![]() |
|
mönkkärin korvike
viime syksynä oli vähä tekemisen puute nii aattelin ruveta rakentaa pajerosta mönkkärin korviketta. tekniikan luovuttaja on ford escort 1.8 diesel. kuvia ei joka vaiheesta oon mutta jotaki löytyyn.
|
|
näkkyykö kuva? jos ei niin neuvokaa että miten ne pittää laittaa että ne näkkyy.
|
Lainaus:
|
netistä.
|
Klikkaan hiiren oikealla näppäimellä kuvaa, ja valitse sitten "kopioi kuvan osoite".
Paina sitten http://forums.offipalsta.com/ModernB...nsertimage.gif näppäintä, ja hiiren oikealla näppäimellä "liitä". |
näin oli tarkotus ensin tehä että kahella vaihelaatikolla. http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...7_838238_n.jpg
|
no sitten sai pajeron vaihelaatikko lähtöpassit ja
jakolaatikko jäi paikalleen. tällä ratkasulla runko lyheni 38cm. kuvassa "mönkkäri" ensimmäisen kerran ajokuntonen. http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._2479141_n.jpg |
työn jälki ei oo mittää parasta mahollista.
sen mukasta mitä puikko koneella ja opiskelija pudjetilla voi tehä |
1 Liiteet
Jätä se pajeron laatikko pois ja tee siihen esorin laatikkoon kemppi perä ja suoraan kardaanit perille ni tulee riittävän HIDAS ja vääntävä.
|
no sitten on turvakaaria ja moottorin suojakuomua saatu aikaseks.
isompaa rengastaki hommasin ku halavalla sain. http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...31_59122_n.jpg |
Lainaus:
pajeron laatikko jäi pois ja ekkerin laatikkoon tuli kemppiperä. akkerin laatikosta kardaani jakolaatikkoon ja siitä edelleen perille. |
ja sitten on saatu taas jotaki aikaseks. elikkä vähä peltejä paikalleen
ja valoja asennettua. tässä vaiheessa se on tällä hetkellä. |
Lainaus:
|
te jotka ootte näitä autoja rakentanu enemmän nii kertokaapa että
kannattaako takaperään tehä kemppilukkoa, kestääkö akseli jne? |
seuraavaksi "mönkkäri" purkuun ja paikkoja vahvisaa taka-akselille lissä joustoa ja kaikkea hieno säätöö.
|
Lainaus:
tosin tuon kuvan jälkeen on taka-akseliin tullut vielä lisää liikettä;) |
Lainaus:
ompa kyllä, tuo ei ihan heti jää risti riipuntaan. :D mulla pittää luultavasti kaventaa runkoa takaa ku, tarkotus ois pitää raijeväli mahollisimman kapeena ja nyt ku jousto tapissaan nii melekeen ottaa renkaat runkoon kiinni. |
ossaako kukkaa sanoa paljoko tulis taka-akselin kavennuttaminen maksamaan, elikkä uuet pooritukset jne.
|
Lainaus:
onkohan toi turhankin kapea, siksiköhän nyt kävi näin: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79017 |
Mieluummin matala ja leveä kuin kapea ja korkea.
|
Lainaus:
|
en mä tuota mönkijää aijo kaventaa. on tässä suunnitteilla tela monkijä nii sitä varten minä sitä kaventamis hommaa. ku telat tuo puoli metriä lisä leveyttä. mutta tein tuossa vähä laskelmia nii tommonen pajeron akseli pitäs toinen jostaki saaha ku sen leveys ois hyvä. sais vielä koneenki hyvin sopimaan telojen väliin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Eiku... |
Sivu luotu: 11:07 (GMT +2). |
|