Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Mikä on paras talviauto ja miksi? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81134)

VonLeka 15.02.2011 14:09

Mikä on paras talviauto ja miksi?
 
Mikä on paras talviauto ja miksi?

Rekisteröimätön 15.02.2011 14:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka (Viesti 740514)
Mikä on paras talviauto ja miksi?

LADA ei ooviellä kertaakaan pettänyt

Rälläri 15.02.2011 16:49

se missä on neljä pyörää ja puhaltaa lämmintä

k.j 15.02.2011 17:01

Täytyy vastata , että vanha tiiseli mersu, edullinen ja lämmin. :D (pakuna)

Rekisteröimätön 15.02.2011 17:46

Polkuauto. Ei tuu matkatessa vilu, ja jos juuttuu hankeen niin senkun ottaa kainaloon ja jatkaa matkaa.

KAS 15.02.2011 17:52

Neliveto ja Webasto varusteina merkistä niin pali väliä.

AVRO 15.02.2011 18:04

Range tietysti. Bensakoneesta tulee lämpöä myös kaasulla, lähtee käyntiin, ei puudu lumeen eikä ne kuuluisat brittisähkötkään vaivaa. Tosin ei näissä "uudemmissa" paljoa brittisähköä enää ole.

Heguli 15.02.2011 18:05

Vuosimallin 1974 Morris Marina. Kabiinissa riittää lämpöä ja eteenpäin pääsy on aina varmaa.....:D

AlluK 15.02.2011 18:09

Kupla, lähtee käyntiin ja porukka pysyy lämpimänä heiluttamalla rivakasti raappakättä :D

Rompe1 15.02.2011 18:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 740568)
Vuosimallin 1974 Morris Marina. Kabiinissa riittää lämpöä ja eteenpäin pääsy on aina varmaa.....:D

Onx Sulla tämmönen helmi? Kuvia kehiin, ja heti!!!!

Mulla on samanmoinen kans, -74, 1.8TC koneella.

Heguli 15.02.2011 18:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 740570)
Onx Sulla tämmönen helmi? Kuvia kehiin, ja heti!!!!

Mulla on samanmoinen kans, -74, 1.8TC koneella.

Ei valitettavasti ole enään tallella. Harmittaa niin pirusti kun tuli aikanaan tilanpuutteen takia myytyä pois. Mutta oli vaan "Super Deluxe" tavallisella 1,8 koneella, yksi SU-kaasutin koneen kyljessä. Alkoi auto tosin olemaan niin ruosteinen ja paikattu, että oliskohan siitä yhtään alkuperäistä peltiä jäljellä. Mutta talviautona ei todellakaan mikään huippu, oikeastaan päinvastoin. Kajuutassa oli aina kylmä, takapään pito oli onneton, ajo-ominaisuudet oli suoraan 60-luvulta jne. Ja ne perkaleen sähköt.....:mad::mad:

Offipiru 15.02.2011 20:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AlluK (Viesti 740569)
Kupla, lähtee käyntiin ja porukka pysyy lämpimänä heiluttamalla rivakasti raappakättä :D

Pitää paikkasa myös uus-kuppelissa ja ESP pitää kuskinki käsille hommia.

young n dum 15.02.2011 20:58

tähä mennessä paras ollu 900i saabbi vm:90 jotaki. erittäin lämmin talviauto ja hörähti aina käyntii kovillaki pakkasilla.

kovana kakkosena listalla 83:nen pensa jeeppi. myös hyvin lämpöä puskeva aparaatti ja mahtava ajettava talvella muuteski.

farmari 15.02.2011 20:58

Audi Quattro bensakoneella ja abs-jarruilla. Lähtee, kulkee, lämpiää nopeasti ja pysähtyy turvallisesti. On hiljainen, mukava kulkija, ei parempaa voi toivoa.

samw 15.02.2011 21:14

Mun hiace, koska jos ulkona sataa lunta(pakkaslunta) niin autossa sisälläkin sataa lunta:D Se on ihan oikee Talviauto

Tuukka Impala 15.02.2011 22:21

Pajero. Lähtee käyntiin ku palmun alta vaikka olis kuinka vitun kylmä, eikä haittaa vaikka tiet olis vähä jääny auraamatta ja niitä saa sen verran halvalla ettei ihan kauheesti vituta vaikka joutuu kylvettämään suolapaskassa

Tuukka Impala 15.02.2011 22:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja samw (Viesti 740670)
Mun hiace, koska jos ulkona sataa lunta(pakkaslunta) niin autossa sisälläkin sataa lunta:D Se on ihan oikee Talviauto


Mulla oli joskus avo-letukka, sinnekin satoi myös sisälle jos ulkona satoi.....

Nerd-O 15.02.2011 22:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 740515)
LADA ei ooviellä kertaakaan pettänyt

Kieltämättä Niva oli perin pätevä talviauto. Lämpöä riitti ja siinä ei kauaa mennyt kun lämmintä tuli.

Viipo 15.02.2011 22:58

Toi pikkusubaru on muuten kiva talviauto, lämpöä riittää, neljä vetävää pyörää ja lähtee käyntiin ainakin -34°C:stä lämmittämättä. Kylmempää ei oo vielä ollu, jotta ois voinu testata, millon se ei vaan käynnisty. Tänäkin aamuna piti lähtee antamaan sillä apuvirtaa kaverin mersuun, joka ei aamulla suostunu lähtemään edes lohkossa oltuaan käyntiin.
Haittapuolena on tehoon, kokoon ja varustelutasoon nähden korkea kulutus. Näillä pakkasilla hotkii liki kymppiä satkulle.

Jopo_ 15.02.2011 23:14

Ei ainakaan ooppeli....

bluevan 15.02.2011 23:26

Olispa kiva löytää sellanen talviauto mikä lähtis tulille pakkasista välittämättä,lämpiäis äkisti eikä veis sitä soppaa kuutta litraa enempää. :(

Offipiru 16.02.2011 07:30

14satanen astra pitkäkatto on tähän mennessä lähteny joka pakkasesta tulille, vähä ohjaustehostin meinaa hidastella mut kyllä seki peliin hyppää ku vähä kaara muuten lämpenee.

Ex_inkkari 16.02.2011 10:06

Amerikan sysleri on pelannut ihmeellisen hyvin.. kinneriksi :) ei ole pakkaset vaikeuttaneet toimintaa.
Ei varmaan paras tai edes TOP 50 joukossa, mutta pitäähän sitä omaa kehua :)

SauliS 16.02.2011 13:16

Dillen Aspeni :D Oli hyvä käynnistymään ja lämmin auto. Ekassa "omassa" kämpässä ei aikoinaan ollut lämmityspistoketta ollenkaan mutta Dötsin kanssa sellaista ei tarvinnutkaan. Kaverien autoja kävin hinailemassa ja antamassa apuvirtaa, GTI miehiä saattoi hieman hävettää toisinaan.. Kulutus tosin oli sen 15 satasella.

Toinen helmi oli B-Ascona, lähti hyvin käyntiin mm. intissä 2 viikon kineksen jälkeen, ajo-ominaisuudet loistavat :D Lasit ei pysyneet sulana enää -15C mutta eihän kaikkea voi saada, oli siinä sentään recaron penkit ja 2.0 kone ;)

Holle 16.02.2011 18:24

Paras talviauto on ke20 corolla :) Tai ainakin hauskin. Taunuksellakin saa kivasti riemua aikaan...
KAikilla pärjää, viime talvi BJ:n kanssa tuli hytistyä ja nyt körötelty -85 capriksella.


Sivu luotu: 00:24 (GMT +2).