Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   HJ 61 -88 VAIDELAATIKKO (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=82772)

Rekisteröimätön 01.04.2011 16:01

HJ 61 -88 VAIDELAATIKKO
 
Onko tosiaan laatikon alemman akselin päittäis väljys pelkästään etulaakerin ja etuosaan pultattavan kopan varassa ainoastaan?

Hessu888 02.04.2011 17:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 755194)
Onko tosiaan laatikon alemman akselin päittäis väljys pelkästään etulaakerin ja etuosaan pultattavan kopan varassa ainoastaan?

Koppa estää vaan ettei laakeri pääse liikkumaan ulos, mutta välys säädetään akselin etupäässä olevan lukkorenkaan paksuutta vaihtamalla. Niitä lukkorenkaita saa kolmea eri leveyttä Toyotalta ja maksaa muistaakseni kympin kappale.

Rekisteröimätön 06.04.2011 08:44

Voiko olettaa laakeroidessa uusille laakereille että väljykset on kohdallaan vanhoilla renkailla vai tarviiko ne mitata uusiksi ja sitä juuri tarkoitin et alemman akselin päittäinen on siis vain etu laakerin ja päätykopan varassa tuli meinaan entisessä laatikossa laakerit kopasta läpi eli aika heikolla ollaan jos päittäistä on tullut jostain syystä lisää tai voimaa otetaan koneesta lisää.

Hessu888 06.04.2011 20:24

Kyllä mä ainakin jouduin ostamaan leveemmän renkaan vaikka laitoin uudet laakerit. Ne renkaat on ainaki mun mielestä hyvä uusia joka tapauksessa, kun ne monasti irrottaessa kanittaa sen verran akselille, että leviävät helposti soikeeks irrotessaan ja sen jälkeen ne ei välttämättä pysy akselilla kun jännitys on kadonnut.

Rekisteröimätön 07.04.2011 08:05

Ok täytyy alkaa varmaan lukeen tuota englannin kielistä korjaus opasta väljysten suhteen tarkemmin ja ajatuksella ja varmistaa, kun huolestutta tuo alemman akselin päitäis väljys tuossa uudessa laatikossa 5v akselin päästä kuin liikuttelee on liikettä eteen taakse aikaslailla.

Hessu888 07.04.2011 23:06

Samaa minäkin ihmettelin kasatessani ja jos en nyt väärin muista, niin jotenkin se ala-akseli tuntu liikkuvan pituussuuntaan vaikka renkaankin vaihto sopivaks. Oiskohan ollut niin, että kun kasaa vitosen rattaa paikalleen, niin tuo klappi katosi??? Ei voi muistaa enää.

Se korjausmanuska on tosiaan hyvä olla edessä kun kasaa. Omasta lodjusta sain ainaki kaikki välykset stanumittoihin niillä uusilla renkuloilla ja laakereilla.

Sen alatakamutterin kirraaminen oikeaan momenttiin on aika ikävä homma, kun ei uskalla pitää oikeen mistään osasta kiinni. Tein sit vanhasta yläakselin jakisrattaasta tankoon hitsaamalla työkalun, jolla sai pidettyä vastaan.

Rekisteröimätön 11.04.2011 14:47

Mites sulla ensi kasauksen jälkeen menikö vitos vaide päälle ilman kakisteluja, mulla muut vaihteet loksahtaa päälle nätisti mut 5 joutuu laatikkoa pyörittää kierroksen ennen kuin menee päälle?

Rekisteröimätön 18.04.2011 08:25

5VAIHDE rupesi toimiin koeajolla tosin pikku meteli ensin osat haki paikkansa joten huolimattomasti tuli kasattua muuten tuli mielenkiintoisen hiljainen laatikko et täytyy puristella munia kuinka kauan kestää!


Sivu luotu: 17:40 (GMT +2).