Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   käytetyt renkaat jotka ei enää käyttökelpoisia (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78370)

akp 25.11.2010 21:35

käytetyt renkaat jotka ei enää käyttökelpoisia

niin semmoinen kysymys että noutaako joku firma vanteettomia käyttökelvottomia raktorin,henkilöauton,kuorma-auton renkaita pihasta johonkin uusiokäyttöön yms? vai pitääkö itse rahdata kaatopaikalle kun sinne saa viedä eikä tarvii maksaa

Rompe1 25.11.2010 21:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja akp (Viesti 716827)
niin semmoinen kysymys että noutaako joku firma vanteettomia käyttökelvottomia raktorin,henkilöauton,kuorma-auton renkaita pihasta johonkin uusiokäyttöön yms? vai pitääkö itse rahdata kaatopaikalle kun sinne saa viedä eikä tarvii maksaa

No mää luulen että tonne Vampulan suuntaan Maurialan tontille saa viedä ISOJA renkaita... ;)

Yölento 25.11.2010 21:40

Huoltoasemilla ja rengasliikkeissä on häkkejä käytetyille renkaille,sinne voi viedä. Kannattaa käydä pimeällä tai kysyä ensin maksaako jotain. :D

akp 25.11.2010 21:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Yölento (Viesti 716829)
Huoltoasemilla ja rengasliikkeissä on häkkejä käytetyille renkaille,sinne voi viedä. Kannattaa käydä pimeällä tai kysyä ensin maksaako jotain. :D

joo saa ne ihan päivän valossa viedä kaatopaikallekkin ilmaiseksi mutta parempi jos joku hakis :D

Eskimo 25.11.2010 21:57

Komia kytö tulee kun lyö tuleen :D

Poor 25.11.2010 22:04

En tiedä varmaksi mutta eikös nykyään rengasliikkeet oo velvollisia ottaan vanhat renkaat vastaan, kun kerran nykyiset sisältää kierrätysmaksun.

akp 25.11.2010 22:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo (Viesti 716837)
Komia kytö tulee kun lyö tuleen :D

hyvä idea mutta ei viitsi kokeilla ettei tuu polliisi ja palokunta :D

akp 25.11.2010 22:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ISÄNTÄ (Viesti 716841)
En tiedä varmaksi mutta eikös nykyään rengasliikkeet oo velvollisia ottaan vanhat renkaat vastaan, kun kerran nykyiset sisältää kierrätysmaksun.

kyllähän ne ottaa vastaan. mutta noita renkaita on muutama 100kpl niin tarvii varmaan sinne kaatopaikalle viedä, vmäistä vaan kun joutuu käsin lastata ja purkaa kun ei ole kippiä. kuulin juttua että joku firma olis hakenu pihasta johonkin uusiokäyttöön gummeja ilmaseksi,mutta en tiedä sitten oliko vaan huuhaata?

solihull 26.11.2010 00:09

Olisko ollut joku räjäytysmattofirma? Jos niitä enää on hengissä pysynyt tässä talouden paineessa...
Ainakin niille kuorma-autonrenkaat ovat kovasti kelvanneet.

TT

Kellis 26.11.2010 06:35

http://www.rengaskierratys.fi/fi/

http://www.kuusakoski.fi/docs/Etusivu_FI

Bänkster 26.11.2010 21:18

Mulle kelpais muutamat kappaleet erikokoisia renkaita, mutta missä hitossa on Humppila? :eek:

Rompe1 26.11.2010 21:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bänkster (Viesti 717115)
Mulle kelpais muutamat kappaleet erikokoisia renkaita, mutta missä hitossa on Humppila? :eek:

Soon tossa Hämeessä, lähellä Varsinais-Suomee...

akp 26.11.2010 22:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MKello (Viesti 716899)

kuusakoskelle toissa viikolla soittettu että olisi romua muutama tonni ja vanteettomia renkaita.romut/renkaat olisi mennyt. mutta romut mieluumin itse kuskataan sulattoon josta saa maksun ja gummit sitten täytyy erikseen rahdata varmaan sinne kaatopaikalle kun ottavat ilmaiseksi vastaan.

tuo rengaskierrätys.fi on vissiin vaan yhteistyö yrityksille?

Kartse1 26.11.2010 22:24

Tampereen Multisillassa, entisen Vähäojan Autopurkaamon tontilla ainakin takavuosina toimi sellainen firma,
joka teki vanhoista renkaista kumirouhetta ja se rouhe sitten jalostettiin uusiokäyttöön.
Saattaa olla siinä vieläkin. Perkkoonkatu tms.
Kuorma-autoja oli aina pihassa, joten varmaan noutavat isommat määrät kotoakin.

Ite vein parikin kuorma-autokuormaa sinne, kun piti noita perikunnan tontteja tyhjäillä.

Vanteettomat renkaat kelpasi ilman, mutta vanteellisista ne peri jotain n. 3e/kpl.
Tuli silloin tehtyä hydraulinen prässi, jolla sai hyvin nahkat irti vanteesta.

akp 26.11.2010 22:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 (Viesti 717150)
Tampereen Multisillassa, entisen Vähäojan Autopurkaamon tontilla ainakin takavuosina toimi sellainen firma,
joka teki vanhoista renkaista kumirouhetta ja se rouhe sitten jalostettiin uusiokäyttöön.
Saattaa olla siinä vieläkin. Perkkoonkatu tms.
Kuorma-autoja oli aina pihassa, joten varmaan noutavat isommat määrät kotoakin.

Ite vein parikin kuorma-autokuormaa sinne, kun piti noita perikunnan tontteja tyhjäillä.

