![]() |
VoMBat (C304 MB Diesel)
Nonni, saapui mies kaukaa pohjoisesta, läpi lumimyrskyn taivaltaneena, pudotti pihalle jäisen lumimöhkäleen ja vei HoTTenToTin mennessään pimeyteen...
Lumikasasta paljastui parinkin palstalaisen käsistä kiertänyt C304, "valmiiksi"dieselöitynä ja ampparikoppa pois purettuna, eli mainio aihio vaikka ja mihin... - työmatka-ajoon - roinan kuljetukseen höystettynä Hiabilla jota kukaan ei tahtonut ostaa - all terrain camperiksi - city / suburb maasturiksi, peli joka takavedollakin on 4x4 :cool: 20 litraa tuoretta etelän naftaa tankkiin, AGM akku lankulle, hyppyjohdoilla hehkuille sähötystä ja avaimen päältä NAPIsta - noin 3 sek pyörityksellä - käyntiin ! Ah, kyllä Saksalainen 5 sylinterinen esikammiodiesel osaa säväyttää käyntiäänellään, etenkin kun pakosarjan jälkeen ei ole mitään ! Vesiletkuja ei ex-omistaja ollut malttanut autoon asennella, vaikka hytistä melkein kaikki tarpeellinen löytyikin, pari pientä päivitysosaa kaivelin welhovarastoista, kymmenkunta litraa punaista glykolia pyttyyn ja koneeseen - hienosti toimii ! Eli Volvo + Mercedes Benz + all terrain (ehkä jatkossa automaatti) on nähnyt etelän valon + tammikuun vesisateen :p http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=73650 |
Nosta toi varasto koppi siihe päälle ni siin ois valmis peli.
Harjakatto ja kaikki. |
Lainaus:
Jokos on asunto-osa hommattu? |
mulla olis yks tollainen 5 kone melekeen joute, varalle tms? oisko 350tkm ajettu, tai sitten ei :D
|
Lainaus:
eikä kalliskaan ? sattuks siin oleen myös joutilas turbopakosarja ? tai edes putkenlähtö, eli etuputki ? nepä innostas... |
Lainaus:
|
Onko kukaan Volvoilija muuttanu näitä 12 volttisiks ??
Äkkiä ajatellen ihmeimmät lienee pyyhkijän ja lämppärin mosat ? |
Pitäsköhän tota lyhentää ja tehdä tuhatjalkanen evo 2.
|
Lainaus:
http://www.offrd.se/video/volvo-8x8 Ja unimogia viedään 6-0 |
On sitä osattu ropakandaa tehä ruattissakin:D
|
Lainaus:
VoMBat:iin tuotekehitys ehdotusta: Telin nosto polttoainetaloudellisuuden vuoksi. MAlli on yksinkertaisin ja kaunein, mitä pystyn miettimään, pari kapulaa/jerryä, joiden päälle etutelin ajaa ja kettingin pätkillä pulttaa rattaat ilmaan. Yksinkertaisin, kevein, toimintavarmin konsti. Varmasti kulutus tippuu 10-20%. Ehkä jopa enemmän riippuen akseleiden suuntapoikkeamista. Renkaiden kuluminen ei ole ongelma, mutta jos siltä näyttää muutaman tuhannen maantie kilometrin jälkeen, niin kulma ylös ja rattaille swap. Toiseksi takatelille voisi tehdä saman, kun ajaa metsässä ja pitää tehdä nopeita kurveja puiden ympäri. Tai sitten takavinssille laittaa pari rullakitaa, joista on valmiiksi köysi ja sen yhdistää vain vinssiin kiinni, kun tarvista on kurvata. |
Jeps
Telin nostoa kaavailin just tänään kaasuvaijerin virittelyn ohessa, vaan kenpä kertois mihin etuakselin lukon kellon letku oikeasti kuuluu - siis yläpäästään ? telin nosto olis vinssillä kätsä, kun sellanen tarvinnee lavan / kopin nyhtämiseen kuitenkin asennella... ilmapussi tai pari taas mahdollistais lehtien minimoinnin... :eek: |
Lainaus:
|
Lainaus:
tänks ! :o |
Lainaus:
Hydraulisylinteri, vaijeria ja ketjua, ohjaustehostajanpumppua lainataan kahden venttiilin avulla. Kojetaulussa valintakytkin ja painonappi Keventää, muttei nosta takatennareita ilmaan, koska takajousissa vain yksi lati paikoillaan. Jousi taipuu, meno helpottuu käännöksissä ja telin "hakatessa" ennen kiinnijäämistä.:cool: |
Tualta rofiilistas ku kuvia kattelin, ni mielenkiinto heräs sellasen kierre BJ:n kohalla? näkisköhän siitä enempiki kuvia?
|
Lainaus:
tehhään sitä hilijaa piilossa ;) ei vaan jahka siihen jotain tapahtuu niin katellaan... |
Oli tää ihan hiano noin niinku livenäkin nähtynä... :)
|
jokos on koeajelut suoritettu? kovasti kiinnostaa jaksaako voimamoottori kuljettaa volvoa.
|
ei oo viel tielle asti päässy, eli joudut vielä jännäämään asiaa... jollei riitä, niin otetaan Ahti avuks, tai OM 603 jahka jääratakausi on ohi,,, :rolleyes:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
juu, just semmoonen :rolleyes: |
perhana ku ei meinaa ehtii tekemään mitään...
tänään otin esiin kasan 12 V lamppuja, taskullisen 12 V releitä, ja suorittelin muutamia testejä... parkkivalolamppujen vaihdon jälkeen ei mikään vaihdetuista enää toiminut 12 Voltilla järjestelmää ponnistellessa... releet käteen yksitellen, ja tilalle 12 V relettä ja kas ! Niks ja toimii... eli kyllä tää taitaa kuitenkin saada uuden matalajännityksisen loppuelämän... vielä haastellisimpana ratkaistavana pidän toistaiseks pyyhkijä / lämppärin moottori muutosta, todnäk sekin ratkee melko helpolla... eiks palstalla tietävistä todella kukaan oo tällasta aiemmin muutellu 12 voltille ? |
eiks palstalla tietävistä todella kukaan oo tällasta aiemmin muutellu 12 voltille ?[/QUOTE]
siinä minun entisessä mäyräkoirassa oli muutettu sähköt 12 v jännitteelle. Sihvosen Reijo sen auton oli rakentanut. kysyppä Reijolta tai Holst :lta veikkaan et on pojillakin ollu sormensa pelissä. |
Lainaus:
Ainakin sellainen muistikuva, saatto olla myös et oli samasta siviilipelistä. Ne oli ainakin aluksi hukassa.. Vanhus ei enää muistanu varmasti mut kokeile miten pyörii niin selviää. Mikäs 24v järjestelmässä vikana? ostat uuden 24v startin ja hehkut releellä... |
Sivu luotu: 05:13 (GMT +2). |