![]() |
sd 25 koneeseen kannentiivistettä?
vaihteeks läjähti öljy kylään syylärin puolelle, viime talvena vaihettiin viimeks. minkähää sinne laittelis et kestäis ees useamman 10 tonnia ajella? viimettäinen oli peltinen tiiviste
|
Kansi höylään, vaika onkin valunen... Mikäli oikken hyvän haluaa, niin sit lohkonkin taso höylään, ja metallisella kasaan... Ja coppervaskettia kahta puolen... Vaik massakin ois samoilla eväillä pitävä...
Metallisen kaa pitäs kansi, ja lohkotaso olla suorat... Muuten voi olla pitvyys ongelmia tiedossa... |
kansi on kyllä viime vaihon yhteydes vaihettu plaanattuun ja ponnistettuun, liekkö vaan huonoo tuurii. mitens kannattaako lähtee sille kuparitiivisteen tielle, onko niistä sen kummempaa hyötyy? täytyy vissii tota coppervaskettiwa lyyvvä jos vaik hellittäs tuo pykiminen
|
Kyllä peltitiivisteen pitäs olla hyvä mutta vaatii tosiaan suorat ja sileät pinnat pitääkseen.
Tarkista huolellisesti lohkotaso ettei ole syöpymää tai uria ja tietysti tiiviste pintojen täydellinen puhdistus. |
no täytyy koettaa sitä hinkata parhaasa mukaan. muuten kyselin tänää datsunin maahantuojalta tuota tiivistettä, 120 euroo hintaa ja ei minkäänlaista tietoo et koska saapuis. nuukana miehenä kumminkin tilasin sitten 80 euroo maksavan tarvikkeen, edellinen oli motonetin 50 euron lärpyke
|
Itse olen samanlaiseen sd225 koneeseen kolme tiivistettä uhrannut kolmessa vuodessa, viimeisen otin Nissanilta alkuperäisenä. Vaikutti tismalleen samalle kuin tarvikemalli. Ainoa ero että nyt on kestänyt jo kolmatta vuotta! Kansi oikaistiin heti ensimmäisen tiivisteen vaihdon yhteydessä ja koeponnistettiin halkeamien vuoksi. Vuotoja ei ollut vaikka halkeamia oli paljon. Mulla tiivisteen pettämisen aiheutti ilmeisesti pieni syöpymä lohkon tasopinnalla. Niin ja oireili siis painetta jäähdytysjärjestelmään. Viimeisen korjauksen yhteydessä puhdistin jenkapakalla kaikki kannen pultit ja tapilla lohkon kierteet, jälkikiristin kannen muutaman tuhannen km jälkeen. Tasopinnan syöpymään (palotilan ja vesikanavan välissä) laitoin kemiallista metallia. Tähän päivään on kestänyt! Ennen oli öljynvaihto ja tiivisteen vaihto yhtä aikaa, nyt jo kolmas öljynvaihto ongelmitta.
|
no täytyy tuo lohkon pinta käydä lävitte nyt ku sen viikonloppuna aukasee. ja se jälkikiristys myös
|
Sivu luotu: 15:45 (GMT +2). |