![]() |
Auton lämmitys trailerin päällä
Nyt kun tuntuu noita pakkasia riittävän ihan omiks ja muidenkin tarpeiksi.. Niin onko kukaan miettinyt tai toteuttanut jotenkin systeemiä, että saisi moottorin lämpöiseksi trailerin päällä? 3-kympin pakkasessa kun hinailee muutaman sata kilometriä autoa, niin onpahan melkoisen kylmä möykky lyödä käymään se..
|
Kaverilla sprintti auton lämmitys agrikaatilla kisamatkoilla hyvin toiminut .
|
Lohkolämmitin tai vesiwebasto??
|
Muurikan kaasupoltin öljypohjan alle todettu toimivaksi.
Eikä tarvii puiden kanssa leikkiä, jotta saa bölsarit pinnasta hiiltymään ja sisältä kylmäks. |
Millanen nestekaasu tulee pullosta ulos palaen 30 asteen pakkasessa???No jos pitkäletku niin jäätyy siinä-sitten??
|
Annat koneen käydä siel kärryssä?.
|
Lainaus:
|
Ei ehkä paras mutta yksinkertainen ja halpa ratkaisu on sellainen retkikeittimen partuunalla toimiva toho. Maksaa parikymppiä ja sen saa vaikka takin alle lämpeämään. Ei nimittäin toimi sekään pidemmän päälle alle -15 lämpötilassa. Sillä tohottaa ensin öljypohjaan ja sitten imusarjaan. Ottaa tietysti oman aikansa mutta jos nyt ei ihan ammatikseen tuota tee niin välttää..?
|
1000w invertteri ja lohkolämmitin (500w). voi pitää vaikka koko matkan roikassa.
|
Yhen tutun kilpurin konehuonetta lämmitetään ajonaikana johtamalla vetoauton pakokaasut
kilpurin konehuoneeseen. Kuulemma auttaa. Tosin veturina ei saa olla mikään lakutuubaa puskeva kivisodan aikainen maamottori. ;) |
yks ääni inve + lohkis keula peitettynä
toinen ääni toholle tietyin varauksin, oliskos pikku master tms löpölämppä mitään vaikkapa alumiinikolalla ilmaa ohjaten, siis parkissa perillä lievä ot: onks se sitten sen kylmempi - 30 asteen pakkasessa, on sitten hinattu satoja kilsoja tai ei ollenkaan - äkkiä ajatellen ei vaikutusta |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
just näin ! |
Lainaus:
Mutta joo agrigaatti,tai sitten jättää vaan käyntiin. Miksi sen pitää olla lämmin siellä kyydissä???? |
Lisätään vielä yksi nerokas idea että...
...kätevä kaveri kytkee veto,ja kyydissä olevan auton jäähdytysjärjestelmät yhteen. Esim. takalämppäriltä letkut todella kätevästi vaikka hydrauli pikaliittimillä kyydissä olevan auton lämppäriletkulähtöihin...:eek::eek::eek::D Helppoa,nopeaa,ja halpaa...ja ennenkaikkea kätevää. Tai sitten vaihtaa vetoautosta kuumat öljyt ja nesteet siihen kyydissä olevaan ihan vaan ämpärillä(ja siitä kyydissä olevasta ne oli laskettu kannuihin jotka ovat auton sisällä lämpöisessä,heti kyytiin ajon jälkeen)... |
Lainaus:
eiks se auto vaan kannattais pitää käynnis. |
Lainaus:
No aika tarkalle menee kyllä. |
Tuo pikaliittimillä yhteehän on taivaan vanha keino, mutta tekee sen vasta sitten kun on perillä.
Ei siinä lämpenemisessä kauaa mene kun käyntilämpimastä koneesta neste otetaan. |
Katettu traileri.Ei kovin kummoista patteria/sisätilanlämppäriä ja agrekaattia tarvitse.nopea lämmittää ja pysyy plussalla aika pitkään.
Raskampi pressu auton yli ja lämppäri sinne töhisemän toimii kanssa kivasti. |
Lainaus:
|
Myös intin tekoissa oli letkutusmahdollisuus, mutta sen käyttäminen oli käytännössä kielletty, koska kukaan ei oikeestaan tienny, millaset mehut missäkin vehkeessä oli. Sen sijaan opetettiin kyl käyttämään "kannettavaa lohkolämmitintä" eli tollanen matkalaukun kokonen alumiinisäiliö, jota lämmitettiin puhalluslampulla ja siitä kytkettiin letkut tekan pikaliittimiin.
|
Lainaus:
http://www.autoilijan.net/tuote/1/39...0w-2tahti.html Mukavan lämmin moottori -30asteen pakkasessa jo parin tunnin jälkeen käytön jälkeen. |
Umpikärry ja Webasto
Umpikärry ja webasto yms. niin ei laitteet jäädy kuljetuksen aikana.:eek:
Ei muuten ole yks eikä kaks kisapeliä, jotka on poikinut pakkaskuljetuksen jälkeen kun on yritetty umpijäistä peliä väkisin käyntiin :mad: |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 00:53 (GMT +2). |