![]() |
Suzuki SJ410 '85 Vol.2
Juu, eli järjestyksessään toinen omistamani Suzuki jota rakennellaan nyt sitten reilusti enemmän kuin vanhaa. Aikasemman kanssa kun mentiin mahdollisimman halvalla niin nyt sitten satsataan hiukan enemmän. Eli, intin takia myin vanhan pois pihasta ruostumasta mutta nyt sitten viime kesänä iski huikea maastoauto kuume ja auto oli taas saatava. Syksyllä sitten löytyikin hyvä kohde turusta ja sehän piti hakea heti. Alkuvaikutelma oli että "ompas tämä hyvässä kunnossa!" mutta todellisuus kuitenkin iski ja kovaa kun päästiin autoa purkamaan. Lasikuitua, kittiä, alumiinilappuja ynnä muita pikakorjauksia oli siellä sun täällä joten joutui purkamaan tosi paljon ennen kuin sai tehtyä jotain pysyvää.
Nyt tehty: - Kaaret avarrettu - Kori hitsattu ja ylimaalattu - 31"x10,5" Insa Turbo Saharat Suzukin käännetyillä peltivanteilla - Uusi 30L turvatankki joka siirrettiin sisätilaan - Preluden tukevammat jakkarat - Asiallinen Snorkkeli! :D - Alusta: Calminin 5" Combo Suspension System Tekemättä toistaiseksi: - Kumiset kaarilevikkeet. Asennellaan samalla kuin alustakin - Tossun tekemät jakolaatikon välitykset. Asennellaan myös samalla kun alustaa laitetaan. - Takaperän lukon hitsaus. Tarkoituksena kuitenkin vielä tän vuoden aikana vaihtaa Lock Rightiin - ~30mm spacerit - Palkkipuskimet - Vinssi keulille - Safariteline - Offitunkin teline Suunnitelmissa lähitulevaisuudessa: - Katon poistaminen? - Ulkoiset turvakaaret - Etuperään ARB - Kompura Kuvia: http://img513.imageshack.us/img513/8...g0042rj.th.jpg Tästä lähdettiin. Piti vaan vähän paikata reikiä mutta näin paljon joutui purkamaan ennen kuin tuli tervettä peltiä vastaan. http://img703.imageshack.us/img703/5289/img0047w.th.jpg Iskareiden kiinnikkeet jouduttiin uudestaan vääntämään kun vanhoja ei oikeastaan enään edes ollut. http://img189.imageshack.us/img189/4...0048qsd.th.jpg Ja siinä onkin sitten jo hieman uutta peltiä ja kaarta. http://img832.imageshack.us/img832/1...g0050xq.th.jpg Hyvin toi avartaminen tilaa kaariin. Nyt mitattuna 18cm renkaan pinnasta kaaren reunaan. Alustan kanssa tuo nousee tuosta sen reilu 10cm vielä. Ei pitäisi olla ongelmia joustoissa. http://img132.imageshack.us/img132/3...g0053ps.th.jpg Yleiskatsaus. http://img220.imageshack.us/img220/6...g0054yh.th.jpg Tämän verran nyt näin alkuunsa lähti suzukista irti. http://img690.imageshack.us/img690/4...g0128qe.th.jpg Kaaret kun saatiin jonkinlaisiin kuosiin niin ruvettiin helmapalkkia vääntämään. 100mm x 100mm x 5mm rhs löysi paikkansa pienen mänttäämisen jälkeen. Melkoisen järeältä näyttää tuossa kuvassa mutta kestää varmasti. Melkoisen saman kokoinen alkuperäisen helman kanssa. http://img263.imageshack.us/img263/9...g0127zx.th.jpg http://img716.imageshack.us/img716/9...g0129do.th.jpg http://img440.imageshack.us/img440/4286/img0044x.th.jpg http://img577.imageshack.us/img577/4083/img0132r.th.jpg Helmat hitsatut ja takapää muutenkin aika hyvin kasassa. http://img38.imageshack.us/img38/120/img0493gy.th.jpg Etukaarien hitsausta. http://img132.imageshack.us/img132/1...g0490bm.th.jpg http://img717.imageshack.us/img717/6656/img0491h.th.jpg http://img3.imageshack.us/img3/5611/img0546kp.th.jpg Aluksi ajatus oli että "Mun autoon ei tule sitten yhtään pakkelia!" Mutta pakkohan sitä oli hiukan laittaa että saadaan ulkoasu siistimmäksi. Saa nähdä nyt sitten jäävätkö kaikki metsään jo ekalla reissulla. http://img194.imageshack.us/img194/732/img0489h.th.jpg Turvatankin sovittelua ja letkujen vetoa. http://img836.imageshack.us/img836/5656/img0547h.th.jpg Kodin Terrasta sattui mukaan ilmastointiräppänä. Pääsee ilma hiukan vaihtumaan niin ei mene lasi niin herkästi huuruun. http://img24.imageshack.us/img24/2528/img0585mxc.th.jpg Lattian hitsaukset kun saatiin valmiiksi niin sitten ruvettiin lattian röpömassaukseen http://img196.imageshack.us/img196/866/img0637na.th.jpg http://img406.imageshack.us/img406/6035/img0645o.th.jpg http://img33.imageshack.us/img33/3222/img0652yl.th.jpg http://img834.imageshack.us/img834/443/img0648y.th.jpg http://img690.imageshack.us/img690/4249/img0671x.th.jpg http://img842.imageshack.us/img842/6084/img0672m.th.jpg http://img402.imageshack.us/img402/6...0670mah.th.jpg http://img41.imageshack.us/img41/1346/img0669n.th.jpg http://img839.imageshack.us/img839/6344/img0675a.th.jpg http://img26.imageshack.us/img26/6328/img0692u.th.jpg Ensimmäiset pienet kokeilut! http://img690.imageshack.us/img690/8...g0674ql.th.jpg Ja pakko sanoa että komea siitä tuli! Ehkäpä jopa liiankin hyvä metsiin. :D Kuvassa myös itse kaveri jolle erittäin suuri kiitos auton eteen nähdystä vaivasta ja tallipaikasta! |
