![]() |
Wranglerin 4 vedon kytkentä
Ompi pienoisia ongelmia, kun etuakselin kytkentäholkin siirtohaarukka murtuu jatkuvasti. Onko kokemuksia?
|
Murtumia tulee rykäisee ennen kuin valo palaa kojetaulussa. Eli pitää odottaa että kytkeytyy ja sitten hanaa.....
Jos siirtoholkki ei ole perillä kun akselit pyörivät eritahtiin, siirtoholkki tulee väkisin pois paikoiltaan ja haarukka murtuu... Haarukoita hyllyssä... Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! |
Niin minäkin luulin ja testasin hommaa ja laitoin siirtohaarukan akslin klemmarilla "kiinteästi" päälle. Silti murtuu. Voisiko boorit olla kuluneet jolloin vedossa työntää väkisten holkkia pois.
Kumpiko yleensä kuluu, akselin vai holkin boorit? |
No kulumisesta ei ole tieeoa. Ei ole yhtään jouduttu korjaamaan, on korjaantunut aina uudella haarukalla.
Tarkastitko onko alipainesylinterin akseli varmasti suora?? Ja onko haarukka varmasti oikein päin paikoillaan??? Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! |
Kyllä pitäisi olla suora ja haarukkakin oikeinpäin.
Akseli oli lukittuna ääriasentoon (eli holkki piti olla kunnolla päällä). Tässä vaiheessa haarukka oli uusi (ja ehjä). Testiajon tein vielä erityisen varovasti ja tasaisessa vedätyksessä kuului paukahdus ja taas oli haarukka murtunut. Täytyy vielä tarkistaa olisiko akseleiden "välissä" oleva nasta poikki. Toinen vaihtoehto että sisemmän akselin boorit kuluneet vähän vinoiksi ja tämän vuoksi "sylkee" holkkia pois. |
Mulla oli Comanchessa joku korjannut tuon murtumisongelman tekemällä teräslevystä haarukan. huono puoli oli että siinä ei ollut nailonisia kulutuspaloja, se kulutti hieman holkin uraa.
|
Sivu luotu: 19:35 (GMT +2). |