![]() |
Pätevät ohjeet ve4 pumpun kasaukseen
http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=6694
tosin tämä pumppu johonkin volkkariin mutta ideana sama |
Lainaus:
|
Jeps, hyvin kuvattu ja selitetty, mutta voisin sanoa jotta aika mielenkiintoinen ajettava vois olla tuo peli noiden säätöjen jälkeen...
- ei mitattu esi-iskua (se prikka nestepään männän ja nokkalevyn välissä) - hydraulinen ennakonsäätö, ei tehty mitään - paineventtiili tarkastamatta - paineensäätöventtiili tarkastamatta (eli kotelopaineet mitä sattuu) - paluuvirtausventtiilit säätämättä (tyhjäkäynnin tasaisuus???) Ja kaikkein hauskin... Laittoivat viimeiseksi karan stefan, vaika kannattaa laittaa ekaksi ja karseella vaseliinilla, jottei akseli kilahda heti liukulaakereihin tai sitte stefa pala kun ei ole voideltu. Lisäksi löivätt sen "holkilla", jolloin jousi saattaa irrota ja stefa vuotaa (+parhaissa tapauksissa se stefan jousi syö rungon pas2!!!!) TUOLLAISEN REMONTIN JÄLKEEN PUMPPU ON EHDOTTOMASTI PENKITETTÄVÄ, koska kaikki säädöt on mitä sattuu!!! Ja puhtautta kannattaa harrastaa, koska tuossa kasauksessa oli kiitettävä määrä "mustaa täplää" koko toosa täynnä. Kasatessa itse olen käyttänyt MPÖ / DIESEL n. 3litraa "astiassa", jossa olen JOKAISEN OSAN huuhdellut ENNEN ASENNUSTA, jolloin se on varmasti 1. PUHDAS 2. VOIDELTU 3. KORROOSIOSUOJATTU koska esim. nestepää jumiutuu pelkästään siitä, kun sitä on pidetty kädessä ja siitä irtoava hiki/lika/kosteus jumiuttaa osan jonka välys on 1/1000mm Ja moottoriöljyä tuonne ei kannata "ruiskutella" koska se pehmentää kumirenkaat! Mutta hyvät ohjeet muuten ensikertalaisille"! |
Sivu luotu: 09:26 (GMT +2). |