Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Auton lämmitys trailerin päällä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79459)

rhm 30.12.2010 11:39

Auton lämmitys trailerin päällä
 
Nyt kun tuntuu noita pakkasia riittävän ihan omiks ja muidenkin tarpeiksi.. Niin onko kukaan miettinyt tai toteuttanut jotenkin systeemiä, että saisi moottorin lämpöiseksi trailerin päällä? 3-kympin pakkasessa kun hinailee muutaman sata kilometriä autoa, niin onpahan melkoisen kylmä möykky lyödä käymään se..

tiipe 30.12.2010 11:43

Kaverilla sprintti auton lämmitys agrikaatilla kisamatkoilla hyvin toiminut .

Rekisteröimätön 30.12.2010 11:43

Lohkolämmitin tai vesiwebasto??

kivinen 30.12.2010 12:13

Muurikan kaasupoltin öljypohjan alle todettu toimivaksi.
Eikä tarvii puiden kanssa leikkiä, jotta saa bölsarit pinnasta hiiltymään ja sisältä kylmäks.

uokki 30.12.2010 12:19

Millanen nestekaasu tulee pullosta ulos palaen 30 asteen pakkasessa???No jos pitkäletku niin jäätyy siinä-sitten??

Rekisteröimätön 30.12.2010 12:25

Annat koneen käydä siel kärryssä?.

kivinen 30.12.2010 12:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uokki (Viesti 726244)
Millanen nestekaasu tulee pullosta ulos palaen 30 asteen pakkasessa???No jos pitkäletku niin jäätyy siinä-sitten??

Ei tule nestekaasu ulos pullosta enää -20C:ssä. Me ollaan pidetty pulloa kuorkin hytissä niin pelaa ihan hyvin.

SauliS 30.12.2010 12:29

Ei ehkä paras mutta yksinkertainen ja halpa ratkaisu on sellainen retkikeittimen partuunalla toimiva toho. Maksaa parikymppiä ja sen saa vaikka takin alle lämpeämään. Ei nimittäin toimi sekään pidemmän päälle alle -15 lämpötilassa. Sillä tohottaa ensin öljypohjaan ja sitten imusarjaan. Ottaa tietysti oman aikansa mutta jos nyt ei ihan ammatikseen tuota tee niin välttää..?

OPA 30.12.2010 12:47

1000w invertteri ja lohkolämmitin (500w). voi pitää vaikka koko matkan roikassa.

bluevan 30.12.2010 13:04

Yhen tutun kilpurin konehuonetta lämmitetään ajonaikana johtamalla vetoauton pakokaasut
kilpurin konehuoneeseen. Kuulemma auttaa.

Tosin veturina ei saa olla mikään lakutuubaa puskeva kivisodan aikainen maamottori. ;)

pee 30.12.2010 15:52

yks ääni inve + lohkis keula peitettynä

toinen ääni toholle tietyin varauksin, oliskos pikku master tms löpölämppä mitään vaikkapa alumiinikolalla ilmaa ohjaten, siis parkissa perillä

lievä ot:

onks se sitten sen kylmempi - 30 asteen pakkasessa, on sitten hinattu satoja kilsoja tai ei ollenkaan - äkkiä ajatellen ei vaikutusta

Heguli 30.12.2010 16:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 726304)
onks se sitten sen kylmempi - 30 asteen pakkasessa, on sitten hinattu satoja kilsoja tai ei ollenkaan - äkkiä ajatellen ei vaikutusta

Ei tuulella ole vaikutusta auton moottorin lämpötilaan. Paitsi tietysti sillä tavalla, että lämmin moottori tietysti jäähtyy hinattaessa (=tuulessa) nopeammin kuin jos auto olisi paikoillaan.

rhm 30.12.2010 16:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 726312)
Ei tuulella ole vaikutusta auton moottorin lämpötilaan. Paitsi tietysti sillä tavalla, että lämmin moottori tietysti jäähtyy hinattaessa (=tuulessa) nopeammin kuin jos auto olisi paikoillaan.

No tuota pointtia mä nyt tarkotinkin, kun sen ei tarvi olla kun tunti siel niin on kylmä möykky, vaikka olis ajettu lämpösestä tallista kärrylle..

pee 30.12.2010 16:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja rhm (Viesti 726318)
No tuota pointtia mä nyt tarkotinkin, kun sen ei tarvi olla kun tunti siel niin on kylmä möykky, vaikka olis ajettu lämpösestä tallista kärrylle..


just näin !

Bj Andy 30.12.2010 18:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja OPA (Viesti 726253)
1000w invertteri ja lohkolämmitin (500w). voi pitää vaikka koko matkan roikassa.

Tarvii olla rajumpi laturi että piisaa sähkö...

Mutta joo agrigaatti,tai sitten jättää vaan käyntiin.

Miksi sen pitää olla lämmin siellä kyydissä????

Bj Andy 30.12.2010 18:33

Lisätään vielä yksi nerokas idea että...

...kätevä kaveri kytkee veto,ja kyydissä olevan auton jäähdytysjärjestelmät yhteen. Esim. takalämppäriltä letkut todella kätevästi vaikka hydrauli pikaliittimillä kyydissä olevan auton lämppäriletkulähtöihin...:eek::eek::eek::D Helppoa,nopeaa,ja halpaa...ja ennenkaikkea kätevää.

