Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   MERSUTIETÄJÄT HUOM!! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83414)

Rekisteröimätön 18.04.2011 18:12

MERSUTIETÄJÄT HUOM!!
 
Pikainen tieto tarvittaisiin, kaverilla kaukana mehtäautotiellä 200d mersun oljypohja puhki, miehet työkalujen kanssa matkalla sinne, aikomus paikanpäällä purkaa öljypohja poies eli: Pystyykö irrottamaan ilman enempiä autoa purkamatta saamaan sen öljypohjan irti?

Mika_T 18.04.2011 18:42

Mikähän korimalli?

Konetta pitänee nostaa että öljypohja mahtuu luiskahtamaan pois paikoiltaan. Koneen alta kun kulkee runkopalkki.
Eli moottorityynyistä irti ja taljalla konetta sen verran ylös mitä se mahtuu nousemaan kunnes laatikko ottaa rintapeltiin kiinni.

Näin ainakin pitemmässä kuutoskoneessa ja w124 korissa.

Rekisteröimätön 18.04.2011 18:49

Korimalli 124. Eli vakaaja saapi olla paikallaan? Etukautta ilmeisesti kiskastaan sitten poies? Kiitos tähänasti!!

Mika_T 18.04.2011 18:51

Juu vakaaja sai muistaakseni olla paikoillaan. Senpä näkee sitten kun kurkkaa alle. Siitä on aikaa kun itellä ollu 124 ajossa.
Öljypumpun imuputken joutuu mahollisesti irrottamaan mutta itse en irrottanut kun kuutoseen ö-pohjan vaihdoin.

Etukautta se sieltä lähtee.

Rekisteröimätön 18.04.2011 19:01

Kiitos tervolanmies tämä selkeytti poikain hommaa korvessa..!!
Ei haittaa vaikka postaatta lisääkin tietoa. Onnistuuko autontunkilla upata konetta alta vai tarviiko yläkautta päästä nostamaan? Kolmijalan tekoon..?

santikko 18.04.2011 19:56

ihan tyhmyyttäni tässä esittääkseni--- mikä on kolmijalka?

Rekisteröimätön 18.04.2011 20:14

Esim elokuvassa MOSKU laittoivat moskun roikkumaan kolmijalkaan.. Eli 3 puuta poikki, toiset päät yhteen ja toiset levitetään, ja sidoskohtaan lenkki josta vaikka taljalla nosto. Pikaisesti kerrottuna..

Rekisteröimätön 18.04.2011 20:18

Oleppas hyvä
 
http://www.google.fi/imgres?imgurl=h...w=1280&bih=607

Mika_T 18.04.2011 22:46

Aika hankala sitä konetta on alapuolelta nostella jos samalla öljypohja pitää pois saada.

BJ-40/76 18.04.2011 23:45

Ja sitten se tyhmä kysymys
 
Jos jossain metsäautotiellä on tuo mb mallia sata 2x4, ja vielä tuo kevein
ja laiskin versio öljypohja puhki, niin millä ne korjaajat on menossa tuonne?
Olisko helponpi ottaa k.o Marsu köydenjatkoksi ja tuoda ihmisten ilmoille?

No, jos minun pitäs rempata metsässä; niin työkaluina olisi paikallisen
halpakaupan naulalevyä (siis sitä kalvanoitua 2 mm teräslevyä 100mmx
300mm, missä reikiä 2 cm välein jokasuunnassa) ja vaikka crc:n jarrupesua
ja Bilteman punasta moottorisilikonia (laatu: hyvä, kilohinta: naurattava!)
ja 13 mm wronik (?) piikkikärkiruuveja. ja pitäshän olla se 4 litraa sitä moottori
öljyä K.O meseen

Jarrupesulla reiän ympäristö puhtaaksi, sutataan bilteman punasta reunoille,
ja tuolla naulalevyllä ja ruuveilla kiristetään palat kohdalleen.

Ja kaadetaan ölppä koneeseen ja ........................

santikko 19.04.2011 20:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 760286)

kiitos. vastaavaa vähän ajattelinki, mutta ei oikeen hoksottimet pelannu :)

MOGGI 20.04.2011 00:19

Äkkiin ajateltuna auto kärrylle ja tallille.

KooPee 20.04.2011 21:03

Kirveellä hieman muotoilee puukeppiä ja sitten hamarapuolella kopauttaa kepin reijän tulpaksi. Kympinn kannu kuraa mukaan ja ajamalla takas kylille...

Mika_T 21.04.2011 00:33

Se vaan tuollanen valualumiini pohja tahtoo halkeilla vähän muotopuoleksi. Hankala puupalikalla tukkia.

tepa250d 21.04.2011 07:38

motor uppia koneeseen ja kotio:D


Sivu luotu: 22:11 (GMT +2).