauhean kauniit mutta näillä mennään... |
Lainaus:
|
Kuvat on tallessa joten vois se onnistua jossain välissä jos korvauksesta pääsee sopuun;)
|
Jeepin tankki siirty kun tehtiin kaverin uisteluveneeseen uutta tankkia...
Tuossa sitten joutessa selasin muutaman kymmene sivua varaosaluetteloa kun hokasin että mullahan on tallissa pari työsylinteriä ja pääsylinteriä. Molemmat on kyllä peräisin Uazista mutta pienellä varaukselle ne sopii Jeeppiinkin. Kun saan muksut nukkuun niin meen vielä verstaalle polttaan plasmalla pari palikkaa ja jatkan asennusta? Vois olla kytkin aamulla valmiina! Tosin letkuja en saa ennen alkuviikkoa. Ainoa kysymysmerkki jää työsylinterin liikkeen pituudesta että riittääkö se vai pitääkö käpälää vielä modata. nyt nukuttaan 2muksua ja ajaan 2omaan sänkyyn ja toi vanhin varmaan menee sitten aikanaan... |
Laitoin privaa tankista...
|
1 Liiteet
No ei ihan päässy illalla / yöllä pajalle kun muksujen nukutus venähti.
Mutta pikaisesti tuli piirreltyä tuollaiset osat kytkin päivitykseen... Jos kerkeisi tänään asentamaan. |
Ja osat leikattuna ja särmättynä.
Muutama versio työsylinterille niin löytyy varmasti sopiva;) |
5 Liiteet
Kuvat kele...
|
Laita ny siitä uazin nykykunnosta kuva
|
Sivu luotu: 18:39 (GMT +2). |