Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Landcruiser HAC ja DAC TV-mainoksessa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=8102)

jpisteh 30.01.2005 20:28

Landcruiser HAC ja DAC TV-mainoksessa
 
Mites Toyotan mainonta, pitääkö paikkansa?
HAC Hill start asist control =/ mäkilähtö avustin
DAC Down Hill asist control =/ alamäkihidastin

Ainut (vai oliko se ensimmäinen) auto jossa on nämä varusteet?

Molempia löytyy, mutta onkos Landcruiser se jossa ne ovat ensimmäisenä?

HDC (DAC) löytyy ainakin Freelanderista (myös muista Land-Rovereista). HAC on ollut mekaanisena jo periaatteessa 70-luvulla Subaruissa (hill-holder), sähköisenä on se löytyy momista autoista.

j.h

Vai onko Toyota ainut, joka käyttää juuri noita lyhenteitä.

http://www.toyota.fi/showroom/land_cruiser/kce_1.html


JF 30.01.2005 23:13

Minä käsitin sen niin että siinä olisi ollut ensimmäisenä myös taaksepäin (siis peruuttaessa) toimiva mäkilähtöavustin.

Tästä oli jo muuten tuolla chit-chatissa jotain juttua.



Edited by - JF on 30/01/2005 23:13:55

HJ60 31.01.2005 08:26

Sattu silmiin yks lehtimainos, jossa asia oli puettu tekstimuotoon. Tässä suora lainaus: "Automaatin yhteydessä lisäksi DAC-alamäkihidastin sekä mäkilähtöjä helpottava HAC-järjestelmä - ensimmäisenä autona maailmassa."

Oisko tuo automaatti sitte tässä se avainsana?

Miesten lelut on kookkaita.

Paavo 31.01.2005 14:20

Moi,

> "Automaatin yhteydessä lisäksi DAC-alamäkihidastin sekä mäkilähtöjä helpottava HAC-järjestelmä - ensimmäisenä autona maailmassa."

Taitaa aika monesta autosta löytyy tuollaiset, alamäkihidastin on pakkopikkuykkönen, tarvii vaan tarpeex pienet välitykset, ja tuo loistava mäkilähtöjä helpottava järjestelmä on se automaattiloota, en ainakaan keksi miten mäkilähtö vois enää olla helpompi, kun vasurilla painaa sievästi jarrua ja oikeella kaasua, ja sit löysää sen jarrun? Lähtee eteen ja taakse yhtä nätisti, jos pitoa vaan piisaa, mutta tuskin nuo lyhenteet sitä renkaan ja maankuoren välsitä kitkaa paljon parantaa.

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."

HJ60 31.01.2005 19:34

Lainaus:

quote:
loistava mäkilähtöjä helpottava järjestelmä on se automaattiloota, en ainakaan keksi miten mäkilähtö vois enää olla helpompi, kun vasurilla painaa sievästi jarrua ja oikeella kaasua, ja sit löysää sen jarrun?
-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Näinhän se on, mutta ehkä tuossa on jotain kehitelmää noille uusavuttomille, että saa nostaa sen oikean jalan jarrulta, miettiä hetken että mitäs sitte piti tehä, ja laittaa sen kaasulle. Vasemmalla jalallahan ei voi tehä mitään sillä aikaa ko oikea liikkuu.

Miesten lelut on kookkaita.

13.04.2007 06:12

"Ylämäissä liikkeelle lähtöä helpottaa HAC-järjestelmä (Hill-start Assist Control), joka pitää auton halutessasi paikallaan kahden sekunnin ajan kuljettajan siirtäessä jalkansa jarrulta kaasupolkimelle. HAC toimii niin eteenpäin kuin peruuttamallakin liikkeelle lähdettäessä.

Automaattivaihteinen RAV4 on lisäksi varustettu DAC-järjestelmällä (Downhill Assist Control). Sen ansiosta kuljettaja voi jyrkissä rinteissä keskittyä vain auton ohjaamiseen koskettamatta jarruun tai kaasupolkimeen. DAC pitää nopeuden turvallisen pienenä lukitsematta pyörien liikettä." toyota.fi

Note! This message was posted anonymously!

jappe 13.04.2007 06:31

Jeepissä on HIS (Hill idle start) Ei tarvii painaa kaasupoljinta lähdossä. Vääntö riittää tyhjäkäynnillä lähtöön :)

Just do it!


Sivu luotu: 21:15 (GMT +2).