Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   pajeron taka-akseli (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78657)

Rekisteröimätön 04.12.2010 18:08

pajeron taka-akseli
 
kuinka ja mistä ja miten saan sen 100% LUKON pajeroon näistä neuvoista vaikka MAKSETAAN vähän . ko auto on vm 88 edessä muka sähkö/kitka lukot =automaatti =vituttaa takana sama satsi toden näköisesti. mitä tehdä?vetää aina väärin KOHTA HOMMAAN HEVOSEN vetää varmasti kaikilla. vittu. soorry

jupe69 04.12.2010 18:24

mikä pajero sulla on?etupäässä on todennäköisesti vaan autom. napalukot ja perässä pitäis ilmeisesti olla kitkalukko.ainoo on kemppi takapäähän ja ne etulukot muuttaa kiinteeks.

Rekisteröimätön 04.12.2010 21:02

Vaihtamalla siihen land cruiser hj 61: sen akselit.

sisua45 04.12.2010 22:27

Edessä on täysin avoin tasauspyörästö = ei minkäänlaista lukkoa. Lisäksi ne automaatti napalukot syövät viimeisenkin vedon, jos eivät ole kunnossa. Eivätkä ole kummoiset kapistukset kunnossa ollessakaan.

Takana kitkalukko, joka saattaa pitää hyvin, tai sitten ei. Riippuu yksilöstä.

metsienmies 04.12.2010 22:48

vaiha tuoreempaan...
 
ja otsikon mukaisesti olis pallero myynnissä... ;) 2.8 koneella palalukko takana ja kitka edessä joka toimii... on nimittäin testattu etenemistä tänään viimeksi... :D :cool:

vilhe 08.12.2010 00:59

Jos kyse gen1 pajerosta eli vanhakoppasesta niin pätkämallissa ei yleensä ole edes takana minkään näköstä kitkalukkoa, mutta pitkässä versiossa yleensä kyllä on se kitka. Huomioitavaa on myös se että kitkan ja kitkattoman perän kartaanilaipat on vieläpä eri kokoset, että tietää jos oot perää vaihtamassa..

luppakorva 08.12.2010 09:49

Eikös edelleekin ainoa ole ARB:n lukko tuon ikäiseen Pajeroon. Eteen tarviin V6:n akselin, että lukko sopii.

Rekisteröimätön 08.12.2010 18:36

Minun tietojeni mukaan muitakin lukkoja kyllä on, mutta ARB lienee kaikkein paras (ja kallein), ollessaan kytkettävä.

Esim. LOKKA taitaa tarjoaa automaattilukkoa.
http://www.4wdsystems.com.au/index.php?id=29

Toki kannattaa kysyä että juuri oman mallin autoosi sopii.

Ja muistelisin että muitakin on.

Rekisteröimätön 08.12.2010 23:01

aina jumissa
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jupe69 (Viesti 719412)
mikä pajero sulla on?etupäässä on todennäköisesti vaan autom. napalukot ja perässä pitäis ilmeisesti olla kitkalukko.ainoo on kemppi takapäähän ja ne etulukot muuttaa kiinteeks.

joo automaatti lukot on edessä jotka toimii kait miten toimii takana en tiedä jotain tars tehrä ,jumissa aina kohta lähtee vaihtoon
vuosimalli 1988 pitkä paska

Rekisteröimätön 08.12.2010 23:10

pitkä paska
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 720532)
joo automaatti lukot on edessä jotka toimii kait miten toimii takana en tiedä jotain tars tehrä ,jumissa aina kohta lähtee vaihtoon
vuosimalli 1988 pitkä paska

kyllä sillä pääsee rauhallisesti vaan mutta joskus tuntuu että jotain pitäisi tehdä varsinkin jyrkät kivien nousut ja savivellistä ylöstuloissa voisi olla hiukan lisää potkua mutta sen hoidan renkailla siis isommat

-pajero- 13.12.2010 17:16

Heitä vittuu ne automaatti napikset ja käännettävät tilalle mutta ei mitään superwinch ne ei ainakaan kestä, orkinaalit ne on kestäny. Akseleihin ARB kerran ne maksaa...

Rekisteröimätön 13.12.2010 18:07

lukot
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vilhe (Viesti 720287)
Jos kyse gen1 pajerosta eli vanhakoppasesta niin pätkämallissa ei yleensä ole edes takana minkään näköstä kitkalukkoa, mutta pitkässä versiossa yleensä kyllä on se kitka. Huomioitavaa on myös se että kitkan ja kitkattoman perän kartaanilaipat on vieläpä eri kokoset, että tietää jos oot perää vaihtamassa..

hei jos sulla enempi vielä tietoo noista hommista niin laita ihmeessä tuleen akselit varmaan menee vaihtoon sun muuta pientä nyt on meinaan toinenkin jossa manuaali lukot tiedäsitten niiden eroista?vm 92 edellinen jossa automaatti niin vm88 jotenkin toi 88 on pelastanu naamansa kun kuitenkin korkeassa hangessa etenee tosi hyvin . siitä sille kiitos

Rekisteröimätön 13.12.2010 20:28

Moi

Käsittääkseni pajeron 8" perään (10 pulttia kehällä rivat päättyy ennen pulttikehää) käy ARB RD05 paineilmalukko. 9" perään (12 pulttia kehällä rivat jatkuu läpi pulttikehän) käy ARB RD46 paineilmalukko, joka esim offroadtarvikkeessa maksaa 802e + kompressori 101e. Tuosta kannattaa tosin varmistaa onko rumpujarrulliseen vai levylliseen, en tiedä. Muistelisin että ARBilta sanottiin aikoinaan, että ovat erilaisilla vetoakselin päillä jarrutyypistä riippuen?


Sivu luotu: 19:01 (GMT +2).