![]() |
-89 Pajeroon xenonit
Ostinpa tuossa tuohon Pajeroon H4 Xenon valosarjan. Kytkin sen paikoileen ja valot toimii mut tuli ongelma ku nuo lisäpitkät ei enää toimi. :mad: Sitten kun laittaa sinne toiselle puolen tavan polttimon sinne liittimeen niin sitten toimii lisävalot. Eli Xenonvalot ei anna heräte virtaa nuille lisäpitkille. Miten minä saisin kytkettyä niin ettei tartte tuon tavan H4 polttimon palaa tuolla pellinalla? Onko jollakulla muulla ollu vastaavaa ongelmaa?:confused:
|
vedät niiden lisäpitkien releelle vaan ohjauksen sitten jostain ennen ballastia, näin voisi äkkiä kuvitella että toimisi. itse en ole ksenoneja laitellut, mutta kuvittelin että ballastiin tulee h4 kannasta suoraan ohjaus? jos näin on niin sittenhän sen pitäisi kyllä toimia oli siinä mitkä polttimot vaan koska mikään ei olisi muuttanut kytkentää josta ohjaus lähtee.
|
vitun neekeri
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tosin noita perus 7" umpioita taitaa saada ihan tarvikkeena ilman rihlausta, tämä voisi auttaa ainakin jonkin verran tähän ongelmaan. |
Lainaus:
|
omien kokemusten perusteella ei auta, ei juuri mitään vaikutusta, valokeila on mitä sattuu... ja rekkakuskien naama paistaa silti.
|
Samaa mieltä -pajero-:n kanssa. Testailin joskus erimerkkisillä 5x7 = 200mm = hilux/hiace ym umpioilla ja muutamilla pyöreillä. Kaikkein kehnoin oli Sirius 7" rihlaamaton umpio. Kantikkaissa rihlatuissa oli Hella, Bosch ja Cibie. Näistä Hella oli kohtalainen, Cibie huono ja Bosch vielä huonompi, hirveästi hajavaloa.
Nyt on sitten kahteen autoon tungettu bi-xenon projektorit umpion sisään. (Isot merkkikohtaiset umpiot rihlaamattomalla lasilla). Valoa on siellä missä pitääkin. Ja keila on leveä ja tarkalla ylärajalla. Hiluxissa tyydyin johkin night breikkereihin ja Motonetin valovahvistimeen. |
tuossa kun mainitsin noista ksenon umpioista niin ne muuten oli juuri projektori umpioita. että nehän vois olla ihan hyvät, tosin tuskin sen laillisemmat kyllä.
|
Nostetaanpas vanhaa aihetta. itellä sama ongelma hilux vm 91 kans. mistä perkuleesta otetaan lisäpitkille heräte että saadaan pelaamaan lisävalot? ennen bi xenon sarjaa oli heräte lisävaloille normaalisti siitä h4 lampun kannasta johon tulee virta silloin kun laittaa pitkät päälle
|
Lainaus:
2. Jos sen sijaan napaisuus vaihtuu pitkiltä lyhyille vaihdettaessa, otat plussan siitä johtimesta jossa se on kun on pitkät päällä ja releen miinus suoraan maihin. 3. Tai sitten sieltä alkuperäisestä lampun pistokkeesta releelle sekä plus että miinus. Jos sinulla on lisäpitkille katkaisija, toinen johdin kiertää sitten sitä kautta ja takaisin releelle. Jos se katkaisija maadoittaa, vaihtoehto 2, ja releen miinus lähtee katkaisijalle ja sieltä maihin. Mieluiten et laita niitä xenoneita halogeeniumpioon. Mutta siitähän ei mielipidettä kysytty. |
No makunsa ja mielipiteensä kullakin :) Mutta pajeroon ostaa toisen puolen H4 kantaan vastuksen http://osanetti.fi/vastus-can-vaylaan-h4-p-10868.html niin valot toimii kaikki ja lisävalotkin kuten kuuluu ja alunperinkin toimii. Ja ihme itkentää noista umpioista jos ei asentajaammattilaisduunaripöljä tajua kääntää valojaan suosiolla alaspäin kun jälkiasennus sarjan asentaa niin kannatta muutenkin se toisten ajattelu liikenteessä unohtaa. Ei mulla ollu pajerossa minkäälaista ongelmaa toisten sokaisun pelossa mut olikin käännetty valoja alaspäin. Eniten minua vituttaa katella sieltä korkeelta näitä "sinisiä" jälkiasennus xenoneita eli lie jotain 8000 + kelvin keksintöjä ne ne vasta onkin kivoja. JA ei niitä vastaantulevan valoja kannata ruveta syynäämään vaan keskittyy ihan siihe ajosuoritukseen muuten, kyllä kaverit sit soittaa jos ne vastaan tuli :D :D :D
Mut tolla vastuksella rupeaa toimii lisävalot taas ja omatkin kuten ennenkin :) |
Sivu luotu: 17:37 (GMT +2). |