Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   suzuki jarru ongelma (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=82311)

tunturiurho 20.03.2011 17:59

suzuki jarru ongelma
 
Iltapuhteina olen rakennellut Suzuki sj 410 parempia jarruja. Edessa on samurain satulat, swift:n jarrutehostaja ja takana swift:n satulat. Letkut on teräspunosta ja takapäässä t-kappalella jako molempiin pyöriin. Alkuperäisen kuorman mukaan jarruja säätävän mokkulan olen jättänyt paikoillleen.

Mutta on sitten on tullut ongelmaksi ilmaus ja tehon säätö. Miten muilla nelipyörä levyjarrut toimii??

Kellis 20.03.2011 18:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tunturiurho (Viesti 751547)
Iltapuhteina olen rakennellut Suzuki sj 410 parempia jarruja. Edessa on samurain satulat, swift:n jarrutehostaja ja takana swift:n satulat. Letkut on teräspunosta ja takapäässä t-kappalella jako molempiin pyöriin. Alkuperäisen kuorman mukaan jarruja säätävän mokkulan olen jättänyt paikoillleen.

Mutta on sitten on tullut ongelmaksi ilmaus ja tehon säätö. Miten muilla nelipyörä levyjarrut toimii??

Itse rakentelin kans levyjarrut taakse ja T-kappaleella takana . Edessä on vielä kaikki vakiot. Kyseessä siis Swiftin satulat ja tehostaja . Yhden reiän laitoin swiftin pääsylinteristä tukkoon ,ja lähdöt on alkuperäisellä kahdella jarruputkella . Ilmaus vaati aikansa ,joutu kiertää autoa monta kertaa että sai ilmat pois. Kuitenkin toimivat hyvin tehot ainaskin piisaa.

HRD 20.03.2011 21:46

Itellä on 410:sä 413 etujarrut, pääsylkkä+tehostin ja takajarrut. Kuormantunteva venttiili on heitetty mäkeen ja "tilalla" on "ruuvisäätönen" malli. Ilmauksen kans ei ole mitään ongelmia ja kyllä pysähtyy 31", vaik ei takana levyjä olekaan.

tunturiurho 21.03.2011 08:12

Kärsivällisyyttä
 
Pitää jatkaa sitten ilmaamista. Ihmeellisen tiukassa tuo ilma on ollut järjestelmässä. Kolmannella polkaisulla poljin antaa jo vastusta mutta toiveissa olisi saada nuo vielä paremmiksi. Kiitoksia rohkaisusta!

Kellis 21.03.2011 08:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tunturiurho (Viesti 751717)
Pitää jatkaa sitten ilmaamista. Ihmeellisen tiukassa tuo ilma on ollut järjestelmässä. Kolmannella polkaisulla poljin antaa jo vastusta mutta toiveissa olisi saada nuo vielä paremmiksi. Kiitoksia rohkaisusta!

Ilmaa se kuormaventtiili ekana ,helpottaa takapään ilmaamista huomattavasti.

spede80 21.03.2011 14:56

Mulla oli sama onkelma! Kolmannella vasta alko jarru vastaan, ensinmäisellä ja toisella meni pohjaan. Vika löyty jarrupolkimen yläpäästä! jarrusylinterin tiivisteiden vaihto ja säätö siten että sylinteri ei pääse liikaa ulos (sieltä haukko ilmaa) ! Niin alkoi pelaan!

Rekisteröimätön 21.03.2011 15:49

Eilen ilmasin suikan jarrut ja aika kauan sai pumpata uutta nestettä systeemiin, ennen kuin kaikki ilma hävisi putkista.

Kimble83 08.05.2011 20:59

Täälläkin pukkaa olee ilmaa Suikan jarruissa.
Tuli vakio paineensäädin otettua pois ja laitettua Samurain kiinteä säädin, niin jäin miettii et kuuluuko tulo- ja paluuputken olla ylä- vai alapuolella??


Sivu luotu: 08:55 (GMT +2).