Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jäykkä etu aksila d21 King Cabiin? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78971)

VonLeka 14.12.2010 20:31

Jäykkä etu aksila d21 King Cabiin?
 
Onko kukaan laittanut king cabiin jäykkää etuaksilaa? kaikki tieto terve tullutta. mitkä on välitykset ja leveydet jne. käviskö patrolin etuaksila?

hutikka 14.12.2010 20:52

Eikös tämmönen ollu palstallakin jokunen tovi sitten kaupan?

http://www.nettiauto.com/nissan/pickup/3574446

Hieno on peli joka tapauksessa,myyjä/rakentaja osannee kertoa enemmän..

VonLeka 14.12.2010 21:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hutikka (Viesti 721990)
Eikös tämmönen ollu palstallakin jokunen tovi sitten kaupan?

http://www.nettiauto.com/nissan/pickup/3574446

Hieno on peli joka tapauksessa,myyjä/rakentaja osannee kertoa enemmän..

Joo hieno peli, mutta ei viitsi hankkia porttaali akseleita

jv 14.12.2010 21:08

kun katsot auton alle niin huomaat et etumurikka on kinkapissa "väärällä" puolen...

leveyden puolesta paten akseli vois olla passeli, joutuu vaan vaihtamaan akseliputket päikseen. nehän nääs irtoo valumurikasta kun porailee tulppahitsit pois ja antaa lekaa, lämpöö, kirosanoja ym voima konsteja. samoin kääntökuulat tarvii kans irrottaa putkista ja laittaa oikeille paikoille.

dana 44 akseleita löytyy "väärän" kätisinä valmiiksi ja ainahan kinkapin lootan perään voi laittaa jonkun muun jakotoosan...


sitten taas tarvii puntaroida et mikä on järkevää? mätään kinkappiin nähdä vitusti vaivaa vai ostaa suoraan jäykkä akselinen auto?
niin ja kinkappii ei oo saanu jäykällä akselilla et ilman poikkeus lupaa semmosta ei sinne saa leimattuakaan, jos kilpi peliä tekee.

Nippan 14.12.2010 21:11

Nimimerkki Risukärsä:hän tekkee ommaan kingiinsä aksulanvaihtoo!
Se suattas jottai tietee... jonnii jeepin akselit sillä oli hommattuna, niissä oli etumurikka oikeenlainen

VonLeka 14.12.2010 21:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 721995)
kun katsot auton alle niin huomaat et etumurikka on kinkapissa "väärällä" puolen...


sitten taas tarvii puntaroida et mikä on järkevää? mätään kinkappiin nähdä vitusti vaivaa vai ostaa suoraan jäykkä akselinen auto?
niin ja kinkappii ei oo saanu jäykällä akselilla et ilman poikkeus lupaa semmosta ei sinne saa leimattuakaan, jos kilpi peliä tekee.

king käpissä ei mätää ja kaikki muut hyödylliset lisävarusteet löytyy (mm.extra hydrauliikkaa,turbo+ic jne. yms.) vain jäykkä etuaksila puuttuu.

Gary Grand 15.12.2010 11:16

Nissan King Cab SAS
 
Juttua Nissaneista:
http://nissan4wheelers.com/eve?s=227600023&cdra=Y

Oma Topicci kaukaisuudesta:
http://forums.offipalsta.com/showthr...=6525#post6525

King Cabiin sopii mukavasti alle -80-83 SJ-Jeepin(Cherokee, Wagoneer) Dana 44. Jeepin jousipakoilla ja jousenkorvakkeilla sen saa sinne kaiken lisäksi parissa päivässä(jos risukeula on purettuna pois).

Tieliikennekelpoisuutta tuolle ei saa, muuten kuin hakemalla poikkeuslupaa. Itsellä loppui aikanaan mielenkiinto hommaan, kun lupakäsittely olisi vienyt yli puoli vuotta ja olisi ollut tarve ajaakin autolla:D

Akselin istuttaminen King Cabin rungon alle oli nopea ja kivuton, kun ensin oli saanut risukasan revittyä pois sieltä. Ohjaus oli ainoa kohta jossa piti raapia hetki päätä, mutta sekin onnistui näppärästi, kun nappasi alkuperäisen Kingin raidetangon puolivälistä poikki ja sorvasi Jeepin kierteet siihen(7/8"-18:kohan se oli...) Tuolla ei katsastukseen olisi varmaan ollut asiaa, vaikka olikin erittäin alkuperäisen näköinen..:cool: Ja yhtä tukeva kuin Jeepin alkuperäinen. Tuo Jeepin tankoja yhdistävä avoin peltiholkki kun on joka tapauksessa sulake...

