Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   vaihteistoöljy vuoto, lj-70 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78602)

liero 02.12.2010 18:29

vaihteistoöljy vuoto, lj-70
 
havaitsin äsken lj:n merkanneen reviiriään normaalia enemmän. mönkiminen auton alla paljasti pohjapanssarin päällä lilluvan vaihteistoöljyä, laatikkopaketti näyttäisi eniten märältä välillä päälaatikko-->jakis, ylhäältä alas tasaisen öljyinen, kardaanin lähdöt ovat kuivat.

viikonlopun tienoilla oli kova pakkanen ja lähdin ajamaan laatikoita lämmittelemättä ja meno oli todella jäykkää, tuossa tuli ilmeisesti tehtyä virhe ja jostain pullahti jotain...
vuotaneen öljynmäärä autokatoksesta/panssarinpäältä arviolta desi tai ehkä kaksi, ei paljoa.

nyt en muista oliko tuolla laatikoiden päällä huohotinta, olisko sieltä tullut??
olisiko laatikoiden välinen stefa antautunut(onko sielä sellaista) ja nyt olisi jakis tiine öljystä ja vuotaisi sitä jostain??

onko muita ideoita?

pyyhin nyt panssarin päälisen ja laitoin sinne imeytysmattoa ja katson tilannetta päivän pari ja ajan vähän.
syy miksi en ole vielä tutkinut enempää on se että panssari on hyvin siinä estämässä näköhavaintoja ja sen verran hyvin kiinnikkin etten sitä nyt pimeässä ja pakkasessa alkanut irrottamaan, otan sen kyllä tässä irti ja nuuskin tarkemmin ,mutta ajattelin kysyä heti alkuun jotain ajatuksia muiltakin.

Arpe 03.12.2010 17:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja liero (Viesti 718820)

nyt en muista oliko tuolla laatikoiden päällä huohotinta, olisko sieltä tullut??
olisiko laatikoiden välinen stefa antautunut(onko sielä sellaista) ja nyt olisi jakis tiine öljystä ja vuotaisi sitä jostain??

Molempien laatikoiden päällä on huohottimet. Tosin aika korkeella öljypintaan nähden ni tuskin se öljy sieltä tulee jos auto on pyörillään:)
Jos huohotin on tukkeessa voi kyllä lämmetessään lykätä öljyt pihalle jostain tiivisteestä.

Laatikoiden välillä on stefa,ja on melko yleistä että vuotaa hieman,eli öljy siirtyy pikkuhiljaa päävaihteistosta jakolaatikkoon. Tuo stefakin on öljypintaan nähden reilusti korkeemmalla että tuskin sen kauttakaan valtavaa tulvaa pääsee toiseen latikkoon tulemaan.

tarkista kumasta laatikosta on öljy vajaantunu ni sekin kertoo jo jotain.
Jos vuotaa tuosta pää ja jakolaatikon välisestä saummasta ni voisko olla laatikoiden väliset pultit löysällä??

liero 03.12.2010 20:24

juu kyllähän sieltä ne huohottimet löytyi kun tänään katselin, laatikot ovat märät siitä sauman tienoilta aivan ylhäältä asti, otin kepin suojakurtun irti ja kurkistelin sieltäkäsin, olettaisin öljyn tulleen joko kepinreijästä tai huohottimistai, lisää öljyä ei ollut panssarinpäälle juurikaan tullut.

kun mainitsin että meno oli jäykkää ,tarkoitin sitä todella, ei jaksnut nousta pitkällä ykkösellä tuota pihatietä ylös pikkupuolella piti siirtyä ekat 200m, on sielä voinut hetkellisti tapahtua kummia kun tuollaiset siirapit pisti liikenteeseen.

kaikki voimansiirron öljyt, tehostinöljy, moottoriöljy ja polttoainesuodatin menee nyt kumminkin vaihtoon kunhan vapaapäivä koittaa.

täytyy nyt ensimmäisenä päästä kiinni tuohon vuotoon ,ei uusia öljyjä kannata tuonne pihaan lorottaa, pitää yrittää huomenna töittenperään irroittaa tuo panssari ja kunnolla painepestä tuo laatikkopaketti, ja ruveta kurkistelemaan mistä tuo tulee.

pitää myös tarkistella nuo jaksen pultit ,ja samalla kaikki muutkin....

Hailux 03.12.2010 20:49

mitkä öljyt sulla on laatikossa ku meno noin tahmeaa??

liero 03.12.2010 20:56

ostin tuon kotteron vasta hiljattain, joten en tiedä, mutta se on tiedossa nyt että "paskat" lienee hyvä sana niistä öljyistä :D

Hailux 03.12.2010 21:28

joo kannattaa kyl vaihtaa..itse käytän mobil öljyyyyyyy..todennu aika hyväksi

liero 05.12.2010 18:44

en päässyt vuodon jällille panssarin poistolla ja askin pesulla, jostain niin ylhäältä se tuli, tänään tuli sitten vaihettua öljyt sinne ja nyt ei enää vuoda, en kyllä tiedä mitä paskaa sielä laatikoissa oli ,otin pihanperältä pakkasessa olleesta tynnyristä öljyt ja laitoin laatikkoon, nuilla -10 asteisilla uusilla 80-90W öljyillä pelasi laatikko heti paljon herkemmin ,vaihteiden rusahtelu lakkasi ja vuotanutkaan se ei ,ainakaan n.60km koeajolla...

päälaatikosta tuli silmämääräisesti oikea määrä ölppää ulos ,mutta jakiksesta ehkä vain litra ,eli ilmeisesti sieltä ne oli vuotaneet.

kaikki pultit jotka lootasta löysin olivat kireällä.

huomenna pitänee vielä vaihtaa akseleihin öljyt ,eiköhän se siitä notkistu.


Sivu luotu: 23:09 (GMT +2).