Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kiinnostaako välityssarjat Toyotan halkaistavaan jakolootaan? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78639)

Eskimo 03.12.2010 19:56

Kiinnostaako välityssarjat Toyotan halkaistavaan jakolootaan?
 
Elikkä olisiko kiinnostusta hitaan puolen välityssarjoihin Toyon halkaistavaan jakolaatikkoon?

Voidaan ruveta kehittämään jos kiinnostusta löytyy.

Hinta-arvio 400€ kymppejä suuntaansa. Hinta hyvin riippuvainen sarjan koosta.

Sopii käsittääkseni sauraaviin: HJ/FJ-6x, LJ/RJ-7x, BJ/FJ-42 (-45?), HZJ-7x jne....

Välityssuhde tehdään niin tiheäksi kuin jakolootan kuoriin sopii "järkevästi" avartamalla.

Vai pitäisikö tehdä reilusti tiheämpi niin, että jakolootan kuoria pitää avartaa jo hitsaamalla uutta tavaraa?
Tästä otetaan mielellään kommentteja vastaan eli saadaanko pelkällä avartamisella suurempi ratas sopimaan vai tuleeko jo jotain vivustoja vastaan aikaisemmin. En ole näitä lootia rassannut.

Näitähän on tehty BJ:n lootaan aikaisemmin.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76351

Kommentteja?

piipari 03.12.2010 20:00

Täällä kiinnostusta sellaiselle missä ei tarvii jakolaatikkoo turata ja tuhota täysin että sopii pyörimään.

tepa78 03.12.2010 20:19

Kiinnostaa, ja mielellään mahdollisimman tiheä. Ei haittaa vaikka joutuis vähän avartelemaan ja hitsuuttelemaan.

lepoantti 03.12.2010 21:01

muutamaan kertaan olen ollut katsomassa ja vähän mukanan turaamassa kun halkaistavaan on survottu 4,6 rattaita, niitä mitä on saanut vähän pohjoisemmasta. askin kuoria joutuu avartamaan ja palikoita hitsaamaan lisää, ei se nyt mikään niin suuri rojekti ole että sen takia kannattaisi jättää välitykset pienemmiksi.

mitkä suurempi kokonaisvälitys niin sitä parempi, näin ainakin omien kokemusten mukaan. ja esim. ne hiluxikuskit joilla on 4,7 tai tuplajakis ei ole yhtään harmitelleet välitysten laittoa.

kaverin bertassa on 3,7 perät, 4,6 jakis, ykkönen taitaa olla noin 4,9 eli n. 83,4:1 kokonaisvälitys.

itsellä hiluxissa 4,88 perät, tuplajakis 2,28x2,28 ja ykkönen noin 3,9 eli n.97,3:1

kyllä se on ihan eri lajista kyse jos jakis on välitetty, säästää kalustoa kun ei tartte pieksää, aika monessa paikassa etenemiskyky paranee, kytkin kestää, "tarkat paikat" voi ajaa tarkasti makustellen jne. kerran yksi kaveri sanoi että maastoautoksi ei voi luokitella niitä autoja joissa kokonaisvälitys jää alle 40:1..... nyt olen sitä mieltä että alle 80:1 on siinä ja siinä.

jos noin 400e saa rataspaketteja toimivia ja kestäviä välityspaketteja niin luulisi noille menekkiä olevan, ja nimenomman niin tiheenä kuin mahdollista

JakeHammer 03.12.2010 21:20

Ei todellakaan kiinnosta! :-)

Eskimo 03.12.2010 21:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti (Viesti 719192)
muutamaan kertaan olen ollut katsomassa ja vähän mukanan turaamassa kun halkaistavaan on survottu 4,6 rattaita, niitä mitä on saanut vähän pohjoisemmasta. askin kuoria joutuu avartamaan ja palikoita hitsaamaan lisää, ei se nyt mikään niin suuri rojekti ole että sen takia kannattaisi jättää välitykset pienemmiksi.

mitkä suurempi kokonaisvälitys niin sitä parempi, näin ainakin omien kokemusten mukaan. ja esim. ne hiluxikuskit joilla on 4,7 tai tuplajakis ei ole yhtään harmitelleet välitysten laittoa.

kaverin bertassa on 3,7 perät, 4,6 jakis, ykkönen taitaa olla noin 4,9 eli n. 83,4:1 kokonaisvälitys.

itsellä hiluxissa 4,88 perät, tuplajakis 2,28x2,28 ja ykkönen noin 3,9 eli n.97,3:1

kyllä se on ihan eri lajista kyse jos jakis on välitetty, säästää kalustoa kun ei tartte pieksää, aika monessa paikassa etenemiskyky paranee, kytkin kestää, "tarkat paikat" voi ajaa tarkasti makustellen jne. kerran yksi kaveri sanoi että maastoautoksi ei voi luokitella niitä autoja joissa kokonaisvälitys jää alle 40:1..... nyt olen sitä mieltä että alle 80:1 on siinä ja siinä.

jos noin 400e saa rataspaketteja toimivia ja kestäviä välityspaketteja niin luulisi noille menekkiä olevan, ja nimenomman niin tiheenä kuin mahdollista

Taitaa se 4.6 olla aika tapissa ettei tarvi uutta tavaraa turata lootaan.

