![]() |
Pakkivalo hukassa (HJ61 etukardaani liuku jumissa)
Kuinkas paljon tuota uskaltaa lämmittää? Ei hievahdakkaan ku moukarilla lyö. Päällä on ilmeisesti jonkinlainen suojakuori. Onko siinä paksussa kohdassa jokin tiiviste?
|
paina nipasta rasvarässillä rasvaa sinne liukuun oikein reippaasti, luulisi alkavan liikehtiä rasvan myötä pihalle koko hoito...
|
No pitää vissiin hitsata se reikä umpeen sieltä päästä. Tuntuu vain että ei se prässilläkään lähde kun on aivan yhtä puuta. Sen puuttumisen takia se liuku on varmasti menny jumiin. CRC ollu yön yli, mutta moukarilla ei ole liikkunu yhtään.
Paljonkos rasvaprässistä lähtee painetta? |
rasvaa, lämpöä ja naputusta, ei se moukarointia varmaankaan kaipaa... ja ajoa / venyttelyä välillä
|
Lainaus:
Jos löytyy vaikka kierrevehkeitä niin mitä jos kierteyttäisi sen reijän,ja tulppaisi,tuossa kohtaa hitsauksessa on lievä tapaturma vaara. Paitsi jos sen saisi puhtaaksi sen rasva reijän. Ja sitten lämpöä ja prässillä rasvaa. Mutta mutta...Jos sitä pääsisi sitä sisäkappaletta lämmittämään hitsipillillä siitä reijästä,niin silloinhan se laajetessaan tekee tilaa ja jäähtyessään sitten pitäisi irrota???? Ja tässäkin kohtaa ne suojalasit kannattaa olla silmillä,ja varoa sitä rasvapamausta. Jokatapauksessa lekalla saa tuonkin kyllä äkkiä hajalle. |
Lainaus:
|
Jos se on ruostunut ja turvonnut jumiin niin voi olla katastrofaalisen jumissa, lisäksi poorit voi olla ruostunut huonoon kuntoon. Jollei lekalla ja lämmityksellä herää niin voipi olla romu:o
|
Rattorin ruostuneita vetoakseleita uittanu löpössä vähintää yön yli. Sit lämpöä ja pientä naputtelua. Jos ei lähe, niin uudestaa sama laulu...
Kaikki kyllä irti lähteny, ja saanu toimimaa. Jos ei ekalla yrittämällä, ni ehkä toisella... :D |
kunnollinen massavasara jos haluaa purkaa niin että osat säilyy ehjinä. lekahommien jälkeen laipat kieroja ja putki lommoilla.
|
No olihan siinä hommaa, mut kahdeksi palaksi se kartaani antautui. Ittellä ei ollu ku se moukari, niin kylille piti lähteä. Eka yhdessä paikassa 20t prässillä ei mitään vaikutusta. Sitte toiseen paikkaan antamaan lämpöä. Sitte moukaria, ei mitään. Seuraavaksi takaisin prässipaikkaan. Sitten alkoi kuulumaan antautumisen ääniä ja lähti irti. Ja vielä ehejänä.
No ne poorit on kyllä jo parhaat päivänsä nähäny. Täydellisen ruosteiset ja kupan syömät. Sitte vielä laitoin lapun päähän et vaseliinit pysyy sisällä. Kyllä se nyt ainakin hetken menee täs cityssä pyöriessä. Täytyy vielä huomenna mennä kattelemaan tiiviste sinne poorin suojukseen. Ja ottaa takakartaani työn alle. Liu'un nippa oli saanu kipiää ja pois ottaessa se katkesi... |
Jos se keskireikä on nyt ummessa ja boorit täynnä rasvaa niin se booriosa ei jousta lainkaan ja työntää joko perän tai laatikon palasiksi.
Eli heti tulppa pois siitä, kyllä ne rasvat siellä pysyy jos sitä sinne kerran vuoteen muistaa lisiä. |
Lainaus:
|
pakkivalon katkaisija
Nyt on kartaanit kunnossa ja seuraavaksi pitäisi löytää pakkivalon katkaisija. Eli peruutusvalot ei toimi, mutta "joulukuusiefektiä" tai muutakaan sähkövikaa ei ole. Johto ehjä ainakin kojetaulun alle asti.
|
Sivu luotu: 19:06 (GMT +2). |