![]() |
Lava-autoa hankkimassa
Elikkä olis tarkotus hommata 4x4 lava-auto 3000€:n luokkaa, eli iältään siis 80-90-luvun taitteesta. Olen miettinyt Hiluxia, L200, King Cappia ja Mazdan B-sarjalaisia. Mutta kysymys kuuluukin, että mikä näistä olisi fiksuin valinta? Perusteluja, kiitos!
|
Lainaus:
http://www.google.fi/imgres?imgurl=h...26tbs%3Disch:1 |
Lainaus:
|
Suosittelen mazda b2600
Hyviä puolia verrattuna hiluxiin - Reilusti enemmän tehoa - Enemmän kantavuutta - Suurempi vetopaino - 2veto/4veto kytkettävissä vauhdissa - Edullisempi hankintahinta - Ei ole Toyota - Valmiiksi panssaroitu Huonoja... - Polttoaineenkulutus - Kalliit osat |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Taitaa olla tuon ikäisissä ja hintaisissa autoissa, niin että enemmän ratkaisee auton kunto, kun itse merkki. Ei taida nyt mitään maatamullistavia eroja olla noissa -90 alun pick upeissa.
|
No ei oo juu, kaikissa on vikoja, ja ton hintasissa autoissa löytyy kaikkia vikoja. :D Tosin ei neet uudetkaan autot viattomia ole. Kumma juttu vaan kun nelivetoautojen osien hinnat on sikapaljon kalliimpia kun etu- ja takavetoisten.
Hyvä ettei polttoaineensuodatinkin ole kalliimpi Syncro-Transporteriin verrattuna etuvetoportteriiin. Kaikki muut melkein onkin... :( |
Lainaus:
Mites maksalaatikossa kytketään vauhdissa etuveto päälle, ku eikös siinä ole se sähköhärpäke millä se etupää pyöriminen vapautetaan? |
Joskus töissä oli tollanen polle ja oli mahtava peli. Vettä sai lisätä 10 kilsan välein hyvä, että sai polttopuukuorman aina laavulle ja sit olikii juottotauko aina pollelle. Ihan kuin nelijalkaselle edeltäjällekkii.
|
Lainaus:
|
ääni hiluxille..varmoja vehkeitä
|
Lainaus:
|
Neliveto Hiluxit on yleensä aivan ylihintaisia kuntoon nähden... Varaosat ei tosin maksa paljon, mutta remonttia on todennäköisesti tiedossa heti alkuun (ellei laita euroja tiskiin kunnolla). Se on niin yleinen auto, että apua ongelmiin sen kanssa löytyy satavarmasti ja on se kuitenkin melko pomminvarma peli. Tehoa ei ole kuin nimeksi ja ominaisuudet ei ole kummoiset, mutta jos ei liikoja vaadi niin hyvin sillä pääsee...
|
minä henk.kohtaisesti ottaisin king cabin. tai siis otinkin jo.
ajolleen parempi mielestäni kun hilux jäykällä akselilla. polttoaineen kulutus oli hiluxissa n. 10-12l per 100km ja king cabissa vaan noin 8l/100. tosin hilux oli mulla talvella jolloin joutu käyttää enemmän nelivetoo mutta nissanilla ajelin enemmän maastossa. nämä siis dieseleitä. toki varmaan tuo risukeula on herkemmin hajoomaan mutta jos ei älytöntä offaamista harrasta niin varmaan menee kyllä. tehoahan noissa ei ole kummassakaan mutta ainahan sitä lisää saa jos tarvii. |
Lainaus:
Mutta tuo oli vissiin se poikkeus joka vahvistaa säännön. (vetokuokku oli sitten taas kalliimpi syncroon...) |
Lainaus:
|
Kaikilla noilla 80-90 -luvun taitteen japsiavolavoilla on omat kannattajaryhmänsä ja kaikissa on hyvät ja huonot puolensa. Se vähän riippuu mitä autolta hakee mutta ehkä jos vaihtoehtoina on Toyo, Nismo, Mitsu tai Maza niin kaikki niistä on ihan kelvollisia. melkein enemmän nimenomaan painaa se kyseisen hankinta yksilön kunto kuin merkki.
Itellä on pari nismoa siltä aikakaudelta, yksi KingCab ja toinen Double Cab. Ihan tyytyväinen molempiin. Ääni siis Nimolle, helpon rakenteen ja ylläpidettävyyden vuoksi. Tällänen ihan kädetön kaveri voi elvyttää niitä ajokuntoisina pitkänkin aikaa...:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Runko- ja kiertokangen laakerisarja maksoi 35 euroa, ei voi pitää kalliina. Muuten on tarvinnut tulpat, ja jousentapin kumet, löytyivät motonetistä järkihintaan. |
ääni Mitsulle! Itelläni on nyt ollu pari vuotta mitsu ja ihan tyytyväinen oon ollu. mettäsä pääsee tarpeeks ja eikä ole kovin kalliita varaosia. ajoneuvon yleiskunto kuitenkin taitaa tämänkin kisan ratkaista,,,:)
|
Sivu luotu: 01:23 (GMT +2). |