Sopivia niveliä hommaan löytyy ja kunnon ainesputkesta väliputken tekemällä rakenteesta saa vielä tukevankin. Vaatii vaan nuo hankalat kierretapit(oikea- ja vasenkätinen)

Omaan Kingiin iskin alle molemmat akselit Cherokeesta, kun ei sillä hetkellä ollut laittaa rahaa uusiin etuakselin välityksiin. Sopiva 4.88 välityskin siihen olisi heti kaupasta löytynyt, kun takanen oli D22:sta, jossa oli 4.875 välit.

Auto muuten joustaa mukavasti noilla Cherokeen pakoilla..:p

Etukardaani syntyi kivuttomasti liittämällä Blazerin etukardaanin liukuosa(Dana-akselisesta..) Nissanin kardaaniin, Liikevarat tosin jää pieneksi.. Vaatisi varmaan tuplanivelen, mikä ei ole kovin hankala rasti, kun Kingin jakiksessa on laippaliitos kardaanille. Liika sisäänjousto saattaa muuten tappaa koneen öljypohjan, rajoita.

Homma menee vaan helposti överiksi, kun noiden Suomen lakipykälien kanssa saa koko ajan varoa liikaa korottamista:eek: Itse tein autosta niin matalan kuin vain järkevästi sain, eikä liikoja varoja silti jäänyt.

Vanteet joutuu katsastukseen varaamaan melko sisäänlevittävät, ettei tule leveyden kanssa ongelmia. Jarrut on tehokkaammat kuin alkuperäiset, mutta poljin painuu todella syvälle, ellei pääsylinteriäkin nappaa Jankkiraudasta.

Jos nyt ryhtyisin samaan projektiin, niin laittaisin etuakseliksi -84 tai uudemmasta pikku-Danan. Tulisi samalla reilusti kevyempi ja kierrejousitus. Ei niin helppoa, mutta Grand Cherokeella ajaneena väitän että paljon parempi...:cool:

-MaTTi- 15.12.2010 11:58

Eipä sais mennä vaihtamaan erillisjousitusta jäykäks akseliks ilman Trafin poikkeuslupaa.

Edit: jv:hän tämän jo kertoikin

VonLeka 15.12.2010 12:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 722114)
Eipä sais mennä vaihtamaan erillisjousitusta jäykäks akseliks ilman Trafin poikkeuslupaa.

Olen jo selvittänyt asian ja se on hoidossa.

Gary Grand 15.12.2010 12:10

Ja lisää muistelua...

Kuvat olen koko hommasta onnistunut hävittämään lähes täysin, vain ensimmäisestä kopan sovituksesta on jotain(lisäsin profiiliin) Päässä on vielä jotain:
Laatikon kannaketta piti modata jossain määrin. Selviä muistikuvia asiasta ei tosin ole:)
Etujousten etu- ja takakorvakkeet otin Cherokeen rungosta, jossa olivat niittaamaalla kiinni. Lähtivät siis näppärästi. Paikka niille tuli haettua laittamalla etuakseli alkuperäiselle paikalleen. Nyt saattaisin siirtää akselia himpun verran eteenpäin. Ohjausvivusto tosin oli akseli alkuperäisellä paikallaan todella vaivaton paikoittaa; tilaa riitti.
Riiput otin samoin Jeepistä.
Jarruletkut virittelin Jeepin alkuperäisistä, mutta pidemmät on ehdottomasti paremmat, kun ulosjoustoa on jonkin verran. Ainakin Vanissa on hyvät letkut, kun riittivät korotetussa K10:ssäkin. Nuohan vaativat sitten uudet putken päät, joihin nipat taas tulivat Jeepistä.

Rakennelmassa mulla oli jouset akselin alla, kun koitin saada pelistä riittävän matalan. Nuo Jeepin pakat nosti sen yllättävän ylös.
Näin tehden sai kaiken lisäks laittaa valmiin akseli-jousipaketin auton alle.


Sivu luotu: 23:06 (GMT +2).