![]() |
|
Fargo W-300 Power Wagon 4x4, 318cid, -62 Maasto-Paloauto.
4 Liiteet
Liite 15804
Liite 15803 Liite 15802 Liite 15801 Eli kyseessä tosiaan Sodankylän kunnan vanha paloauto, Fargo W-300 4x4 -62. Koneessa on kokoa 318cid, eli 5,21 litraa V8, ja käy pensselinpesuaineella. Erikoista autossa mm: Alkuperäiset Dana-70 SOA-akselit ykköspyörillä, alkuperäinen järeä etuvinssi, kardaanikäsijarru, ja ajettu huimat 45tkm. Auto toiminut alkuaan Sodankylän ykköshöökinä/raivausautona, sitten siirretty kakkos-autoksi, ja viimeisenä siitä tehtiin lentokenttäpaloauto palvelemaan Sodankylän lentokentän turvallisuutta. -16 asteen pakkasella lähti heti ekalla startilla käyntiin, kunhan laitettiin ensin jäähdytinnesteet syyläriin, ja uusi akku paikalleen. Tarkoituksena entistää, ja kunnostaa, mutta silti hiukan parantaa maasto-ominaisuuksia, kuten isompaa rengasta yms... Perimätieto kertoo ettää tällä pääsee pahaankin paikkaan, ja useimmiten jopa poiskin sieltä... :D Noh, saapi nyssi nähä mitä tästä tuloo... Ja ompahan sit meitin ajoissa maastokelpoinen sammutuskalustokin paikalla, jos sattuu jotakin... ;) Emmää nyssi tiijä että onko tää tämmösen topiikin arvonen jonkun mielestä, kunhan laitoin kun on sentään 4x4, ja vinssikin keulalla... |
Komee on! Kannattaa varoa ettei lähde käsistä toi "entistäminen"... :D
|
Lainaus:
Museokatsatus ompi mielessä, mutta tätä on saanu optiona isommilakin renkailla, 10.00-16", ja 11.00.16", tässä on nyt alla 8.25-16", ja oikeesti juuri tähän autoon alkuaan kuuluu 9.00-16". |
On mielenkiintoinen aihio!
Tosin omaan makuun ei oikein natsaa nuo palokuntavehkeet, joku redneck lankkulava sopis paremmin.. :D Mutta ymmärrän hyvin jos tuota ei halua teurastaa. Ja tuosta pääsemisestä, perimäluulon mukaan sillä pääsee yhtä hyvin kuin muillakin, eli miten paljon on intoa vinssata.. ;) |
Jos perse kestäs ajaa niin tostahan sais makeen kuljetusauton kalustolle. :D
|
itsekkin paloautoista pitävänä...teehän autosta entistä komeampi!
|
Lainaus:
|
tai siis saku pyytää jotai onnellista harrastajaa käymää, ja parin tunnin päästä harrastaja huomaa korjaavansa tota ja samalla saku juo harrastajan autosta löytämiään lonkeroita ja ei osallistu kyseiseen remonttiin mitenkään :D
|
Hieno peli!
|
Lainaus:
Ihan niinku Sulla olis mukamas kokemusta... ;) :D |
Nonniin, nyt pukkaa matkakertomusta.
|
Jo oli kertomus!
Lainaus:
t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
|
...no jo ol retki !!!
|
Lainaus:
|
Tuohon volovon koppi päälle? Maastomatkailuauto.
|
Lainaus:
|
Nyt liikkuu liukkaasti...
Nonniin, nyt on tännään päästy rojektissa siihen asti, että Fargoraattori liikkuu omin voimin. Arwin kans annettiin ensin lekahoitoo takapyörälle, muttei tapahtunu mitään. Sen jälkeen heitettiin kettinki takapyörän ympärille, ja nypittiin HJ:lla. Ei tuloksia kummassakaan tapauksessa. Saatiin älynväläys, :D , sitten vaan järeämmät keinot käyttöön, naapurista Valtran 8550, kettinki nokkaan, ja tien päälle, luu lankulla tottakai ;):D. Aikamme sitä kiskottuamme, tultiin siihen tulokseen, että voi vide, nyt alkaa pikkuhiljaa rauhallisia miehiä ahistaan.:mad: Ei muuta kun kettinki vetokoukkuun, ja vedettiin keksintö hallin oven eteen tarkoituksena ottaa pyörä pois, ja sitten suunnitella lämmön antoa jarrurumpuun.
No kas kun perkele, niin kuin viimeisenä toiveena puoli meriä ennen suunniteltua paikkaa lähti rengas pyörimään, ja voi sitä pienten ihmisten riemua :D:D:D:D. No, pakkohan siinä sitten oli heittää heti kunniakierrosta pellolla, ja tienpäällä, olihan Fargo ekaa kertaa viiteen vuoteen liikkunut omin voimin :rolleyes:;). Jos sitten huomenna pääsis kytkimen kimppuun ihmetteleen...:eek: |
Helppoa eloa ei osaa arvostaa ilman kunnon vastoinkäymisiä:)
Tyypillinen lainapeli tuo lokomo,saa korjailla koko reissun. Sit ku kaikki pikkuviat alkaa olla ehjätty,onkin jo aika palauttaa omistajalle entisöitynä. |
heh..jo on sattunu kaikenlaista
|
Joo-o, Fargoraattori on kova peli... :D
Jos huomenna sais sen kytkimen pelittään, ilmausta se ainaskin vaatii, kun oli aikojen saatossa valutellu mehut ulos. Samoin oli jarrulle käyny, mutta tuntuu siltä että jarrut alko hiukan jo pitään, kun mehua lorotti purkkiin. Ilmausta vaan kehiin molempiin... :D |
Nonniin, nyt alko Lydia-täti kirjottaan, kun löysi oikeenlaisen koneen.
2 Liiteet
Aamusta alettiin ihmetteleen Fargoraattorin kytkimen sielunelämää, samoin jarrujen, ja aikamme ilmattua saatiin molemmat toimimaan. No eihän siinä sit mitään muuta kun ratin taakse, ja koeajolenkki suorittaan. Hienosti toimi kaikki systeemit, niinkuin pitikin. Sitten aloin aatteleen sitä neliveto-ominaisuutta, ja pakkohan se oli koeponnistaa. Noh, kuvista näätte mihin tää vanhus suoriutuu todella sileillä renkailla, ja kyllä se tosta ylöskin kiipes ihan omin avuin.... ;) :D
Liite 15849 Liite 15850 Lämmitinkin alko toimimaan, tai siis lähinnä puhallin, kunhan liitti yhen johdon... :D Ja muuten pukkaa kabiiniin todella lämmintä. Pakkohan tossa oli kyläkaupalla käydä Fargon kans kahvilla, niin oli kyllä ihmiseillä metkat ilmeet, kun "Sodankylä" liikku kylänraitilla... :D (Oli siin kyllä koekilvetkin, ettei vaan sakkoa saa.) |
Hieno peli, asiallisen näköstä menoa. Äijämäinen kurjapaskuri.
Näköjään ollu melekonen reissu, mites niitten ovien kans kävi? |
Lainaus:
|
Olisko ehkä ~5 vuotta aikaa kun täällä Sodankylässä suunniteltiin tuosta autosta paikalliselle harrastekerholle tapahtumiin edustus kampetta. Perustekniikka kuntoon ja pintapuolinen fiksaus "siistimmäksi" (maalaus ja muuta pientä fiksausta). Ajatuksissa pyöri myös saunan tekeminen tuonne takakoppiin, tilakin taitaisi riittää siihen käyttöön. :cool: ;)
|
Sivu luotu: 15:27 (GMT +2). |
|