Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patrollin jarrujen säätö (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79884)

Tolu 11.01.2011 19:39

Patrollin jarrujen säätö
 
Elikkäs kyseessä on -82 ptäkä patrolli. Leimalla sanoivat takajarruista. Toinen oli 1.9 ja toinen 1.1 eli hylky. Sanoivat että siinä on systeemi mikä säätää etu- ja takajarrujen välistä tehoa. Kyseessä ei ole painon mukaan säätyvä mekanismi. Ongelma on siis että takajarrut menee ennen etujarruja lukkoon. kenelläkään tietoa miten kyseinen härpäke toimii ja miten säädetään?:confused:

Samsonite 11.01.2011 20:05

"Kuormituksen mukaan säätävä paineenrajoitusventtiili (NLSV)"
on härpäkkeen hieno nimi. Teräsmollikka liikkuu sisällä, alkuperänen asento on 10 astetta etupää takapäätä ylempänä.

Säätöä ei ilmeisesti ole, asennon muuttaminen pitäs vaikuttaa jos muuten ehjä laite. :D

tiipe 11.01.2011 20:07

huonommin pitävää enemmin pintaa päin niin ei oo hätää ,onko jarrut olleet auki /putsattu paskasta rasvasta ym .

Tolu 11.01.2011 20:21

jarrut on nopeasti läpikäyty. pitänee käydä uudelleen läpi. kiitokset vastauksista:cool:

SauliS 11.01.2011 20:23

Joissakin Patroleissa on muistaakseni sellainen takajarrupiirin "hidastusventtiili", eli se ei varsinaisesti säädä jarruvoimaa vaan hidastaa takapäätä että etupää ehtis lukkoon ensin. Paljonko edessä jarruvoimat? Mieleen tulee että joko etujarrut on liian heikot tai sitten ko. venttiili pashana.

tiipe 11.01.2011 20:25

tiukkaa huononpaa puolta sen verran että on nahkea pyörittää pitäis riittää.itse vaihdan uudet palat ja kengät joka katsatukseen ja pistän reilusti pintaa pari päivää ajoa niin tasottuu vielä niin ei ole ollu ongelmaa jarrujen kanssa .

Samsonite 11.01.2011 20:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SauliS (Viesti 729811)
Joissakin Patroleissa on muistaakseni sellainen takajarrupiirin "hidastusventtiili", eli se ei varsinaisesti säädä jarruvoimaa vaan hidastaa takapäätä että etupää ehtis lukkoon ensin. Paljonko edessä jarruvoimat? Mieleen tulee että joko etujarrut on liian heikot tai sitten ko. venttiili pashana.

Alkupään vehkeissä on ainakin vielä tuo kuulahelvettisysteemi. Löytyy kuvakin mutten jaksa tuusata kameran kanssa ja skanneria ei ole.

Tolu 11.01.2011 23:03

edessä tais olla 2.0 molemmin puolin. Mun mielestä katsastusmies puhu että ois hidastavuuden mukaan säätyvä. Eli tais puhua ihan höpöjä tai sit itse ollu ihan ajatuksissa ja kuullu jotai..... No pitää huomen käydä jarrut läpi ja käyttää kaverin jarrudynamometrillä ennen uudelleenkäyntiä konttorilla.

SauliS 11.01.2011 23:20

Mun muistaakseni pitäis olla ainakin 3kN edessä jos vaan rullilla pito riittää! Mutta en osaa sanoa onko se ongelma nyt edessä vai takana, arvauksiahan nämä vain on

Tolu 11.01.2011 23:25

katsastusmies ainakin sano että toiselta takajarrulta kun saa tehoja pois niin hyvä. Korjausmääräystä ei tullut siitä että perä menee eka lukkoon mutta on aika vi***mainen ajaa talvella.

jaska77 15.09.2014 08:11

Moro. mulla vikana tossa omassa kans että pienellä jarrujen koskemisella saa takajarrut jo lukkoon. ei siis naksahda mitenkään lukkoon mutta ovat liian tehokkaat etjarruihin nähden ja varsinkin hiekalla oudokseltaan toisen auton jarruihin tottuneena saan aina takapyörät lukkoon.
Jostain löyty googlella että jonkun jousen kireyttä pystys säätän prikoilla tai jotenkin muuten säätään mutten nyt tajunnut sit taas että miten.tarviiko purkaa? poljin ei painu paljoakaan että tuskin ainakaan ilmaa on mitenkään hirveemmin etujarruissa tms.

En muista vm mutta tän näkönen härpäke. http://aijaa.com/mqwnQy


Sivu luotu: 09:11 (GMT +2).