Vanteettomat renkaat kelpasi ilman, mutta vanteellisista ne peri jotain n. 3e/kpl.
Tuli silloin tehtyä hydraulinen prässi, jolla sai hyvin nahkat irti vanteesta.

kiitoksia vinkistä täytyy kysellä ens viikolla vieläkö firma toimii. itsekkin kuulut että jotkut tekevät renkaista rouhetta tienpohjiin yms paikkoihin.

Jopo_ 26.11.2010 22:44

Täällä on ainakin paikallisella hyötykäyttöasemalla vitun iso kuusankosken kontti, johon saa nakata renkaat vanteineen tai ilman. Ite sinne joskus vein kaljuja renkaita ja samalla nappasin kyytiin hyvät vanteet (meniköhän ne traileriin tai johonki...:D ) Tiesti ny jos niitä on kolmatta sataa niin saattavat kahtoa hieman kieroon jos hyötyjäteasemalle rupiat kuskaamaan...

kivinen 27.11.2010 21:38

Lainaus:

Mulla ois kanssa muutamat kappaleet eri kokoisia renkaita Rajamäellä. Seuraavat pari viikkoa ajelen näköjään kuorkilla, siinähän ne kulkis ympäri eteläistä Suomea.

Mikki 29.11.2010 11:39

Renkaat saa viedä veloituksetta, mutta vanteelisesta renkaasta peritään mutamaeuro/rengas, kun joutuvat purkamaan ne erilleen.

Rangaskierrätys on firmoille tarkoitettu toiminta, josta saavat viedä ja tuoda tarpeen mukaisesti tavaraa pientä $$ vastaan...

Kysys Hyvinkään UA:lta tarviiks ne renkaita radoilleen, kun on tuo Rajamäki sen verta lähellä...

kivinen 29.11.2010 14:25

Kuusakoski haki multa satakunta vanteellista ja pari sataa vanteetonta rengasta. Tai ei ne mun ollu, mutta tein ympäristöteon. Annoin kylkiäisiksi muutaman sata kiloa peltiä niin ilmaiseksi hakivat.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 717794)
Renkaat saa viedä veloituksetta, mutta vanteelisesta renkaasta peritään mutamaeuro/rengas, kun joutuvat purkamaan ne erilleen.

Rangaskierrätys on firmoille tarkoitettu toiminta, josta saavat viedä ja tuoda tarpeen mukaisesti tavaraa pientä $$ vastaan...

Kysys Hyvinkään UA:lta tarviiks ne renkaita radoilleen, kun on tuo Rajamäki sen verta lähellä...

Taidan viedä nämä kierrätyspisteeseen kun ei ole niin paljoa. Samalla kuormalla menee muutakin.

MK 29.11.2010 15:53

Tonne kelpaa renkaat vanteilla tai ilman eikä maksa mitään: http://www.technoworld.fi/kierratyskatu

rulez 17.05.2011 08:17

Voi lukemisen ymmärtämisen vaikeus :mad:
Jo alottajan ekasta viestistä selviää jotta paikka minne saa viedä ITSE ilmaiseksi on tiedossa ja semmosia ei kysellä niin miksi ihmeessä semmosia tarjoilemaan ??

Kysymyshän kuului kuka HAKEE nuo ILMAISEKSI pois tontilta tähän ei montaakaan vastausta ole tullut :confused:

BJ-40/76 17.05.2011 10:40

Lainaus:

Sehän on jus tuossa sun sijaintis vieressä; siis kun sulla on sijaintina itäraja:o

temmi_hoo 17.05.2011 20:12

Maailmalla on tämmönen kotomaassakin kiinnostusta vaihtoehtoväen keskuudessa herättänyt talonrakennusmenetelmä nimeltään Earthship, jossa käytetyt ja renkaina kierrätyskelvottomat autonrenkaat on rakennusmateriaalia.

Jotenkin tarvittais saada renkaiden "tuottajat" ja tarvitsijat yhteen... Hipit luultavasti kaipais kuljetusapua rengaskuormalle, mutta ehkä sekin järjestyy jotain sopivaa korvausta vastaan.

http://www.earthship.com/index.php

Suomessa ei tietääkseni (voin tietää väärin) ole ainottakaan pystyssä, kuka rakentaa ensimmäisen? Rakennuksista jotain tietävälle saitilta saa ihan tarpeeks tietoa pystyttääkseen oman, rahaa vastaan saa sitten ihan mittapiirrokset ja kaikki.

Rotta-Racing 17.05.2011 20:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MK (Viesti 717825)
Tonne kelpaa renkaat vanteilla tai ilman eikä maksa mitään: http://www.technoworld.fi/kierratyskatu

Huom !!
Vastaanotettava määrä enintään peräkärryllinen.

Tuli tossa katottua et millon topikki on tehty--> 25.11.2010, 21:35
Liekö enää tarvetta :D

pitäs varmaan itekkin kattoo vähän tarkemmin :)

Byrocrat 17.05.2011 22:28

Oiskohan tuolla vielä tarvetta

Onko renkaat edelleen ongelma:confused:. Tuolta topikista saattais vielä löytyä tarvitsija (Projektina oma OFF ROAD RATA) löytyy (maasturi) rakenteluosiosta :) eikä matkaakaan ole aivan mahdottomasti. :rolleyes: Saattavat hakeakin jos tarvetta vielä on??? Kannattaa ainakin kysästä!!! nimim "Picu:lta"

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja akp (Viesti 716827)

Sivu luotu: 03:08 (GMT +2).