Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Suzuki Jimny 1.5 diesel (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80181)

Rekisteröimätön 20.01.2011 09:33

Suzuki Jimny 1.5 diesel
 
Onko kenelläkään kokemusta tuosta Jimnyn diisseliversiosta? Noita ei hirveesti tunnu olevanliikenteessä mutta kiinnostais tuon diisseli koneen vuoksi.
Tarkoitus ei ole rakentaa off road autoa vaan kulkupeli jolla pääsee kuitenkin huonompiinkin paikkoihin ja saa työmatkat hoidettua. Todennäköisesti tulis korotettua, isommat renkaat ja jotain pientä juttua muttei mitään hirveetä ryösitysvarustusta.

Olis vaan mukava kuulla käyttökokemuksia kyseisestä versiosta ja onko tuo kone ihan turha tuhnu tuolla keulalla.

Kiitokset jo etukäteen vastauksista.

DarkestMessiah 20.01.2011 10:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 732215)
Onko kenelläkään kokemusta tuosta Jimnyn diisseliversiosta? Noita ei hirveesti tunnu olevanliikenteessä mutta kiinnostais tuon diisseli koneen vuoksi.
Tarkoitus ei ole rakentaa off road autoa vaan kulkupeli jolla pääsee kuitenkin huonompiinkin paikkoihin ja saa työmatkat hoidettua. Todennäköisesti tulis korotettua, isommat renkaat ja jotain pientä juttua muttei mitään hirveetä ryösitysvarustusta.

Olis vaan mukava kuulla käyttökokemuksia kyseisestä versiosta ja onko tuo kone ihan turha tuhnu tuolla keulalla.

Kiitokset jo etukäteen vastauksista.

Pahin ongelma tuos kuulemma on se että siel on Rellun diisseli keulilla, eikä edes parhaimmain pään rellun kone. Harkitsisin kyllä kahdesti ennen sekaantumista patonkitekniikkaan. Ei omakohtaisia kokemuksia tosin.

Bensaversio on kuitenkin ihan suikan koneella ja aika idioottivarmaa tekniikkaa. Joten sellaista lähtisin ite mieluummin hakemaan ;)

Heguli 20.01.2011 17:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 732215)
Olis vaan mukava kuulla käyttökokemuksia kyseisestä versiosta ja onko tuo kone ihan turha tuhnu tuolla keulalla.

Ei tuo mikään raketti ole mutta kyllä sillä normaalin liikenteen rytmissä pysyy. Maastoajosta ei ole kokemuksia, pelkästään kaupunkipyörittelystä.

Rekisteröimätön 20.01.2011 20:28

Okei, no toi rellunkone muuttaakin asiaa aika olellisesti. Kerran ranskalaisen omistaneena olen vannonut eten niihin sekaannu sen koommin... Kyllähän se sitten bensaan suuntautuu jos Jimnyä nyt sitten homaapi.

Mitenhän lie noi samurait sitten. Näkyypi saksan maalla olevan versioita 1.9 diisselillä... Liekö nekin rellun koneella. Suzuki ei tosiaan ole tainnut kovin kauaa tehdä dieseleitä vai tulleneeko uusiinkin autoihin kone jostain muualta.

Kiitokset vastauksista, tämä avarsi asiaa paljon.

Heguli 20.01.2011 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 732372)
Suzuki ei tosiaan ole tainnut kovin kauaa tehdä dieseleitä vai tulleneeko uusiinkin autoihin kone jostain muualta.

Ainakin osa Suzukin käyttämistä dieseleistä on käsittääkseni Fiat:n tekemiä. Tai olisko joku yhteisprojekti, en tarkkaan tiedä. Suzuki ei ole dieseleihin koskaan oikein panostanut, pikkuautot on perinteisesti olleet bensavehkeitä. Tänään tulleessa Tekniikan Maailmassa oli Suomen viime vuoden myyntitilastot ja myydyistä Suzukeista vain 5 % oli dieseleitä.

-MaTTi- 20.01.2011 23:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 732372)
Mitenhän lie noi samurait sitten. Näkyypi saksan maalla olevan versioita 1.9 diisselillä... Liekö nekin rellun koneella.

Samuraissa on PSA:n diisseli eli Pösöstä ja Sitikasta tuttu. Kyllähän nyt ranskalaiset on diesel-moottoreita osannu ennenki tehä, en mä ainakaan kauheesti tollasta vierastais.
Jos Jimnyn ostaisin niin ehdottomasti diisseli!

Nettiautossa näyttäis olevan yks myynnissä, kummallisen halpa vaikka oliskin veroton hinta: http://www.nettiauto.com/suzuki/jimny/3716624

uokki 20.01.2011 23:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 732444)
Samuraissa on PSA:n diisseli eli Pösöstä ja Sitikasta tuttu. Kyllähän nyt ranskalaiset on diesel-moottoreita osannu ennenki tehä, en mä ainakaan kauheesti tollasta vierastais.
Jos Jimnyn ostaisin niin ehdottomasti diisseli!

Nettiautossa näyttäis olevan yks myynnissä, kummallisen halpa vaikka oliskin veroton hinta: http://www.nettiauto.com/suzuki/jimny/3716624

Ihan mielenkiintoista vaan että Renault on kuitenkin maailman eniten dieselmoottoreita valmistava merkki...

