Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Warn m6000 kytkentäonkelma (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83430)

Dectane 18.04.2011 21:13

Warn m6000 kytkentäonkelma
 
Eli ostin tuossa joku aika sitten tollasen warnin ja nyt se ois keulassa kiinni. Tänään rupesin johtoja sitten siihen laittamaan niin huomasin että missään ei ole mitään merkintöjä. Ite vinssin moottorissa navoissa merkinnät "1" ja "2". Miten plussa ja miinus näihin tulee? Sitten releboxista lähtee 4 piuhaa. 2 pitkää vierekkäin ja sitten yksi lyhyempi ja viimeisessä solenoidi. Kaikki kaapelit mustia täysin samanlaisia ilman mitään merkintöjä. Kuvaa ei tähän hätään ollut laittaa mutta koitin paintilla jotain sotkea :D kyseessä ihan perus warnin releboxi.

http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...png/_small.jpg

MikkoS 18.04.2011 21:24

Tuossa jotain kuvaa..

http://koti.mbnet.fi/terot/Vinssin%2...f6t/Kytkis.jpg

Dectane 18.04.2011 22:05

moottorissa ei ole kyllä kolmea napaa kuten tuossa kuvassa, vai maadottaako se vain pelkästään tuohon kolmanteen napaan?

-MAKE- 18.04.2011 22:16

Yleensä vinsseissä on sarjamoottori ja siihen tulee runkoon maa, yhteen napaan plussa ja suunnasta riippuen jompaan kumpaan jäljelle jäävään kanssa plussa.

Jos sun moottorissa ei ole kuin kaksi napaa niin sulla on väärä releboksi.

Arska 18.04.2011 22:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- (Viesti 760329)
Yleensä vinsseissä on sarjamoottori ja siihen tulee runkoon maa, yhteen napaan plussa ja suunnasta riippuen jompaan kumpaan jäljelle jäävään kanssa plussa.

Oletko varma?

Lainaus:

Jos sun moottorissa ei ole kuin kaksi napaa niin sulla on väärä releboksi.
Kestomagneettimoottori. Releboksiin tulee plus ja miinus ja loput kaks moottorille.

-MAKE- 18.04.2011 22:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 760330)
Oletko varma?

Brainfart

-MAKE- 18.04.2011 22:29

Toi jäi mieleen kun kun mittailee vinssin navoista tuleeko kytyä, silloin A:ssa näkyy aina jännite kun kelaa. Se A siis on oikeasti vain käämien välinen piste.

Meen nukkumaan.

hpotteri 18.04.2011 22:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- (Viesti 760329)
Yleensä vinsseissä on sarjamoottori ja siihen tulee runkoon maa, yhteen napaan plussa ja suunnasta riippuen jompaan kumpaan jäljelle jäävään kanssa plussa.

Jos sun moottorissa ei ole kuin kaksi napaa niin sulla on väärä releboksi.

Juurikin EI näin.
Moottorissa on Kenttäkäämin kummassakin päässä liitos,F1 ja F2 suunta valitaan kytkemällä jompikumpi näistä liitoksista ( vaikka esim F1 tällä kertaa) yhdellä kontaktilla sarjaan ankkurin (A liitos) kanssa ja jäljelle jäävään (tässä tapauksessa F2) Tulee +. Koskaan ei syötetä kahteen liitokseen plussaa.

Varmasti yleismittarilla mittailemalla sieltä useammasta nastasta 12v /24v löytyykin.

Atlok 21.04.2011 12:49

Moi,

Helpompi tapa on ladata ohjeet kotisivuiltamme tai pyytää lähettämään kytkentäkaavio sähköpostilla. Toimiva jälkimarkkinointi on osa Warn laatua.

http://www.atlok.fi/vinssi-warn-m600...ri-p-1445.html

TK

Dectane 30.07.2011 12:29

MIKÄ VITTU TÄSSÄ ON KUN EN KEKSI MITEN TUON SAA PELAAMAAN!!!!!!!!!!

Dectane 30.07.2011 12:36

Kaikki höpöttävät kolmesta ja neljästä navasta mutta tässä ei ole kuin navat 1 ja 2. Olikohan kolmas joka on rungossa niin joku A mutta näyttää siltä niinku ei siinnä koskaan mitään ois ollu, eikä ole pulttiakaan paikollaan.

Nyt jelpatkaa vähäsen että sais tuon pelaan niin uskaltais ajaakkin johonki :D

Lemmy 30.07.2011 13:12

No laitappa kuva moottorista ja relepoksista nii ihimetellään porukalla.
jos siitä moottorista puuttuu se A napa niin eipä se oikein toimi, poikkeuksena vanhat kestomagneettimoottorit...

