![]() |
Mikä on paras talviauto ja miksi?
Mikä on paras talviauto ja miksi?
|
Lainaus:
|
se missä on neljä pyörää ja puhaltaa lämmintä
|
Täytyy vastata , että vanha tiiseli mersu, edullinen ja lämmin. :D (pakuna)
|
Polkuauto. Ei tuu matkatessa vilu, ja jos juuttuu hankeen niin senkun ottaa kainaloon ja jatkaa matkaa.
|
Neliveto ja Webasto varusteina merkistä niin pali väliä.
|
Range tietysti. Bensakoneesta tulee lämpöä myös kaasulla, lähtee käyntiin, ei puudu lumeen eikä ne kuuluisat brittisähkötkään vaivaa. Tosin ei näissä "uudemmissa" paljoa brittisähköä enää ole.
|
Vuosimallin 1974 Morris Marina. Kabiinissa riittää lämpöä ja eteenpäin pääsy on aina varmaa.....:D
|
Kupla, lähtee käyntiin ja porukka pysyy lämpimänä heiluttamalla rivakasti raappakättä :D
|
Lainaus:
Mulla on samanmoinen kans, -74, 1.8TC koneella. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
tähä mennessä paras ollu 900i saabbi vm:90 jotaki. erittäin lämmin talviauto ja hörähti aina käyntii kovillaki pakkasilla.
kovana kakkosena listalla 83:nen pensa jeeppi. myös hyvin lämpöä puskeva aparaatti ja mahtava ajettava talvella muuteski. |
Audi Quattro bensakoneella ja abs-jarruilla. Lähtee, kulkee, lämpiää nopeasti ja pysähtyy turvallisesti. On hiljainen, mukava kulkija, ei parempaa voi toivoa.
|
Mun hiace, koska jos ulkona sataa lunta(pakkaslunta) niin autossa sisälläkin sataa lunta:D Se on ihan oikee Talviauto
|
Pajero. Lähtee käyntiin ku palmun alta vaikka olis kuinka vitun kylmä, eikä haittaa vaikka tiet olis vähä jääny auraamatta ja niitä saa sen verran halvalla ettei ihan kauheesti vituta vaikka joutuu kylvettämään suolapaskassa
|
Lainaus:
Mulla oli joskus avo-letukka, sinnekin satoi myös sisälle jos ulkona satoi..... |
Lainaus:
|
Toi pikkusubaru on muuten kiva talviauto, lämpöä riittää, neljä vetävää pyörää ja lähtee käyntiin ainakin -34°C:stä lämmittämättä. Kylmempää ei oo vielä ollu, jotta ois voinu testata, millon se ei vaan käynnisty. Tänäkin aamuna piti lähtee antamaan sillä apuvirtaa kaverin mersuun, joka ei aamulla suostunu lähtemään edes lohkossa oltuaan käyntiin.
Haittapuolena on tehoon, kokoon ja varustelutasoon nähden korkea kulutus. Näillä pakkasilla hotkii liki kymppiä satkulle. |
Ei ainakaan ooppeli....
|
Olispa kiva löytää sellanen talviauto mikä lähtis tulille pakkasista välittämättä,lämpiäis äkisti eikä veis sitä soppaa kuutta litraa enempää. :(
|
14satanen astra pitkäkatto on tähän mennessä lähteny joka pakkasesta tulille, vähä ohjaustehostin meinaa hidastella mut kyllä seki peliin hyppää ku vähä kaara muuten lämpenee.
|
Amerikan sysleri on pelannut ihmeellisen hyvin.. kinneriksi :) ei ole pakkaset vaikeuttaneet toimintaa.
Ei varmaan paras tai edes TOP 50 joukossa, mutta pitäähän sitä omaa kehua :) |
Dillen Aspeni :D Oli hyvä käynnistymään ja lämmin auto. Ekassa "omassa" kämpässä ei aikoinaan ollut lämmityspistoketta ollenkaan mutta Dötsin kanssa sellaista ei tarvinnutkaan. Kaverien autoja kävin hinailemassa ja antamassa apuvirtaa, GTI miehiä saattoi hieman hävettää toisinaan.. Kulutus tosin oli sen 15 satasella.
Toinen helmi oli B-Ascona, lähti hyvin käyntiin mm. intissä 2 viikon kineksen jälkeen, ajo-ominaisuudet loistavat :D Lasit ei pysyneet sulana enää -15C mutta eihän kaikkea voi saada, oli siinä sentään recaron penkit ja 2.0 kone ;) |
Paras talviauto on ke20 corolla :) Tai ainakin hauskin. Taunuksellakin saa kivasti riemua aikaan...
KAikilla pärjää, viime talvi BJ:n kanssa tuli hytistyä ja nyt körötelty -85 capriksella. |
Sivu luotu: 00:24 (GMT +2). |