Haa, pieniä teknisiä murheita tuli kun jakolaatikko otti ja jumitui. Huomenna hinaus talliin ja samalla takaperää auki ja lankaa sulamaan. Jos sitä lauantaina pääsisi ottamaan ensimmäiset rymistelyt lyttylässä? Ja tälläinen saapui sähköpostiin:
Message from Calmini Products: SS4594. Scheduled Delivery: 28-January-2011. Current location: Philadelphia, PA, United States. Eli sieltä se 5" alustasarja pikku hiljaa hiipii tänne päin. ;) |
Jahas, tänään posti pate toi ensimmäisen laatikon neljästä. ->
http://img266.imageshack.us/img266/7...4178259.th.jpg Täytyy sanoa että osien laatu ja tarvikevahvuus yllätti. Luulisi lähes 10mm vahvasta plootusta valmistetun riipukkeen kestävän suskan alla. :D Uskomattoman nopeasti saapu UPS:n kautta alle 8:ssa päivässä suoraan Bakersfield, CA:sta. o: Tullissakin käyttivät mun puolesta. Loput kolme lootaa pitäisi saapua huomenissa. Viikonloppuna sitten tietää mitä tekee. :D |
Hyvän näköinen projekti!:cool:
Sitte vielä pikku ehdotuksena, että voisitko laittaa noita kuvia ihan palstan omalle servulle kun tuolta imagecrapista on niin vittumainen selailla? :rolleyes: |
Kiitän! Juu, mielessä kävi mutta siihen se jäikin. :D Imageshackkin kun sain helposti lisättyä kaikki kuvat kerralla. Mutta, voisi tässä joku kerta vähän nähdä vaivaa ja lisätä kuvat palstan palvelimelle pienennettynä.
Perkule, eipä tulleet loput kolme laatikkoa tänäpä, mutta kaipa nuo sitten viikon alussa tulevat. Asentelu taitaa vähän venähtää kun on muuttohommia edessä. :/ |
Noniin, nyt on vihdoin ja viimein taas jotain tapahtunut auton kanssa. Tänä viikonloppuna sain itsestäni irti että laitoin etupään jousituksen kuntoon. Auto näyttää nyt omaan silmään tosi hyvältä, mutta nyt tuli ongelmaksi kardaanit. Etukardaani on aivan liian lyhyt ja takakardaani murtaa niin että ajamisesta ei tule käytännössä yhtään mitään. Mikäs neuvoksi? Calminilta tuli mukana etukardaanin spacerit mutta eivät sopineet. Varmaankin 413:n kardaaniin sopivat? Joutavat myyntiin eli jos joku kokee tarvitsevansa niin yv:tä. Pitäisikö sitä sitten laittaa tilaukseen uudet pidemmät kardaanit.? :S No mutta parit kuvat nykykuosista:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81281 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81280 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81279 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81277 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81276 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81278 |
Kaikki ameriikan osat on 413/samurain, joten siksi juurikin ei kardaanin spacerissa jako passaa.
Omaan silmään tuo kyllä näyttää aivan liian korkealta, joten ehkä kannattaisi hiukan madaltaa niin alkaisi kardaanitkin paremmin riittämään. Liiasta korkeudesta ei kuitenkaan ole muuta kuin haittaa maastossa, ja susukit kun muutenkin ovat jokseenkin kaatumatautisia... Hyvältä ja huolella tehdyltähän se muuten kyllä näyttää. Jos meinaat tuossa korkeudessa sitä kuitenkin pitää, niin sitten isompaa rengasta alle että tulee lokareihin vähän enemmän täytettä!:cool: |
Lainaus:
Niin joo, sieltä piti kyllä ihan tulla SJ410:n kardaaneihin sopivat palat mutta ilmeisesti sitten tapahtunut joku sekaannus. Mutta, uutta yhteyttä vaan sinne suuntaan jos vaikka sais hyvän tarjouksen kardaaneista. Sikälimikäli he sellaisia sj410:n sopivia valmistavat. Varovaisesti katoin cross4wd:ltä osia ja siihen loppu kun näin hinnat. Kohtalaiset katteet firmalla. o: |
Siistiä settiä! Kyllä toi alusta varmaan ajossa alkaa nöyrtyyn, nokalle vaan painavampaa konetta ja vinssit eteen ja taakke. :D Aika korkee siitä tuli.
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 00:14 (GMT +2). |