A-P 21.01.2011 06:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 732444)
Nettiautossa näyttäis olevan yks myynnissä, kummallisen halpa vaikka oliskin veroton hinta: http://www.nettiauto.com/suzuki/jimny/3716624

Ei näköjään löydy tuolla rekisteritunnuksella autoakaan, ainakaan tekstarilla. Kuvat ei ole Suomesta, ja myyjänä Denis TROPIC. :D

A-P 21.01.2011 07:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uokki (Viesti 732447)
Ihan mielenkiintoista vaan että Renault on kuitenkin maailman eniten dieselmoottoreita valmistava merkki...

Riippuu keneltä kysyy, volkkaristilta vai bemaristilta. :D:D:D

Rekisteröimätön 21.01.2011 10:25

Niin voihan se olla että koneita paljon tekevät mutta ainakaan noista henkilöautoista ei ole paljoa hyvää sanottavaa... Tai sitten on sattunut huono yksilö, kuten napurille, serkulle ja puolelle kymmenelle muullekin tutulle pösön/rellun omistavalle

Arska-tehtaalta 21.01.2011 10:46

Vee nelikymppisessä rellu nakuttanu jo 300 tkm eikä loppua näy. Ei kulu öljyä eikä vettä, pelkkää ajoa.

macro 21.01.2011 13:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 732489)
Vee nelikymppisessä rellu nakuttanu jo 300 tkm eikä loppua näy. Ei kulu öljyä eikä vettä, pelkkää ajoa.

Omakohtaista kokemusta itelläki, -99 tdi s40 piti kansiremppa tehä n.300tkm, -00 tdi v40 ajettu viimesimmän tiedon mukaan yli 400tkm eikä ole konetta auottu. Sanoisin että paljon mainettaan parempi rellu-sukuinen tekniikka nuissa s/v40:ssä. Joihinkin joutuu remonttia tekemään, mutta enemmän tiedän niitä hyvin toimineita kuin remontoituja renun tekniikalla olevia autoja... Tiedän VAG-tekniikkaisia, ja muitakin muka luotettavia merkkejä joihin on pitäny kantta ropata 300tkm tienoilla...

Sitten jotku moittii PSA:n dieseleitä myös, mutta ku kattoo esim. tämän vuosituhannen alun mondeoita, joissa käsittääkseni on psa:n tekele keulilla, ni 3-400tkm ja ylikin ajettuja on paljon myynnissä. Ei kai ne ihan huonoja ole jos niillä semmosia määriä ajetaan? Nimimerkillä mondeon hankinta mielessä...

-MaTTi- 21.01.2011 16:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A-P (Viesti 732457)
Ei näköjään löydy tuolla rekisteritunnuksella autoakaan, ainakaan tekstarilla. Kuvat ei ole Suomesta, ja myyjänä Denis TROPIC. :D

Jahas, Denis on kadonnut kuin pieru saharaan tällä välin. :D Ei löydy ilmoa enää nettiautosta.

riude 15.02.2011 08:39

Liekkö kukaan selvitellyt moottorin vaihtoa bensasta dieseliksi?
Eli mitä vaatisi, vai onko nuo enää nykyään edes mahdollisia?

jappe 17.02.2011 16:52

Jimny
 
Vaimo haluaa vaihtaan Ka:n johonkin uudempaan. Kuulemma uusi Wrangler Rubicon on söpö. Mutta se jää kyllä haaveeksi. Siis tärkein ominaisuus on "söpö". Jimnykin kuluu söpöihin autoihin.

Paljonkohan kuluttaa kaupunkiajossa?
Ovatko herkkiä ruostumaan?

Siis bensamalli.

Jande 18.02.2011 08:02

sanotaan et n7-8l vakio renkailla ja 31" 10-12l bensaa
kulutus ei niin haitannut itseä mutta tankin pienuus. 40l.

jonka takia ite ainakin dieselöin oman jimnyn nyt kulutus 6-9l 31"

saattais olla myytävänäkin...
1.9td jimny.

wikke 18.02.2011 09:24

Vakiona vakio renkailla oli meillä ekan 30 tonnia kulutus 7.23 ja jotain. Kaiken laista ajoa, pääasiassa pikku pörräystä ja mökki matkoja. Kulutuksen "pienuus" yllätti suhteessa ilmoitettuihin arvoihin.

jkoiv 31.01.2012 08:38

Minkähänlainen operaatio tuo Jimnyn dieselöinti olisi? Tuo 1.5td kone menisi varmaan näppärästi mutta mistähän lie semmosen saisi hommattua. Alkanut kypsyttämään tuo bensan kulutus isommilla renkailla..

smgt 31.01.2012 11:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja riude (Viesti 740420)
Liekkö kukaan selvitellyt moottorin vaihtoa bensasta dieseliksi?
Eli mitä vaatisi, vai onko nuo enää nykyään edes mahdollisia?

onnistuu helposti ainaki alle 96 vuoden autoihin.
itellä on menossa bensa volvoon audin 2,5tdi moottori.

tuolla on puitu asiaa http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7927.0


Sivu luotu: 04:43 (GMT +2).