Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   HJ61 lukot BJ75:seen (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81702)

Antennaria 03.03.2011 09:58

HJ61 lukot BJ75:seen
 
Sopivatko 61:sen lukot BJ75:seen?

SuurSyömäri 03.03.2011 16:11

Sopivat... välitys on eri

Eskimo 03.03.2011 16:26

Onko BJ75:ssa aina täyskeveä taka-aksula?
Jos on niin pienellä panjon koloamisella menee murikat suoraan.

Vetarit pitää vaihtaa pitkäpoorisiksi.

Antennaria 03.03.2011 19:01

Noista vetareista oli tänään yhden harrastajan kanssa puhetta. Epäili, että voi olla hankala löytää sopivia tai ovat hintavia. Mielessä on, josko pelkän lukon pulttaisi alkuperäiseen lautaspyörään, jolloin välityksistä ei tarvise huolehtia. Toinen vaihtoehto on hankkia sellainen 100% automaattilukko (400€). Mutta vain taka-akselille. Eppäilen vain että saako tuolla rahalla kelvollista tavaraa.

SuurSyömäri 03.03.2011 22:58

Jos BJ75 akselit on lukottomat mallit niin vaihda sinne alle ne 61 akselit ja jatka matkaa....

Antennaria 04.03.2011 07:48

Minkälainen savotta on vaihtaa ne akselit ? Noi omat on kyllä tylyn kapeat.

Antennaria 04.03.2011 18:11

up

SuurSyömäri 04.03.2011 18:53

Öööö... Etuakseli tais mennä melkeenpä alkuperäisillä sovituksilla lumpsahtamalla paikoilleen.....
Taka-akselilla piti muistaakseni siirtää hieman lehtijousien korvien kiinnityksiä akselilla.

Jos on metallia työstänyt ennenkin ns. tosissaan niin ei näiden akselienkaan asettelu kulkineen alle mikään liian iso juttu ole. Me vaihdettiin BJ75:seen 61 akselit.

Samalla kannattaa virallisesti todeta itselleen että on vaihtanut sinne kulkineen alle BJ75 lukolliset akselit ja unohtaa ne 61 tyypitykset jo siinä samassa pois.

Me erehdyimme mainitsemaan taka-akselin olevan kotoisin 61:sestä ja jouduimme sitten hullun vaivalla vaihtamaan takaisin katsastusta varten sen BJ75 akselin kun näääääääääs toi 75:sen akselimassaksi on merkattu enemmän rautaa.... joten hepposampaa akselia ei saa alle laittaa. Siksihän me tietenkään emme ole vaihtamassa 61:sen akseleita 75:sen alle vaan 75:sen jotka vain oli tehtaalta asti lainassa 61:sen alla............. josta tietenkään emme kenellekään mainitse mitään......

Antennaria 04.03.2011 19:29

Asia selvä. Ostan akselit ja laitan ne. PS. Onko 61:sen akseleita kaupan ;-)

tepa78 04.03.2011 20:13

just leimasin kuusykkösen akselit tuommoseen bj45 pickuppiin ja konttorin koneella oli valmistaja ilmottanu hoojiin taka-akselille 1800kg massan, niin eikös sen pitäis seiskavitoseenkin riittää? jos haluaa oikeen virallinen olla:)

SuurSyömäri 04.03.2011 20:13

Sullako ei ole lukkoja niissä seiskafemman akseleissa??

Tepa-> meilloli muistaakseni ainoa musta valkoisella tommonen 1300/1600 kg tms. Joka tapauksessa emme löytäneet minkään sortin dokumenttia silloin siihen hätään että olisi 61 akselimassat riittäneet... Jos sulla on kopsut siitä dokumentista niin kannattaa lähettää vaikka mulle niin liitän sen tonne yhteen rojektikansioon.

Antennaria 04.03.2011 21:51

Mull ei oo lukkoja seiskafemmassa :-(

BJ-40/76 13.03.2011 23:57

Vanhemmiten kilot karttuu....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tepa78 (Viesti 746177)
just leimasin kuusykkösen akselit tuommoseen bj45 pickuppiin ja konttorin koneella oli valmistaja ilmottanu hoojiin taka-akselille 1800kg massan, niin eikös sen pitäis seiskavitoseenkin riittää? jos haluaa oikeen virallinen olla:)

Pistätkö; tavalla taikka toisella tulemaan lisätietoa noista hj:n max taka-akselimassoista?

BJ-75 sarjalle löytyy eri akselipainoja riippuen esim. jousipakoista ja vanne/rengaspaketista.

--> Henkilö/paku bj-75 voi ajella vastaan vahvasti etu/taka painosena:eek:,

tepa78 14.03.2011 20:13

Juu, eli ei mulla mitään lappuja ollut, kun sieltä ne näky katastuskonttorin koneelta. Trafin tiedoissa se 1400kg, mikä vissiin lukee hoojiin otteessakin ja saraketta alempana valmistajan ilmottama 1800kg. En nyt muista olik nää kuuskymppisen vai kuusykkösen painoja, mutta pitäis konttorilta löytyä tiedot...


Sivu luotu: 02:43 (GMT +2).