Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   2l moottori lämpöonkelma (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83522)

Eissä 21.04.2011 19:47

2l moottori lämpöonkelma
 
Joo elikkä tollane hiace turbotetulla 2l moottorilla

Ennen pelas hienosti omalla flektillä, nyt sähköfekti

auton oma lämpömittari ei ole käytössä, ja nyt käytössä erillinen mittari joka näyttää väärin

Sähköflektissä 88asteinen termari. nyt flekti huutaa koko aika eli lämmöt korkeahkot, "suuntaa antava mittari" näyttää noin 100 - 110 astetta. mittari näyttää kyllä noin 10astetta liikaa.

Auto rojektin takia seisonut ja nyt valmis, jäähdytysnesteetkin on vaihdettu.

Joten arvon raati missä voi olla vikaa? kun ennen toiminut, luulisi tuon sahkoflektin olevan parempi kuin koneen oma?

Paljonko lämmöt pitäisi olla??

Krisse 21.04.2011 20:23

No eikös noissa oo 87 asteinen termostaattikin joten onhan se selvä että 88 asteinen flektin anturin on kokoajan vähintään hilkulla kytkeytyä jos ei peräti jatkuvasti kytkeytyneenä. Ja 88 asteisen anturin poiskytkentä lienee jossain 80-82 nurkilla ja niin alashan se ei varmaan laskekaan joten kun se kerran lähtee niin se ei sitten sammukaan.

Omassa on ja sähköflekti ja anturin astelukuja en muista mutta sekin pyöri käytännössä jatkuvasti. Sitten vaihdoin korkeampiasteisen kytkimen mutta ainoa jonka löysin oli 95 kytkeytymisasteilla ja se on kyllä liikaa. Lisäksi omassa taitaa olla se flektikin turhan pieni kun 'pakkokäytölläkin' lämmöt nousee maantiellä ja hyvin helposti myös metsässä. Jonnein 98-99 nurkille saa lämmöt ihan helposti vaikka pyörittäisi flektiä jatkuvasti.

Suunnitelmissa on orkkissysteemin asennus kun sellainen nurkkiin ilmestyy.

Jappi 22.04.2011 09:03

Sähköflekti on liian tehoton,alkuperäisen viskon välittämä teho on aika iso siihen verrattuna.

Ja missä on flektin termari?

Eissä 27.04.2011 08:02

hehe ainaki yks vika oli että flekti pyöri väärinpäin. nyt pyörii oikeinpäin ja lisätty toinen flekti syylärin etupuolelle puhaltamaan, nyt pelaa hyvin kun heittää flektit pakkosyötölle ja ajelee sillei, mutta ton termostaatin kanssa ei taho pelata kun lähtee liian myöhää puhaltaa.

auttaisko öljynjaahdytin kuinkapaljon?
entäs toi väli jäähdytin?

Onkos kukaan askarrellu välijäähdytintä syylärin eteen hiacessa?


Sivu luotu: 03:04 (GMT +2).