Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   vääntösauva (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80004)

2,4TD 15.01.2011 14:58

vääntösauva
 
Hei, onko kukaan siirtänyt vääntösauvan kiristystä pooreiltaan lisää?
Hiluxi kyseessä ja ajattelin josko tuota poorijakoa muuttamalla saisi nostettua lisää siten että ei tarvi vääntää kiristystä tappiin ja jää joustovaaraakin vielä.
Takapään nostohan on helpompaa riipukkeita muuttamalla ja laittamalla tavaraa jousien alle.
Kuitenkin n5cm nosto riittää tässä tapauksessa.

Yölento 15.01.2011 15:01

Ei kai se sauvan kiriminen joustovaroihin mitenkään vaikuta? :confused:
Eikös vaikutus ole ihan sama kääntääkö booria vai kiriikö sitä sauvaa sillä ruuvilla?

JJ90 15.01.2011 18:51

Ulosjousto poistuu tappiin kirimällä?

-MaTTi- 15.01.2011 19:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 730847)
Ulosjousto poistuu tappiin kirimällä?

Kuten yölento jo sanoikin, aivan sama onko ne tappiin kiritty vai booria hyppäyttämällä samaan asentoon saatettu. Jos ylätukivarret nojaa pyörillään ollessa pohjauskumeihin niin ne on "tappiin kiritty" oli se tehty kummalla tavalla tahansa, eli tällöin ulosjoustoa ei enää ole.

SDORIn palikat vaan väliin niin saadaan kaupanpäälle vielä reilumpi ulosjoustokin vakioon/sauvojen kirimiseen verrattuna.

sos 16.01.2011 11:04

sori topiikin lainaaminen mut mites ku pitäs suburbania laskea ni tuleeko ongelmia vääntösauvaa löysäämällä

2,4TD 16.01.2011 13:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 730857)
SDORIn palikat vaan väliin niin saadaan kaupanpäälle vielä reilumpi ulosjoustokin vakioon/sauvojen kirimiseen verrattuna.

Sopiiko tuollaiset risukeulaan ja mistä noita saa?

Daddy's Toy 16.01.2011 14:08

Sopii ja saa esim tuolta:

http://www.cros4wd.com/verkkokauppa/...cmo1qrdme771m7

Rekisteröimätön 16.01.2011 14:32

Onko kellään mitään fiksua ratkaisua tohon jos on korokepalat pyöräntuennassa, niin etuvetareiden kulma muuttuu haasteellisemmaks, olen itse kuvitellut, että olis kestävyyden kannalta edukasta jos vetarit olis pääasiassa melko suorassa?

Olen säädellyt vääntösauvoja ja todennut, että ilman korokepaloja säätömahdollisuus ei ole maatamullistava jos huomioidaan samaan aikaan ulosjousto, sisäänjousto, mahdollinen sauvojen kuoleentuminen, vetarien asento...

Mites isoja nakkeja etuvoimansiirto kestää, ny ilman korotusosia on 235/85/16 ja ajatellu, että mahdolliset ketjut on takana mm. siksi kun takavoimansiirto vahvempi ja tilaa enemmän, missä vaiheessa tulee kestävyysongelmat vastaan?


Sivu luotu: 18:11 (GMT +2).