Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   (kytkettävien)Lukkojen Käyttö!! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=8274)

OffBeast 08.02.2005 00:33

(kytkettävien)Lukkojen Käyttö!!
 
Elikkäs rakentakaamme siis kaikille meille yhteinen lukkojen käyttöö opas! Seuraammeko ohoje kirjaa (ei siis yli 8km/h vai????) Eli kokemuksia omaavat kirjoottamaan!!!


SISU 08.02.2005 14:50

Täytyy tunnustaa ,että on sitä lujempaa kun 8km/h menty monasti lukot päällä. Tuskin haittaa jos lujempaa ajaa... siis järki mukana kummiskin. Mutta kirjotelkoon joku viisaampi, ite en oo lukkoja saanu rikki "ylinopeudella"

SISU:lla siitä selviää

toyovoima 08.02.2005 16:29

No jos johonkin on joutunut hapettaa kunnolla, niin onhan se varmasti käynnyt yli 8km/h!
Ja tämähän koskee vissiin vain kytkettäviä lukkoja, sillä muutenhän noilla Ausseilla ja Lockrighteilla ei vois ajaa!


Koska syövvään eväät??

Grau 08.02.2005 18:13

Nehän saa vauhdissa kytkeäkin, saahan? Mikä on ohjekirjan antama rajoitus siihen, onko se sama 8 km/h vai oliko se alempi?


offroadjouni 08.02.2005 18:49

Minä en usko ohjekirjoihin... Mutta jos auto menee suoraan (eikä tasauspyörästö siis pyöri), on periaattessa sama vaikka nopeutta olisi 200 km/h. Hampaallinen lukko (kaikki kytkettävät) on heikoimmillaan kun hampaat ei ole pohjassa asti, eli jos lukko kytketään kovan rasituksen alla, on hajoaminen todennäköisintä. Itse hajoitin joskus Mersusta lukon hampaat kun hydrauliletku vuosi paineet pois lukolta pikkuhiljaa. Itse pyrin siihen että lukot sais päälle ennen kun joutuu survaisemaan kaasua, joka ei tietenkään aina ole mahdollista.

/* Life Begins at 35" */

PaJeRo 08.02.2005 19:00

Naperon lukko kytkeytyy ainakin saksankielisen ohjekirjan mukaan automaattisesti pois 15km/h vauhdissa, mutta suositellaan alle 10km/h vauhtia..

" King of the road & OFFROAD "
Mitsubishi Pajero 2.8TD IC
BFGoodrich MudTerrain 33*12,5 R15

OffBeast 08.02.2005 23:41

No siis ohjeissahan sanotaan että ei saa kytkeä minkään pyörän pyöriessä eikä saa ajaa yli 8km/h!!! Mut en kyl itekkä oikee usko et hoojiin lukot hajoo vaik ajaski yli 8km/h!! Kiitosta vaan tähänmennessä kertyneistä tiedoista!! Pitäs vua herkistellä vaijerit et liikkus kammet livakammi!!!



Eli siis Eteenpäin sano mummo lumessa!!!


SauliS 08.02.2005 23:51

No se on just niinkuin Offijouni sanoi. Ei se vauhti sitä riko vaan muutoin "väärä" käyttö

- Assholes are people too! -

09.02.2005 08:12

puhutaanko me napalukoista vai lukkoperistä?

Note! This message was posted anonymously!

neliveto 09.02.2005 09:39

lukkoperistä

neli.veto => neliveto

SLCK #213

offroadjouni 09.02.2005 09:45

Lainaus:

quote:
puhutaanko me napalukoista vai lukkoperistä?

Note! This message was posted anonymously!
Haluaisimpa nähdä sen ihmisen joka käy ruuvaamassa navat kiinni edes tuossa 8 km/h nopeudessa. Puhumattakaan siitä 200 km/h -nopeudesta.

/* Life Begins at 35" */

neliveto 09.02.2005 09:58

Tornin migreenihoito.wmv -pätkässä tais se takapenkin hemmo meinata jotain sellaista

neli.veto => neliveto

SLCK #213

09.02.2005 10:04

Ei hyvää päivää... Mistä ihmeestä se lukon hammas tietää nopeudesta mitään. Pyörien välinen nopeusero ratkaisee. Itse olen vetänyt sujuvasti 50 km/h vauhdissa etu- ja takalukon päälle G-mesestä. Hyvässä lykyssä joutuu ajelee useita satoja metrejä, ennen kuin lukko naksahtaa päälle (=merkki valo hampaan menemisestä perille syttyy). Kesken sudittelun en lukkoa vetäisi päälle. Joskus on käynyt niin, kun on kiinni, ja sudittelee kunnolla ja polkaisee kytkimen pohjaan, ei malta odottaa tarpeeksi, kun kytkee lukon. Pyörä vielä pyörii ja pauke kuuluu. Momentit on tosin pieniä, mutta kuitenkin. Ehkä ne autonvalmistajat ilmoittaa asian noin, ettei joku taula aja lukot päällä siviliä sillä seurauksella, että lepikko raikaa. T pasik

Note! This message was posted anonymously!


Sivu luotu: 03:18 (GMT +2).