Puska-suska |
21.02.2011 18:33 |
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veikkaaja
(Viesti 742685)
Itellä ainakaan ex bemarissa katsastusmies ees huomannu koko spacereita, edessä tais olla 15mm ja takana 20mm spacerit. Oli kyllä koko autokin niin paskanen ja spacerit vanhat että sen verra hyvin naamioitusivat sinne vanteen ja keskiön väliin.
Ja äkkiähän ne pois ottaa katsastukseen. Ja tuskin tien päällä poliisit niin kauheasti rupevat kattelemaan, kunhan rengaskoko löytyy otteesta eikä renkaat tuu kauheasti lokasuojan/levikkeen yli.
|
Niinhän se on, että paljon riippuu siitä katsurin jaksamisesta, motivaatiosta, pipon kireydestä ja nousiko herra insinööri aamulla sängystä väärällä jalalla :D
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
(Viesti 742703)
SJ410/413 on varmaan ainoita autoja maailmassa missä voit ruuvata vanteet nurinpäin kiinni. Ja avot, 20 mm enempi raideleveyttä. Tämä siis tietysti vain orkkisvanteilla mahdollista. Ja jäähän jäljelle myös vanteiden vaihto, ei akseleita tarvii vaihtaa raideleveyden muuttamiseksi!
|
Vanteet toki voisi vaihtaa, mutta kun kaks settiä originaaleja mangelsseja löytyy, niin mielummin hyödyntäisin niitä. Tuo vanteen kääntäminen kuulostaa mielenkiintoselta. Mulla on rummut eessä ja takana, joten täytyy koittaa ja katsoa mitä se näyttäis ja tuntuis. Vanteen kääntämisestä ei varmaan katsastajalla voi paljoa olla sanottavaa...?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
(Viesti 742715)
Eikös tuo ole omavalmiste? Vanteen valmistaja on itse sen hitsannut.
|
Niin... Vanteita kuitenkin modataan kääntämällä keskiöitä ja muuttamalla pulttijakoa, niin itse en ainakaan näe tässä mitään ongelmaa. Tosin se ei paljoa auta kun minä en näistä asioista päätä :D
|