Käsivarastosta löytyy osina hj-6x loota, jonka toimittelen sepälle niin saa ruveta mittailemaan.

Sen jälkeen saadaan tarkempaa infoa hinnasta ja välityssuhteesta.

Palde 03.12.2010 21:35

Voisimpa luulla että kysyntää riittää , koska jos jokin ottaa metässä pattiin niin liian piiiiiiitkää ykkönen !!!
Mää otan ainakin yhren satsin ...

OffBeast 03.12.2010 23:32

yks rj sarja tänne.

Teme 03.12.2010 23:59

kyl ne yli satasen pitää olla.. MAASTOvälit nimittäin ;)

alticity 04.12.2010 00:00

Hiljaista vai ulisevaa?

piipari 04.12.2010 00:19

Jos enemmistö haluaa sellasia rattaita, että joutuu hitsailemaan koppaa ni käy sellaset sitten miullekin, eli jokatapakusessa yhet tänne...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja alticity (Viesti 719262)
Hiljaista vai ulisevaa?

Eikös nuo suorat rattaa aina vähän enemmän meteliä pidä, mutta onko sillä maastossa mitään merkitystä?

mjoona 04.12.2010 00:44

Kiinnostusta kyllä omaan HJ-61:seen ja mahdollisimman tiheenä tietty!

Minkä verran mahtaisi tulla valmiiksi turautettuna hintaa, jos tarvii enemmän avartaa ja hitsata? Tietty siinä tulee tavaran toimitus edestakaisin jne. Mut ainahan noita voi kysellä näin tyhmänä. :rolleyes:

artsi777 04.12.2010 07:21

Kiinnostaa ja tiheenä, ei haittaa vaikka avartamaan joutuu...

fj40 04.12.2010 08:55

Joo tännekki ainaki yks sarja, kyselen muiltaki jos tarvisivat..

JOKO NE ON KOHTA VALMIINA:D

Jani E 04.12.2010 09:15

tietysti vähän kiinnostais, jos hinta pysyy aisoissa. eikös sinne saa noin 3 välityksen kahden rattaan teolla uusiksi, ja jos haluaa enemmän menee kaikki myös pitkän puolen rattaat uusiksi? johtuu siitä että sitä ekaa rataspariakin pitää mulkata...

-Captain- 04.12.2010 11:34

tälläkin olis kiinnnostusta RJ:n rattaille, saa nuo 37" pyörimää inhimillisemmin :)

oojiikoo 04.12.2010 11:42

kiinnostaa
 
jep, tuohon hzj-73:seen kiinnostaa kyllä. kaikenlaiset, kunhan yli 3 on välitys, ja hinta on kohtuullinen

mhk 04.12.2010 12:06

LJ:n välityksille kiinnostusta.

Niin ja tihein mikä sopii ilman kuorien veistämistä..

HJ60 04.12.2010 13:13

Kiinnostaa!

Viipo 04.12.2010 13:25

Joo, mulle kans RJ:hin välityksiä!

Killer-Wo 04.12.2010 21:00

3,6 välitykset menee ilman että alkuperäiset kuoret puhkeaa. Mutta vaatii etukäteen vahvistus hitsausta ettei mene risut kuorista läpi menee sen verta ohueksi. No 4,6 tulee samoilla hitaan puolen rattailla mutta nopean puolen rattaat pitää pienentää niin pieneksi että nopeanpuolen pikkuratas on samankokoinen kuin hitaan ja nopeanpuolen välinen siirtoholkki.
Jos teetätät vinohampaisena niin kannattaa tehdä uudemman HJ/LJ:n laatikon mukaan. Uudemmassa laatikossa rattaiden hampaiden vinouskulmat on siten ettei päittäisvoimia ryhmäpyörälle synny. Jos teet nuita 4,x rattaita suurinpiirtein tuohon hintaan ja vinohampaisina niin tänne kaksi sarjaa.

Eskimo 05.12.2010 17:32

Vinohampaisina niitä ei tehdä eli suorilla mennään.

tikkukuski 05.12.2010 22:54

kiinnostaa
 
läjään välitykset

HJ60 06.12.2010 17:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo (Viesti 719665)
Vinohampaisina niitä ei tehdä eli suorilla mennään.

Pysyykö iso puoli vakiona, ja työstetään väliratasta jotta siihen saadaan uus pikkupuoli?

hj 06.12.2010 17:21

kzj-73 kiinnostaisi laittaa tiheemmät välitykset jos hinta pysyy kohtuullisena.


Sivu luotu: 20:02 (GMT +2).