Janex 30.07.2011 23:56

Mulla ainaki oli vanhassa M6000:ssa A siinä keskellä moottoria päällä ja siitä piuha relepoksille. F1 ja F2 lähimpänä vaijerirumpua vierekkäin, niistäki piuhat relepoksille ja sitte moottorin päädyssä reikä missä kierteet, siihen pultti ja se maihin paksulla kaapelilla niin pitäs toimia. Mulla olis toimivat releboksi ja moottori jos haluat haarukoida vikaa... satkulla saat molemmat. Ite vaihoin comeupin 6 heppasen moottorin tohon warnin 6000:een ku on tehokkaampi ku Warnin oma oliko 3,7hp. Ja releboksinki vaihoin samalla comeuppilaiseksi ku on pienempi ja jämerämmän näkönen... näyttäs vielä vesitiiviiltäki. Tiedoksi muuten että Warnin M6000 ja XD9000 samoja vehkeitä vain moottori isompi tuossa XD:ssä (vanhat mallit). Riski tuntuu olevan kuustonninenki tolla comeupin moottorilla... vedetty satoja vetoja ja isoja vehkeitä jänkkältä ja toimii aina vaan. Vaseliinit vaihtanu vaan kerran vuoteen.

Janex 31.07.2011 00:06

Niin ja jos et saa toimimaan niin myy mulle se, maksan hyvän hinnan resunaki.

Dectane 31.07.2011 11:19

ostan ne sulta pois jos ei lähde näillä pelaan :D

Tässä nyt kuvat moottorin päästä ja releboxista.

http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...g/_smaller.jpg

http://dectane.kuvat.fi/kuvat/Napero...g/_smaller.jpg

Janex 31.07.2011 22:40

Ristus!!!
 
Sulla on joku malli eKR... moottorin päädyssä kaikki noi kytkennät, eli ihan erilainen ko mulla. Mut osta multa toi moottori ja releboksi. Toimii takuuvarmasti molemmat ja teen sulle kytkennät valmiiksi varmasti toimivalla kokoonpanolla... Tuot vaan päävirran akun plussasta releboksille (voin merkata mihin) ja maadotat moottorin siitä päädystä (merkkaan senki) niin toimii varmasti, jos ei vaihteisto ole jumissa. Ja saat vielä langallisen ohjaimen samaan hintaan. Moottori ei paljon uudesta häpeä ku vaihoin ite tehokkaampaan ja tällä pienemmällä vetoja tosi vähän.

Lemmy 02.08.2011 16:43

Taitaa olla aavistuksen vanha vinssi kun ei warnin sivuilta löydy räjäytyskuvia...
Kokkeile antaa apukaapeleilla sähköä silleen sievästi suoraan moottorin nastoihin? jos siinä ei ole ku nuo kaksi nastaa niin se on kestomagneettimoottori.

Dectane 02.08.2011 18:57

Niin mustaki tuntuu että ikää on... Mutta kyllä se tuolla releboxilla on edellisella omistajalla toiminu, tosin en saanu sen kytkentäohjeilla pelaan O_o

pee 02.08.2011 19:39

kysys suoraan Atlokilta - kovastihan ne hehkuttaa tuotteidensa pitkää ikää ja hyvää jälkimarkkinointia, kyllä ne sulle vastauksen osaa varmasti antaa - ovat kuitenkin ylpeitä tuotteistaan...

Dectane 03.08.2011 04:55

koitetaan :D

Dectane 12.08.2011 12:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Atlok (Viesti 760906)
Moi,

Helpompi tapa on ladata ohjeet kotisivuiltamme tai pyytää lähettämään kytkentäkaavio sähköpostilla. Toimiva jälkimarkkinointi on osa Warn laatua.

http://www.atlok.fi/vinssi-warn-m600...ri-p-1445.html

TK

Aika ristiriitaista, ei näillä ollu hajuakaan noin vanhasta mallista :D:D

pee 12.08.2011 15:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 789611)
Aika ristiriitaista, ei näillä ollu hajuakaan noin vanhasta mallista :D:D

...eipä yllättänyt !

Paavo 12.08.2011 19:25

Onko moottori ja sonenoidi-poksi kans warnilaisia, ja nimenomaan tästä vinssistä alunperinkin?

Dectane 12.08.2011 19:34

Warni lukee ainaki joka paikassa :D Kyllä tämä tulee kuntoon kun joskus ois aikaa sitä katella.

Dectane 03.09.2011 11:38

Tänään sain aikaseksi, moottorille suoraan ku antaa nastoihin sähöä niin pyörii iloisesti. Vielä jos keksis miten ton releboxin saa toimiin :D


Sivu luotu: 01:46 (GMT +2).