Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   mönkkärin korvike (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83014)

mitsford 08.04.2011 19:33

mönkkärin korvike
 
viime syksynä oli vähä tekemisen puute nii aattelin ruveta rakentaa pajerosta mönkkärin korviketta. tekniikan luovuttaja on ford escort 1.8 diesel. kuvia ei joka vaiheesta oon mutta jotaki löytyyn.

mitsford 08.04.2011 19:36

http://www.facebook.com/photo.php?fb...855286&theater

mitsford 08.04.2011 19:43

näkkyykö kuva? jos ei niin neuvokaa että miten ne pittää laittaa että ne näkkyy.

sisua45 08.04.2011 19:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mitsford (Viesti 757346)
näkkyykö kuva? jos ei niin neuvokaa että miten ne pittää laittaa että ne näkkyy.

Ei näy, mistä yritit sitä laittaa?

mitsford 08.04.2011 19:53

netistä.

sisua45 08.04.2011 20:17

Klikkaan hiiren oikealla näppäimellä kuvaa, ja valitse sitten "kopioi kuvan osoite".

Paina sitten http://forums.offipalsta.com/ModernB...nsertimage.gif näppäintä, ja hiiren oikealla näppäimellä "liitä".

mitsford 08.04.2011 20:41

näin oli tarkotus ensin tehä että kahella vaihelaatikolla. http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...7_838238_n.jpg

mitsford 08.04.2011 20:45

no sitten sai pajeron vaihelaatikko lähtöpassit ja
jakolaatikko jäi paikalleen. tällä ratkasulla runko lyheni 38cm.

kuvassa "mönkkäri" ensimmäisen kerran ajokuntonen.
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._2479141_n.jpg

mitsford 08.04.2011 20:47

työn jälki ei oo mittää parasta mahollista.
sen mukasta mitä puikko koneella ja opiskelija
pudjetilla voi tehä

sumpe 08.04.2011 20:49

1 Liiteet
Jätä se pajeron laatikko pois ja tee siihen esorin laatikkoon kemppi perä ja suoraan kardaanit perille ni tulee riittävän HIDAS ja vääntävä.

mitsford 08.04.2011 20:51

no sitten on turvakaaria ja moottorin suojakuomua saatu aikaseks.
isompaa rengastaki hommasin ku halavalla sain.
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...31_59122_n.jpg

mitsford 08.04.2011 20:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sumpe (Viesti 757382)
Jätä se pajeron laatikko pois ja tee siihen esorin laatikkoon kemppi perä ja suoraan kardaanit perille ni tulee riittävän HIDAS ja vääntävä.


pajeron laatikko jäi pois ja ekkerin laatikkoon tuli kemppiperä.
akkerin laatikosta kardaani jakolaatikkoon ja siitä edelleen perille.

mitsford 08.04.2011 20:58

ja sitten on saatu taas jotaki aikaseks. elikkä vähä peltejä paikalleen
ja valoja asennettua.

tässä vaiheessa se on tällä hetkellä.

mitsford 08.04.2011 20:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mitsford (Viesti 757391)
ja sitten on saatu taas jotaki aikaseks. elikkä vähä peltejä paikalleen
ja valoja asennettua.

tässä vaiheessa se on tällä hetkellä.

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._7757639_n.jpg

mitsford 09.04.2011 20:13

te jotka ootte näitä autoja rakentanu enemmän nii kertokaapa että
kannattaako takaperään tehä kemppilukkoa, kestääkö akseli jne?

mitsford 09.04.2011 20:16

seuraavaksi "mönkkäri" purkuun ja paikkoja vahvisaa taka-akselille lissä joustoa ja kaikkea hieno säätöö.

matti.v 09.04.2011 20:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mitsford (Viesti 757707)
te jotka ootte näitä autoja rakentanu enemmän nii kertokaapa että
kannattaako takaperään tehä kemppilukkoa, kestääkö akseli jne?

on ainakin mulla kestänyt kemppilukko pajeron akselissa, ja joustaakin ihan ok: http://s35.photobucket.com/albums/d1...t=DSCN2327.jpg

tosin tuon kuvan jälkeen on taka-akseliin tullut vielä lisää liikettä;)

mitsford 09.04.2011 21:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja matti.v (Viesti 757720)
on ainakin mulla kestänyt kemppilukko pajeron akselissa, ja joustaakin ihan ok: http://s35.photobucket.com/albums/d1...t=DSCN2327.jpg

tosin tuon kuvan jälkeen on taka-akseliin tullut vielä lisää liikettä;)


ompa kyllä, tuo ei ihan heti jää risti riipuntaan. :D
mulla pittää luultavasti kaventaa runkoa takaa ku, tarkotus ois
pitää raijeväli mahollisimman kapeena ja nyt ku jousto tapissaan nii melekeen
ottaa renkaat runkoon kiinni.

mitsford 26.04.2011 21:27

ossaako kukkaa sanoa paljoko tulis taka-akselin kavennuttaminen maksamaan, elikkä uuet pooritukset jne.

matti.v 27.04.2011 13:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mitsford (Viesti 762298)
ossaako kukkaa sanoa paljoko tulis taka-akselin kavennuttaminen maksamaan, elikkä uuet pooritukset jne.

kui kauhean kapea sen pitää olla kun mulla menee toi putkis chevyn vanteilla noin 165cm rakosesta ketjuillakin.;) muistelisin että aika tarkka 175 noilla swamppereilla.

onkohan toi turhankin kapea, siksiköhän nyt kävi näin: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79017

Repro 27.04.2011 16:23

Mieluummin matala ja leveä kuin kapea ja korkea.

bluevan 27.04.2011 16:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 762445)
Mieluummin matala ja leveä kuin kapea ja korkea.

Unohdit lyhyen ja kevyen :D

mitsford 27.04.2011 18:28

en mä tuota mönkijää aijo kaventaa. on tässä suunnitteilla tela monkijä nii sitä varten minä sitä kaventamis hommaa. ku telat tuo puoli metriä lisä leveyttä. mutta tein tuossa vähä laskelmia nii tommonen pajeron akseli pitäs toinen jostaki saaha ku sen leveys ois hyvä. sais vielä koneenki hyvin sopimaan telojen väliin.

mitsford 27.04.2011 18:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja matti.v (Viesti 762407)
kui kauhean kapea sen pitää olla kun mulla menee toi putkis chevyn vanteilla noin 165cm rakosesta ketjuillakin.;) muistelisin että aika tarkka 175 noilla swamppereilla.

onkohan toi turhankin kapea, siksiköhän nyt kävi näin: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79017

mulla on nuilla renkailla leveys joku 185cm

Repro 27.04.2011 18:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 762449)
Unohdit lyhyen ja kevyen :D

Ei pidä voitonavaimia paljastaa...:D
Eiku...


Sivu luotu: 11:07 (GMT +2).