Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   bronco ei käynnisty ja vikaa ei löydy (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80507)

bulldog535 29.01.2011 12:12

bronco ei käynnisty ja vikaa ei löydy
 
kyseessä 5,0 -84 bronco kaasarilla.
bronco on seisonut aikaisemmin pitempiäkin aikoja ja ei ole ongelmia ollut saada käyntiin. nyt seisoi viikon parkissa ja ei lähde käyntiin.
kaasarista irrotettu bensaletku ja bensaa tulee ongelmitta.
(tankissa myös ainetta)
kaasarin kurkkuun kaadettu suoraan bensaa..ei tuottanut tulosta
tulppiin tulee kipinä ongelmitta.
pyörittää starttia iloiseen ,yrittääkin hetkittäin käynnistyä..mutta ei käynnisty
alipaine/muitakaan vuotoja ei ole löytynyt..

loppuu ideat mistä ettiä vikaa.. joten saa ehdotella tarkastus kohteita

autotohtori 29.01.2011 14:30

Kannattaisi tarkistaa.
 
Ensiksi kannattaisi tarkastaa puristuspainemittarilla joka pytystä minkä verran puristuspaineita.Koska jos auto on seissyt niin jotkin venttiilit on voineet jumiutua auki asentoon varsinkin jos on hydraulisetventtiilit.

Rekisteröimätön 29.01.2011 20:15

Duraspark moduuli (lainaa jolltain Ford tai Jeep omistajalta ja kokeile) viallinenkin antaa joskus kipinää muttei paineen alla. Staattori tekee samaa , mittaa vastus

bulldog535 30.01.2011 23:31

tosta vastusmittauksesta olisiko antaa enemmän apuja sen toteuttamiseen?
lähinnä mittausalue,vastus arvoja ja oleellisimmat piuhat.
sähköpuoli ei ole oikein vahvin alue.

koska vian etsintä tapahtuu ulkosalla niin sää rajoitti tänään vian etsintää.
uutta tietoa ei ole saatavilla kuin vasta huomenna mikäli kelit sallii.
toiselta foorumilta sain aikalailla vinkkejä tarkastus kohteista joten
huomenna jos kelit sallii niin tarkastan jakopäätä,sytytystä/virranjakajaa ym. kertoilen sitten lisää mitä selvisi.
puristusmittauksen teen välittömästi kun saan vain haalittua mittarin jostain.
jännä nähdä kumpi lähtee ensin..vika vaiko järki :D

Reetu 31.01.2011 01:46

NGK tulpat? :D

bulldog535 31.01.2011 18:04

tais muuten ollakkin noi uudet tulpat nkg

Rekisteröimätön 31.01.2011 18:47

staattoti mittaus: Irroita liitin- ohmi mittari oranssiin ja turkoosiin?(purple) pitäis olla 400-1000ohm.
Kumpikahan siinä on ,Duraspark III vai II?, kolmosessa on EEC-microprosessori ja molemmissa samannäköinen moduuli.
Tarkista kaikki liittimet, ja vaikka mittaus osoittaisi komponentin olevan ehjä, voi se kuitenkin olla sökö,
Ja niinkuin Reetu sanoi: mäkeen ne NGK:t ja Motorcraftit tilalle

Reetu 31.01.2011 20:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bulldog535 (Viesti 735713)
tais muuten ollakkin noi uudet tulpat nkg

Empiiristen tutkimusteni mukaan NGK:s on sellanen ominaisuus, et kerran kun kastuu niin sen jälkeen ei paineessa kipunaa anna...

Komiasti kuitenkin roiskaavat testatessa ilman puristuksia.

Rekisteröimätön 31.01.2011 22:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 735792)
Empiiristen tutkimusteni mukaan NGK:s on sellanen ominaisuus, et kerran kun kastuu niin sen jälkeen ei paineessa kipunaa anna...

Komiasti kuitenkin roiskaavat testatessa ilman puristuksia.

juuri näin! arvaas kauanko etsin vikaa kun ei Vette käynnisty ja älysin nyppiä ne NGK:t pois

Rekisteröimätön 02.02.2011 12:16

Nokan ajoitus hypännyt sammuttaessa tai käynnistäessä. Alkuperäinen nokkapyörä on alumiinia ja pinnoitettu bakeliitillä, omassani 100.000 kohdalla oli vain pienet nysät jäljellä, ihme ettei ollut hypännyt!!
Pyöritä konetta käsin kunnes ajoitusmerkki on nollassa,- pyöritä takaisinpäin kunnes virranjakajan lähetys-saarnaaja alkaa pyöriä(kaveri kyttää sitä),-noteeraa asteet ajoitus merkeistä. Näin saat tuloksen kuinka paljon klappia ketjussa. ,jos yli 3ast. ?? yli on hypännyt??

bulldog535 03.02.2011 20:39

tulpat vaihettu ac delcon tulppiin..ei auttanut
uusi puola ja virranjakaja tulee huomenna.
ajoitusmerkit käänti kohalleen nin näytti virranjakajasta pyörijä olevan aivan
oikeilla kohillaan (1 hollilla)
mutta toi ketjun välys on kyllä pakko testata..:) ihan uteliaisuudestakin jo

Fruehauf-CJ 03.02.2011 22:03

Kunhan saat käyntiin, niin epätasainen tyhjäkäynti paljastaa viruneisuuden. kierrokset hidastuvat kunnes kone taas nostaa kierroksia nopeasti. Kannattaa ohittaa/poistaa puolan etuvastus jos on asennettu. Yksi vikakohde vähemmän ja kärjetön systeemi ei sitä edes tarvitse.

bulldog535 04.02.2011 19:45

tänään tuli uusi puola ja jakaja.. ne kun löi kiinni ja sytkä kohilleen,
niin nöyrästi lähti portto tulille.
vaikea sanoa kumpi oli tarkalleen rikki kun ei pakkasessa tehnyt mieli jaaritella.

kiitoksia kaikille jotka apuaan jaksoivat tarjota :D:D

Rekisteröimätön 04.02.2011 22:57

Nonii...,kohti uusia huolia, kyllä ne viat tuppaa löytymään, Itsekin sitä staattorivikaa aikoinaan etsin vuosia, lämpimänä temppuili ja aina mitatessa oli ok, kunnes pimeni kokonaan


Sivu luotu: 17:59 (GMT +2).