Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Levyt takana? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80790)

RIPAX 06.02.2011 00:01

Levyt takana?
 
Näky olevan jarrukilvet hiluksissa melko lahot joten samalla ku tässä tukivarsia hitsailee ni vois laittaa levytki. Pulttijako ku on 6*139.7 ni satulaa varten tekee vaan semmosen käikäleen mihin sen sitte pulttaa. Ja axeliin samaan väliin missä entinen jarrukilpikin on ollu. Hilteessä on akseli massa muistaakseen 1460 tai 1640. Juu ja hodarissa kai käsijarrullekin oma rumpunsa mut se menee liian hankalaks joten semmonen satula mis on käsijarru mekanismi itessään. Eli mistä kaikista moinen löytyy?

0ltzi 06.02.2011 00:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 737283)
Näky olevan jarrukilvet hiluksissa melko lahot joten samalla ku tässä tukivarsia hitsailee ni vois laittaa levytki. Pulttijako ku on 6*139.7 ni satulaa varten tekee vaan semmosen käikäleen mihin sen sitte pulttaa. Ja axeliin samaan väliin missä entinen jarrukilpikin on ollu. Hilteessä on akseli massa muistaakseen 1460 tai 1640. Juu ja hodarissa kai käsijarrullekin oma rumpunsa mut se menee liian hankalaks joten semmonen satula mis on käsijarru mekanismi itessään. Eli mistä kaikista moinen löytyy?

vanhoissa citikoissa edessä ja ainaki volkkarin transporteris takana ja mk2 gti golfis takaata löytyy sellaset satulat.

Mika_T 06.02.2011 00:51

Tai sitten tekee kardaani käsijarrun?

pulu 06.02.2011 01:18

mul oli läjäs vivaron satulat,kässäri samas.

Arpe 06.02.2011 09:26

VW transporter. Kässäri samassa. Kässärin vipu pooreissa,voi kääntää mieluiseen suuntaan. Taka-akselipaino 1550kg. Eli riittävästi ainakin Lj:hin.

Reetu 06.02.2011 16:56

2.8 Isuzu Trooper löytynee kans sovellettavat takajarrut.

EDIT:

Akselimassa tosin näyttäs ainakin omas, ottees olevan vaan 1450 kg.

RIPAX 06.02.2011 23:07

Jjoo mut..
 
Kaikkihan tekemällä sopii mut nyt yritinkin oikotietä onneen eli pitäs olla 6pulttisella jaolla levy ja sopia 15"vanteen sisään ja taidan käydä hakemassa oikeen uudet satulat ja levyt ni sinällään ei välii mistä kunhan akseli massa on riittävä. Ainahan levyjarru kässäri on vähä heikompi rummulliseen verrattuna joten suuri on hyvyyttä. Eli Pajero-mistä vuosimallist ylöspäin? Sit varmaa Patrol malli ja vuosimalli? Mitenköhän mersu sprinter,niissähän on 6 pulttische jako. Oliko muita?

lepoantti 07.02.2011 07:03

en oikein tiedä näistä pajeroiden tyypeistä mutta olikohan 91-00 tai jotakin ton tapaista, kuitenkin eka takalevyllinen malli. riittää massat, mahtuu 15" sisään, voi asentaa vaikka vetarin ulkopintaan

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70544

RIPAX 07.02.2011 23:51

No perkele.
 
No ni niihän seoli. Sullahan ne oli jo tehtynä ku muistelin et joku oli jo tollai tehny,mut ku oikeen katon tota kuvaa ni onks noissa käsijarrulle mekanismi vai onks noissa käkkärille kengät/rummut?? En millää viitteis rakentaa niitä kenkä hässäköitä ja oishen se keveyttä (toki urheilu autossa tärkeää)ku ois käky samoilla paloilla.

lepoantti 08.02.2011 07:15

on volvolaiseen tapaan levyn sisällä käsärirumpu. mulla on kardaanijarru. voi olla aikamoinen virittäminen jos meinaa pajen jarrukilvet virittää tojon akseliin, tai sitten ei. silloin kun omat osat hankin niin en ottanut kuin levyt ja satulat

RIPAX 09.02.2011 00:12

No höh.
 
No voi kusijapaska. Mä ku en millää haluu sitä kartaani käkyy,taidan mennä rekka purkaamolle ja mittailla jonku pulla pakun satuloita,ainaki Ivecon 35s on levyillä ja kuorma-auto joten riittää ja Brembon satulat(saman merkkiset ku Ferrarissa) ku vaan sais levyn sopimaan niihin paloihin..jos jollai on hyviä ehotuksii ni kertokaa!

Patu925 09.02.2011 09:34

Lunttaa tuolta, jos sattuis lähelle. Käytä esim. alkuperäistä etulevyä jos sattuu...


http://forums.offipalsta.com/showthr...290#post738290


Sivu luotu: 19:57 (GMT +2).