Tai sitten vaihtaa vetoautosta kuumat öljyt ja nesteet siihen kyydissä olevaan ihan vaan ämpärillä(ja siitä kyydissä olevasta ne oli laskettu kannuihin jotka ovat auton sisällä lämpöisessä,heti kyytiin ajon jälkeen)...

HV 30.12.2010 18:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 726347)
Lisätään vielä yksi nerokas idea että...

...kätevä kaveri kytkee veto,ja kyydissä olevan auton jäähdytysjärjestelmät yhteen. Esim. takalämppäriltä letkut todella kätevästi vaikka hydrauli pikaliittimillä kyydissä olevan auton lämppäriletkulähtöihin...:eek::eek::eek::D Helppoa,nopeaa,ja halpaa...ja ennenkaikkea kätevää.

Tai sitten vaihtaa vetoautosta kuumat öljyt ja nesteet siihen kyydissä olevaan ihan vaan ämpärillä(ja siitä kyydissä olevasta ne oli laskettu kannuihin jotka ovat auton sisällä lämpöisessä,heti kyytiin ajon jälkeen)...

Kyllä ihminen on viisas... :D:D:D

eiks se auto vaan kannattais pitää käynnis.

OPA 30.12.2010 20:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 726344)
Tarvii olla rajumpi laturi että piisaa sähkö...

Mutta joo agrigaatti,tai sitten jättää vaan käyntiin.

Miksi sen pitää olla lämmin siellä kyydissä????

100A laturistahan saa 1200W. joten jos edes jollain hyötysuhteella invertteri toimii niin pitäisi riittää ajaessa.

No aika tarkalle menee kyllä.

Rak 30.12.2010 21:08

Tuo pikaliittimillä yhteehän on taivaan vanha keino, mutta tekee sen vasta sitten kun on perillä.

Ei siinä lämpenemisessä kauaa mene kun käyntilämpimastä koneesta neste otetaan.

h-a-r-z-a 30.12.2010 21:56

Katettu traileri.Ei kovin kummoista patteria/sisätilanlämppäriä ja agrekaattia tarvitse.nopea lämmittää ja pysyy plussalla aika pitkään.
Raskampi pressu auton yli ja lämppäri sinne töhisemän toimii kanssa kivasti.

Arppa 31.12.2010 02:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rak (Viesti 726397)
Tuo pikaliittimillä yhteehän on taivaan vanha keino, mutta tekee sen vasta sitten kun on perillä.

Ei siinä lämpenemisessä kauaa mene kun käyntilämpimastä koneesta neste otetaan.

täytyy olla taivahan vanha keino ku jo tgb volvoissakin on pikaliittimet vakiona :) Ne on tosin sille armymallin hyperlämppärille joka samlla kuumottaa auton ja teltan

Viipo 31.12.2010 03:54

Myös intin tekoissa oli letkutusmahdollisuus, mutta sen käyttäminen oli käytännössä kielletty, koska kukaan ei oikeestaan tienny, millaset mehut missäkin vehkeessä oli. Sen sijaan opetettiin kyl käyttämään "kannettavaa lohkolämmitintä" eli tollanen matkalaukun kokonen alumiinisäiliö, jota lämmitettiin puhalluslampulla ja siitä kytkettiin letkut tekan pikaliittimiin.

S.K. 31.12.2010 20:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja OPA (Viesti 726253)
1000w invertteri ja lohkolämmitin (500w). voi pitää vaikka koko matkan roikassa.

Tommosella tuli viime talvena lämmitettyä kilpuria jossa on lohkolämmitin.
http://www.autoilijan.net/tuote/1/39...0w-2tahti.html

Mukavan lämmin moottori -30asteen pakkasessa jo parin tunnin jälkeen käytön jälkeen.

Byrocrat 31.12.2010 23:00

Umpikärry ja Webasto
 
Umpikärry ja webasto yms. niin ei laitteet jäädy kuljetuksen aikana.:eek:
Ei muuten ole yks eikä kaks kisapeliä, jotka on poikinut pakkaskuljetuksen jälkeen kun on yritetty umpijäistä peliä väkisin käyntiin :mad:

Rompe1 01.01.2011 02:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 726347)
Lisätään vielä yksi nerokas idea että...

...kätevä kaveri kytkee veto,ja kyydissä olevan auton jäähdytysjärjestelmät yhteen. Esim. takalämppäriltä letkut todella kätevästi vaikka hydrauli pikaliittimillä kyydissä olevan auton lämppäriletkulähtöihin...:eek::eek::eek::D Helppoa,nopeaa,ja halpaa...ja ennenkaikkea kätevää.

Tai sitten vaihtaa vetoautosta kuumat öljyt ja nesteet siihen kyydissä olevaan ihan vaan ämpärillä(ja siitä kyydissä olevasta ne oli laskettu kannuihin jotka ovat auton sisällä lämpöisessä,heti kyytiin ajon jälkeen)...

Tää olis aika kova sana kyl...


Sivu luotu: 00:53 (GMT +2).