![]() |
Gr:n tömähtely nelikolla
Mistä voisi johtua että gr tömähtelee / nyksähtelee nelikolla nopeammassa vauhdissa? oireilu alkaa 40km/h jälkeen nopealla puolella ja pienin väliajoin nyksähtelee. napalukot on automaattiset voiko ne aueta kovemmassa vauhdissa? jakolaatikko? murikassa sanomista? muita ylimääräisiä ääniä ei kuulu.
takavedolla ei ole noita oireita. enkä pikkupuolellakaan ole mitään erikoista huomannut. |
Kaikki renkaat on varmaankin saman kokoiset?
|
Joo kyllä on :D
|
Lainaus:
Vinkkiä vaan... HDj ssä oli samoja oireita ja sit huomasin et etukardaanin takaristikko alko vedellä viimesiä. mut oireet oli ihan saman tyylisiä enemmän n 40 kmh tuntumassa ja vedätettäessä. Tutkiskelisin ekaks kardaanin ja sit kun nostaa myös etupyörät samalla ilmaan niin ,voi etuperääkin pyöritellä helposti. |
etukardaani on ok., jakiksessakaan ei ole väljää kun pyörittelin ja ihmettelin. takavetoasennossa ja napalukot kiinni taas on klapia. napalukot varmanakin?
Rengaspaineetkin tarkastin ja kaikissa saman verran. |
pitääkös ne napalukot muuten kunnolla ? omassa oli alkuun samat oireet, kunnes alko lyömään välillä yli. Melko varmasti sama homma.
|
Itehi ostin (valitettavasti) juuri gr:n käyttöautoks (ei siihen saa ikinä leimaakaan), ja tekee aivan samaa. Elikkä nopeella nelivedolla paukahtelee sillontällön ja kun vaihtaa lennosta nopeelle takavedolle, alkaa paukuttaa ihan kunnolla. Vissiin siellä napikset elää tosiaan omaa elämäänsä eivätkä osaa päättä olisko päällä vai ei. Virallisen ohjeen mukaan noissa pitäs siirtyä takavedolle silleen että peruuttaa muutaman metrin takavedolla ni napisten pitäis irrota. Ei tuohon taida olla muuta keinoa, kun vaihtaa manuaalinapikset tai vaihtaa toyotaan...tai sit pyöräyttää napikset manuaalisesti kiinni jollon ne ainakin on sit päällä kokoajan.
|
Tuossa omassa vanhakoppasessa oli jo edellisen omistajan aikoihin samankaltaista paukahtelua etupäässä.
Jossain vaiheessa pistin akselit palasiksi, niin sieltä löytyi muusiksi mennyt neulalaakeri vetonivelen ja navan välistä. Tämä päästi akselitumpin vemppumaan niin paljon, että manuaaliset napalukot paukkuivat aina moottorijarrutuksissa pois päältä. |
mulla piti gr kans pauketta ja syynä oli vääntyny taka tukivarsi!
|
pura navat ja kokeile pestä polttoöljyllä ainaski nissanissa alko kummasti pelittää
|
No nyt tuntuu jo tietoa löytyvänkin. lähdetään näistä liikkeelle. en vielä vaihda toyotaan :D
muuten napalukot pitävät ok. |
Sivu luotu: 20:50 (GMT +2). |