![]() |
HJ laatikon kasauksessa probleema
Osaisko joku jeesata, että mikä on voinut mennä kasauksessa vikaan, kun viitosvaihteen rattaan ja paksun prikan välissä ei ole yhtään rakoa ja Toyotan ohjeen mukaan rakoa pitäisi olla 0,10-0,30mm.
http://img146.imageshack.us/img146/8637/48385360.jpg http://img828.imageshack.us/img828/808/17648328.th.jpg Kyseessä siis kuvan punasen nuolen väli. http://img828.imageshack.us/img828/808/17648328.jpg http://img146.imageshack.us/img146/8637/48385360.th.jpg Mutterin laitoin 127Nm momenttiin kuten neuvotaan. |
laatikon kasaus
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Laatikon kasaus
Lainaus:
|
Osat on kyllä varmasti samat. Soitin Toyotan tekniseen infoon ja sanoivat ettei prikkoja ole saatavana eri paksusia, joten suosittelivat purkamaan ja koittamaan uudestaan.
Tuo iso ratas on kyllä oikein päin, kun siinä on nuo kuvissa näkyvät syvennykset vain toisella puolella, mutta se on vähän liian vasemmassa reunassa suhteessa yläakselilla olevaan rattaaseen. Sen rattaan oikealla puolella olevassa osassa (sleeve) kävi kasatessa niin, että siinä oli jouset kiinni eri päin kuin kuvassa, kun sen osalaatikosta kaivoin ja en millään muista onko jouset lähteneet vuosi sitten laatikkoa purkaessa irti ja olen laittanut ne väärin päin vai onko sitten niin, että ne oli oikein ja kuvissa olisi virhe (kuvassa näkyvä oikean reunan ohuempii halkaisija kuuluukin olla kuvista poiketen vasemmalla eikä oikealla).... Onneks tällä kertaa ei ole mikään kiire saada autoa kasaan, joten on aikaa ihmetellä ja pohtia. |
Lainaus:
|
Nyt löyty sitten vikakin. Edellinen omistaja mainosti aikanaan tehneensä laatikkoon jotain remppaa ja on ilmeisesti laittanut ton ala-akselin mutterin pulttipyssyllä kiinni jos ei oo saanut pidettyä akselia paikallaan ja toi osa 33318 on painanut liian kovaa akselin olaketta vasten ja olake on pyöristynyt sen verran, että sitä välystä ei enää saa jos mutterin vetää oikeeseen momenttiin. Ton sais varmaan vielä toimimaan, jos kiristäis mutteria sen verran, että välys ois oikein ja sitten lukitsis mutterin.
Hommasin pari rikkinäistä laatikkoa varaosiks ja niitä tutkimalla/vertailemalla löyty toinenkin vika mikä olakkeen katoamisen lisäks on tapahtunut. Siitä 5:n alarattaan laakeripinta akselilla on päässyt pyörähtämään pari milliä ja öljyreiästä on osa nyt peitossa. Taidanpa ottaa takapakkia ja pistää vielä rempattavan laatikon osiks ja ottaa sen ala-akselin tosta varaosalaatikosta, jottei tuu myöhemmin mitään ongelmia. |
Sivu luotu: 10:16 (GMT +2). |