Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Corolla vs. Ferrari (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83588)

Pete 24.04.2011 14:11

Corolla vs. Ferrari
 
http://www.youtube.com/watch?v=taimu...embedded#at=71

samisami2 24.04.2011 15:09

Toista sataa pakilla. Ei parane nopeita ohjausliikkeitä tehdä :)
Mikäköhän idea on että tuommonen välitys pitää peruutus vaihteessa olla? Helpompi tehdä vai mikä? Koskee aika montaa muutakin autoa.

Pete 24.04.2011 15:14

Se on variattori, kuin 34o sarjan volvot aikoinaan

Harde 24.04.2011 21:39

kuinkas muuten autot kestää peruutettaessa, meinaan jos lähtee pidempää matkaa peruuttelemaan?

mä kun tykkään peruutella niin saatan joskus peruutella kilometrejäkin, välillä tullut mieleen että mitä auto tykkää

IironSika 24.04.2011 21:49

Mä kerran muinoin peruuttelin automaattiSaabilla muutaman kilometrin kotia kohti talvikelillä, kun loppu veto eteenpäin. Muutama kilsa jäi vielä menemättä, kun huomasin yhtäkkiä, että keula osoitti taivasta kohden ja perä ojan vastapenkkaa. Kohtuullisen hätäseen lähtee lapasesta liukkaalla ja ylämäkeen vauhtia ottaessa. :D

Repro 24.04.2011 22:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harde (Viesti 761796)
kuinkas muuten autot kestää peruutettaessa, meinaan jos lähtee pidempää matkaa peruuttelemaan?

mä kun tykkään peruutella niin saatan joskus peruutella kilometrejäkin, välillä tullut mieleen että mitä auto tykkää

Tasauspyörästöjen hammastukset on suunniteltu eteenpäin ajettavaksi, heikoimmillaan ne on pakittaessa.

Jappi 25.04.2011 16:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 761810)
Tasauspyörästöjen hammastukset on suunniteltu eteenpäin ajettavaksi, heikoimmillaan ne on pakittaessa.

Tasauspyörästöt on käsittääkseni lähes aina symmetrisellä hampaalla mutta hypoidivetopyörästö ei tykkää pakittamisesta.Eli maasturit,takavetoiset ja pitkittäiskoneiset etuvedot.

Pete 25.04.2011 18:17

Repro tarkoittanee itse välitystä.

Repro 26.04.2011 09:45

Joo, välitys siis! Pääsi aivopieru, pröööt.

Skaleton 27.04.2011 22:39

Yhtään Landcruiseri HJ vaihteistoa ei ole vielä peruuttelulla rikottu, että järsikää siitä. On teillä oikeesti pohtimista, varokaa ettei aivot sakkaa.

Viipo 28.04.2011 08:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Skaleton (Viesti 762607)
Yhtään Landcruiseri HJ vaihteistoa ei ole vielä peruuttelulla rikottu, että järsikää siitä. On teillä oikeesti pohtimista, varokaa ettei aivot sakkaa.

Eikä etuperää, vaikka se peruuttaa kokoajan, mut pikkulaakseri ei siitä hirveesti kyl tykkää. Hiilukseissa taitaa olla tyyppivikana pinjonin hajonneet laakerit etuperässä.
GR-patrollin etuvälitys on kyl nahty napsuneen, ku täyskaasulla varovasti peruutteli metrisessä hangessa 44" boggereilla. (hipinnion)

sumpe 28.04.2011 21:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harde (Viesti 761796)
kuinkas muuten autot kestää peruutettaessa, meinaan jos lähtee pidempää matkaa peruuttelemaan?

mä kun tykkään peruutella niin saatan joskus peruutella kilometrejäkin, välillä tullut mieleen että mitä auto tykkää

Taunus ei tykkää kyttyrää pakittelusta! Aikoinaan kotikylällä oli Ovipuoliojala ja se peruutti aina, pisin matka on noin 20 km minkä tiedän.

sumpe 28.04.2011 21:10

Englantilainen Dodge paku kyl vetää siitä ferrarist ohi pakilla vaikka se fiiu ajais etuperin, olen aikoinani kokenu moisen hirvityksen.

Viipo 29.04.2011 21:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sumpe (Viesti 762821)
Taunus ei tykkää kyttyrää pakittelusta! Aikoinaan kotikylällä oli Ovipuoliojala ja se peruutti aina, pisin matka on noin 20 km minkä tiedän.

Ja vitut. Mulle tuli taunus, josta jätkät oli kännissä rikkonu pakin täyskaasu-ykkönen-vauhdista-täyskaasu-pakki taktiikalla. Toistettuna varmaan puolensataa kertaa.
No, pakin hampaat oli sorvattu ja pakki ei pysyny päällä, ku päällä istumalla.


Sivu luotu: 11:02 (GMT +2).