![]() |
Lj:n ohajustehostin piettää melkoista metakkaa kylmänä
Onkohan tuosta läjästä ohjaustehostimen pumppu kenties heikolla hapella kun piettää todella rumaa ulinaa ja vinkumista kylmänä kun käynnistää auton(pakkasta jos vaikka -20) Jos antaa rauhassa auton käydä ja lämmetä eikä koske rattiin niin sillon ei niin pahasti ujella mutta jos rattiin koskee niin sillon on kovempi ääni luonnollisesti.
Aikansa kun antaa lämmetä ja lähtee vasta sitten ajamaan niin sitten ääni on jo ihan siedettävän pieni eikä tyhjäkäynnillä pidä oikeastaan enään ollenkaan ääntä. Huomasin myös että tehostimesta oli tullut korkin kautta nestettä ulos. Varmaan sillon kun joutui lähtemään kylmiltään suoraan ajamaan ja joutui kääntelemään enempikin. |
Putsaappa ekaks se sihti sieltä ohjaustehostajan säiliöstä.
Siinä samalla uudet notkeat öljyt sisään ni luulis helpottavan. Tossa omassa läjässä huuti kovemmilla pakkasilla viel tuon huolto-operaation jälkeenkin,mut ei läheskään yhtä paljon. |
Lainaus:
|
Itsellänikin kylmänä ääntää tuo pumppu ja siitä kun kyselin niin kertoivat että jotkut käyttää puhdadsta moottori öljyä siellä ja on kuulemma toimiva mutta pienikin määrä moottori öljyä siellä seassa voitelee ja hiljentää äänet... liekkö sitten totta kun käsitykseni mukaan ATF öjyä käytetään siksi ettei se vaahtoa niin pahasti...
|
Mulla oli kans samaa ongelmaa. Ostin toyotalta huoltosarjan pumppuun (100€) ja laitoin samalla synteettiset öljyt, siihen loppu ääntäminen. Kokeilin kyllä ensin pelkällä synteetisen öljyn vaihdolla, mutta ei auttanut.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
ittellä narahtelee kans...kovalla pakkasella..
|
Mitäs teillä on sitten siellä tehostimessa... mulla aina ollu ATF pirtelö...
|
alkaa tämäkin olla aika vanha keskustelu mutta pakko kyllä lisätä että eihän siellä nyt muuta kuulu käyttää kun ATF-öljyä tai sitten valmistajien omia suosituksia. onko ne nyt jotain keltasia tai vihreitä ohjaustehostimen öljyjä. muistaakseni audeilla ja vastaavilla on niitä käytössä. ja ATF-ölli yksinkertaisesti sen vuoksi että se on niin pirun paljon juoksevampaa, se taas aiheuttaa sitä kevyempää ohjausta. eipä tulis pikkukummassa mieleen laittaa mitään moottoriöljyjä tehostimeen, niinkuin olisin niitä muka asioikseni muutenkaan vaihtanut. saattas herkemmässä vehkeessä hajota pumppu ihan vaan sen takia että ei kierrä öljyä enää niin hyvin.... kerrain laitoin emännän autoon moottoriöljyn lisäainetta ihan vaan sen takia että sais hammastangon stefan vuodot loppumaan (alko *ituttamaan pikkuhiljaa se öljyn lisäily) niin auttopahan perskules, mutta voi pojat että pikkumääräkin sitä sai sen mazdan ohjauksen myös paaaaaljooon jäykemmäksi. :D
|
Lainaus:
Esim: Shellin aero,eli lentokoneen hydrauliikkaan tarkoitettu öljy toimii pakkasessa tehostimissa paremmin ku normi ATF ja värikin on punaista jos joku on on sitä mieltä et värillä on väliä. Monet merkkikohtaset "power steering fluid only" nesteet on synteettisiä hydrauliöljyjä pakattuna merkkikohtaisiin pulloihin,litrahinta x 3. Tietty suinpäin ei pidä mennä lisäilemään eri oljyä mitä tehostimessa ennestään,voi saada aikaseks kunnon kuohut ja loppuu se vähäkin tehostus. |
Mitäs kaikkea sen sihdin puhdituksen takia pitää purkaa?
|
Sivu luotu: 16:54 (GMT +2). |